Khamis, 29 Februari 2024

SUP TULANG BABI MADANI


SUP TULANG

BABI MADANI

KAH KAH  KAH

AMIN

KAPAL CARGO INGGERIS TENGGELAM


KAPAL CARGO

 INGGERIS

TENGGELAM

AMIN

SUARA BERANI PEMIMPIN MUDA





Akmal saran PM pecat

 King Sing

KUALA LUMPUR – Perdana Menteri i Anwar Ibrahim disarankan supaya memecat i Tiong King Sing daripada jawatan Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Dr Muhamad Akmal Saleh mendakwa King Sing tidak sensitif dalam membuat beberapa keputusan.

Antaranya mengiktiraf sup babi yang diselitkan dengan herba aromatik dan rempah ratus, bak kut teh sebagai hidangan warisan negara.

“Daripada mengiktiraf bak kut teh menjadi hidangan warisan negara lebih baik mengiktiraf makanan lain seperti nasi goreng Cina dan banyak lagi makanan yang boleh dimakan oleh semua rakyat di negara ini tidak kira kaum mahupun agama.

“Jika menteri tidak boleh nak berfikir sensitiviti rakyat Malaysia dan apakah relevannya dalam membuat keputusan, sudah tiba masanya kita mohon agar PMX untuk pecat sahaja menteri,” katanya dalam kenyataan.

Muhamad Akmal berkata, alasan pemecatan King Sing adalah sama dengan tindakan beliau menurunkan pangkat  Dr Ammar Abd Ghapar sebagai Ketua Pengarah Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia.

Beliau mendakwa, King Sing merupakan menteri yang paling tidak menunjukkan prestasi dalam sejarah.

“Kerana jika KP Pelancongan diturunkan pangkat sebab prestasi merosot maka alasan yang sama boleh digunakan kepada menteri yang bukan sahaja merosot tetapi menteri yang paling teruk dalam sejarah. Menteri kong ka li kong lebih baik letak jawatan!” kata beliau.

Media sebelum ini melaporkan King Sing menurunkan pangkat Ammar kepada Timbalan Ketua Pengarah.

Keputusan itu dibuat berdasarkan faktor kemerosotan prestasi Ammar, disifatkan beliau sebagai tidak memuaskan, selain tidak mencapai standard ditetapkan walaupun telah beberapa kali dinasihat dan diberikan peluang.

Mengulas lanjut mengenai perkara itu, King Sing berkata, tiada libat urus dengan pemain industri juga menjadi antara punca pegawai itu diturunkan pangkat.

Tempat Ammar digantikan Manoharan Periasamy yang merupakan bekas Pengarah Tourism Malaysia India.

Sementara itu pengumuman bak kut teh sebagai Warisan Negara juga mencetuskan kontroversi kerana ia didakwa tidak mengambarkan makanan yang dinikmati semua kaum di negara ini.-


INI CONTOH

SUARA BERANI

PEMIMPIN MUDA

AMIN

LAGI RAMAI

PEMIMPIN MUDA

BERANI BERSUARA

LAGI CERAH MASA

 DEPAN NEGARA

KHALAS

TANDA BERTAMADUN



Penjaja heret anjing dipenjara sehari, denda RM12,000

BUKIT MERTAJAM – Mahkamah Majistret di sini, hari ini menjatuhkan hukuman penjara sehari dan denda RM12,000 terhadap seorang penjaja selepas didapati bersalah mengheret seekor anjing di atas jalan menggunakan menggunakan motosikal pada November tahun lalu.

Majistret Mohd Harith Mohd Mazlan, memutuskan hukuman berkenaan terhadap Tan Chee Keong, 45, selepas dia mengaku bersalah terhadapnya yang dibacakan ke atasnya.

Mahkamah turut memerintahkan, lelaki itu dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda.

Anjing betina baka Mongrel yang diseret di permukaan jalan oleh tertuduh.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didapati secara tidak wajar melakukan perbuatan yang menyebabkan kesakitan iaitu menyeret seekor anjing betina baka Mongrel berwarna coklat di permukaan jalan menggunakan seutas rantai sepanjang 182 sentimeter dengan menunggang motosikal jenis Yamaha LC nombor pendaftaran PLQ 9858.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Jalan Sukun Indah 1, Taman Sukun Indah di sini jam 12.06 tengah malam pada 21 November lalu.
Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Subseksyen 44(1)(d) Akta Binatang (Pindaan) 2013 (Akta A1452) yang boleh dihukum dibawah Subseksyen 44(1) akta sama iaitu denda tidak melebihi RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Mahkamah turut memerintahkan tertuduh dipenjara enam bulan jika gagal bayar denda.

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV), Roziman Awang manakala tertuduh diwakili peguam dari Yayasan Bantuan Guaman Kebangsaan (YBGK) Anas Hakimi.

Ketika prosiding, Roziman meminta tertuduh dikenakan hukuman dalam bentuk pengajaran dengan mengambil kira kepentingan kebajikan haiwan tidak berakal, selain tindakan tertuduh tersebut tular di media sosial.

Bagaimanapun, Anas merayu hukuman ringan susulan tertuduh menyesal dengan perbuatannya selain perlu menyara isteri yang lumpuh serta anak lelaki berusia lapan tahun. – MalaysiaGazette

TANDA KITA

BERTAMADUN

DILIHAT BAGAIMANA

KITA MELAYAN

KANAK-KANAK

WANITA  ORANG TUA

DAN HAIWAN

AMIN

JUGA BAGAIMANA

KITA TANGANI

ALAM SEKITAR

AMIN

KHALAS

SELAMT MENYAMBUT HARI IBRAHIM ALI SEDUNIA


KEPADA PARA YB

DI PARLIMEN

SELAMAT 

MENYAMBUT

HARI IBRAHIM ALI

SEDUNIA

AMIN

DULU KANCIL JADI BABI SEKARANG TIONG JADI SUP TULANG BABI


DULU KANCIL

JADI BABI

SEKARANG TIONG

JADI 

SUP TULANG BABI

KAH KAH KAH

AMIN

DEMO PALESTIN SEMUA BERSATU


DEMO PALESTIN

SEMUA BERSATU

KHALAS


Unknown commented on
 "SEMUA SIAP SEDIA
 HIMPUNAN MEGA"

Himpunan beras ada ? Himpunan warga asing ada? Himpunan harga barang naik ada? Saja tanya kalau terlupa agenda sendiri kah kah kah jangan marah-marah nanti cepat mampoos woit kah kah kah

JHO LOW BERUNDING DENGAN KERAJAAN PAKATAN


JO LOW

 BERUNDING

DGN KERAJAAN

PAKATAN HARAPAN

AMIN

MAKLUMAT DIBOCOR

OLEH JASMINE  LOO

DI MAHKAMAH

KHALAS

PENGEMAR BUDAK



PENGEMAR BUDAK

KHALAS

Panglimo Potaseh commented on

 "MAT PEDO"

Pengemar Puki Budak vs Pengemar Bontot Budak ..

DEMO MEGA LAGI SEHARI


TURUN 

RAMAI RAMAI

KITA  LAWAN

ZIONIS

AMIN

KITA PENUHI

KUALA LUMPUR

AMIN

HARGA KASUT & SELUAR DALAM AMAT MURAH


HARGA KASUT

DAN COLI MURAH

KAH KAH KAH

ANWAR KENA JAWAB SOALAN GUAN ENG



Ringgit susut, simpanan KWSP jadi tumpuan Dewan Rakyat hari ini

KUALA LUMPUR – Isu penurunan nilai mata wang ringgit dan jumlah simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) antara tumpuan persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Menurut Aturan Urusan Mesyuarat melalui laman rasmi Parlimen, Lim Guan Eng (PH-Bagan) bertanyakan Menteri Kewangan mengenai faktor-faktor menyebabkan penurunan nilai mata wang ringgit yang tidak mencerminkan petunjuk prestasi ekonomi negara yang menggalakkan, pada sesi Waktu Pertanyaan-pertanyaan Menteri (MQT).

Dalam sesi soal jawab pula, Hassan Abdul Karim (PH-Pasir Gudang) meminta Menteri Kewangan menyatakan usaha kerajaan untuk mengatasi masalah 35 peratus ahli KWSP berumur 54 tahun yang simpanan hari tua mereka berada di bawah RM10,000.

Pembentangan serta perbahasan rang undang-undang dan urusan kerajaan yang lain akan berlangsung pada 18 hingga 27 Mac ini. – BERNAMA




WAT IS DE BEKOS

RINGGIT MURAH

KAH KAH KAH

ANWAR 

KENA JAWAB

SENDIRI KERANA

GABENOR 

BANK NEGARA

BUKAN YB

KAH KAH KAH

AMIN

TIK TOK DI TUTUP


LARANGAN 

ISI MEDIA 

TAPISAN TIK TOK

TANGKAPAN LEBIH

BANYAK DIZAMAN

MADANON DARI

DI ZAMAN 

MAHAFIRAUN

KHALAS

RAMAI SOLDADU ISRAEL JADI GILA


Lebih 30,000 askar Israel alami masalah mental selepas serang Gaza


BAITULMAQDIS – Lebih 30,000 askar Israel mengalami masalah mental selepas melakukan serangan ke atas Gaza sejak 7 Oktober tahun lalu.

Menurut Pasukan Pertahanan Israel (IDF), talian kesihatan mental negara itu menerima panggilan daripada askar berkenaan bagi mendapatkan rujukan kesihatan.

“Kira-kira 200 askar telah diberhentikan daripada tentera kerana masalah psikologi yang mereka alami daripada perang,” tambahnya.

Agensi Anadolu melaporkan, Kor Perubatan IDF merancang untuk merasmikan pusat kesihatan mental baharu untuk askar pada hari Khamis.

Kebimbangan anggota tentera yang terbabit dalam operasi pembunuhan beramai-ramai di Gaza mengalami gangguan tekanan selepas trauma akibat perang.

Pusat kesihatan mental baharu itu akan merangkumi sebuah klinik untuk merawat gangguan stres pasca trauma (PTSD) dalam kalangan tentera.

Pada 2 Februari, Yekhiel Levechitz, ketua jabatan klinikal tentera untuk penyakit mental berkata, kira-kira 3,000 tentera telah diperiksa oleh pakar kesihatan mental sejak 7 Oktober.

Pengeboman Israel ke atas Gaza telah membunuh hampir 30,000 rakyat Palestin dan mencederakan lebih 70,000 dengan kemusnahan besar-besaran dan kekurangan barang keperluan.

Pembunuhan beramai-ramai yang dilakukan Israel telah mendorong 85% penduduk di seluruh Gaza untuk berpindah ke bahagian di paling selatan iaitu di Rafah.

Penduduk yang selamat kini mengalami kekurangan makanan, air bersih dan ubat-ubatan, manakala 60% daripada infrastruktur telah rosak atau musnah.

Israel dituduh melakukan pembunuhan beramai-ramai di Mahkamah Keadilan Antarabangsa.

Keputusan sementara pada Januari mengarahkan Tel Aviv menghentikan tindakan pembunuhan beramai-ramai dan mengambil langkah-langkah untuk menjamin bantuan kemanusiaan diberikan kepada orang awam di Gaza.- Agensi

KERJA BUNUH

ORANG BUKAN

SENANG

AMIN

BUNUH KANAK2

WANITA & ORANG

TUA LAGI PARAH

AMIN

TEMBAK DOKTOR

BOM HOSPITAL

BOLEH JADI GILA

AMIN

KHALAS

MENTERI INI AJEN CHINA MERAH


MENTERI INI

AJEN CHINA MERAH

AMIN

KHALAS

MAT PEDO



MAT PEDO

TIBAI

MAT LIWAT

KAH KAH KAH

AMIN


Unknown commented on
 "SHAHIDAN TIBAI MADANON"

pasai apa tak tulis mat pedo tibai madanon?mat pedo tokey beras..minta nyawa dgn anwar..putar dan terus putar bro..lu kan NGI..


Unknown commented on 
"SHAHIDAN TIBAI MADANON"

oit bro..shahidan elok tibai anwar bab lembaga hitam je bro.mat pedo,lembaga hitam arwah norita..kahkahkah...orang kuat PAS dan tokey beras ..


 

KEMPEN BUMI HIJAU


KEMPEN

BUMI HIJAU

AMIN

Unknown commented on 

"TANAM BAWANG LANGKAH BETUL"

Baru terfikir projek buku hijau zaman 70 an? Baru nak ingat makanan penting untuk negara dan rakyat? Selama ini bukan kita tak mahu kemajuan tetapi kemajuan kepada siapa? Apa makna kemajuan sekiranya beras tak dapat dipenuhi, makanan semuanya perlu dibawa masuk negara? Inilah nakba negaraku sekarang, selama ini semuanya hanya mengkaya diri sendiri sampai anak beranak menjadi jutawan billionaire tanpa sedikit memikirkan nasib rakyat? 

Salah siapa? Majoriti atau minoriti? Kapitalis atau Yahudi? Kah kah kah kalaulah manusia ini ada kekuatan memori seperti komputer kan senang boleh ingat semua nya sekali kah kah kah

SUP TULANG BABI MADANI


SUP TULANG BABI

MADANI

KHAMIS 29 FEBUARI 2024
HEBOH HEBOH
TENTANG MENTERI AJEN
CHINA MERAH

KES BUANG PENGARAH
MASIH BELUM SELESAI
KINI TIMBUL
KES SUP TULANG BABI MADANI
KAH KAH KAH

SEBENARNYA
BAK KU TEH INI
MEMANG ASAL DARI KLANG
DI CHINA MERAH
TAK ADA BAK KU TEH

MACAM ROTI CANAI
PERGILAH KE DELHI
TAK DA JUAL
ROTI CANAI
MAKANAN INI MUNCUL
 DI TANAH MELAYU

MACAM SIRAP BANDUNG
PERGILAH KE BANDUNG
TAK AKAN JUMPA
SIRAP BANDUNG
KAH KAH KAH

TAPI 
SUP TULANG BABI MADANI
AMAT MENARIK
KERANA ADA  CAP 
MADANI
MACAM BERAS MADANI
KAH KAH KAH
AMIN

AMERIKA
KES AARON BUSHNELL
SOLDADU TENTERA UDARA
YANG BAKAR DIRI SENDIRI
JADI HEBOH
KINI BOCOR BERITA
YANG DIA WAJIB
KE ISRAEL BERTUGAS
KERANA ITU AARON MEMBANTAH

AMERIKA
JOE BIDEN DAPAT LAPORAN DOKTOR
DOKTOR KATA
BIDEN  SEHAT UNTUK BERTUGAS
KAH KAH KAH

NORWAY
RAJA NORWAY KING HERALD KE 5
BERCUTI DI LANGKAWI
JATUH DEMAN  KINI DI RAWAT
DI LANGKAWI

HOKKIEN
PAGI INI CERAH SEGAR
LANGIT BIRU INDAH
KL & KL SENTRAL CERAH
MATA HARI DAH KELUAR
CAHAYA MASIH LEMBUT

DI LERENG BUKIT
MURAI BERKICAU
YANG LAIN TIDAK KEDENGARAN

YANG BISING
3 EKOR WARGA HOKKIEN
MARAH KAMI MELINTAS
WILAYAH MEREKA
DI HADAPAN POKOK ARA

HARI INI AKAN PANAS
DI BALKONI GUA
CAHAYA DAH MELIMPAH
PETANG BERANGIN
MALAM JADI SANTAI
AMIN

BRO
SENYUM
SENYUM SAMBUT
KHAMIS YNG INDAH

BRO
DI RUANG TAMU ADA PERMAIDANI
KERUSI ROTAN TIDAK MENGHALANG
SUP TULANG  BABI MADANI
MAKANAN  BERASAL DARI KLANG

SUP  IKAN  CAMPUR KELADI
SAYUR KANGKONG GORENG SAWI
MENTERI GEMOK MACAM BABI
PERANGI HODOH MELAYU BENCI

LAKUKAN SEKARANG
LAKUKAN HARI INI

SELAMAT BERKHAMIS

Rabu, 28 Februari 2024

TALIBAN TAK FAHAM KEINDAHAN SENI


INI TALIBAN

TAK FAHAM 

KEINDAHAN SENI

AMIN

ASIK PELIR KERAS

TENGOK RAMBUT

KAH KAH KAH