Rabu, 13 September 2023

HADI PILIH PENJARA


Unknown commented on

"LAGI IKLAN POLIS"

Woi torbaek. Sabun jatuh jangan kutip. Kah kah kah.

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2023/09/1009338/saya-pilih-penjara-tak-mahu-bayar-denda-abdul-hadi

Saya pilih penjara, tak mahu bayar denda - Abdul Hadi

Kuala Lumpur: Presiden Pas,  Abdul Hadi Awang menegaskan beliau rela untuk masuk penjara berbanding membayar denda jika disabitkan kesalahan mengikut Akta Hasutan 1948 dan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 susulan ucapan yang didakwa mempertikai kuasa Lembaga Pengampunan.

Menurutnya, ini kerana daripada membayar denda, lebih baik wang itu disalurkan kepada Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti).

"Saya sedia menunggu untuk dipenjarakan oleh mahkamah dan saya sedia dihukum. Tidak tahu dihukum sama ada penjara atau denda.

"Saya pilih penjara, saya tak mahu bayar denda. Daripada bayar denda, baik beri kepada Pasti," katanya semasa membahaskan Kajian Separuh Penggal (KSP) Rancangan Malaysia Ke-12 (RMK12) di Dewan Rakyat hari ini.

Ketua Polis Negara,  Razarudin Husain sebelum ini dilapor menyatakan kertas siasatan Abdul Hadi berhubung kenyataannya yang mempertikaikan kuasa Lembaga Pengampunan sudah diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara.

Ia susulan kenyataan dalam ceramah di markas parti itu di Bakri, Muar, Johor bulan lalu dan disiasat mengikut Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Dalam pada itu, Abdul Hadi turut menjawab mengenai celahan Datuk Seri Shahidan Kassim (PN-Arau) yang bertanyakan berkait isu hukum melepas tanpa membebaskan.

Ahli Parlimen Marang itu berkata, di dalam akidah Islam mempunyai dua mahkamah iaitu dunia dan akhirat.

"Walaupun dia lepas mahkamah dunia, tidak lepas mahkamah akhirat. Orang yang ada iman, dia sanggup (terima) hukum di (mahkamah) dunia ini, jangan dihukum di akhirat. Ini bermakna orang yang ada iman," katanya.


WOIT

ABIM GANU

CUKUP HEBAT

AMIN

KINI LAWAN

ABIM PUSAT

KAH KAH KAH

ABIM PUSAT

AKAN LUNGKUP

DIBUNGKUS

MELAYU ISLAM

AMIN

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sebenar nya Hadi memang takut masuk penjara. Disebabkan kedekut taik hidung masin nya, sengaja buat kenyataan tak mau bayar denda. Itu adalah hint supaya walaun semua untuk cari dana tong Milo. Atau dia mau orang lain bayar untuk dia. Dia ni lah kaki pelahap 90 juta kata Claire rawcastle. Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Selama ini habis beras saja, selama berapa tahun jadi wakil rakyat Marang, bagaimana Marang sekarang? Yang pasti semua sudah ada tiket ke syurga, kah kah kah special pass special offer confirm tak ada cancel kah kah kah hidup ini biar ada faedahnya kepada orang lain, kalaulah tak boleh bawa faedah jangan jadi lintah jangan jadi biawak jangan jadi parasit yang merosakkan semua kah kah kah