Isnin, 21 Oktober 2013

JALUR TEMBERANG DI HINA LAGI



KOMENTAR TUKAR TIUB
jalur temberang di hina?
tak perlu di hina
kerana jalur tembearng ini
sudah hina kerana di ciplak
dari bendera amerika
SANG SAKA
BENDERA RAKYAT 

Menteri: Hukuman penjara kerana kes kibar Sang Saka
Kerajaan menjelaskan bahawa cadangan pindaan ke atas Kanun Keseksaan untuk mengenakan hukuman penjara ke atas individu yang menghina Jalur Gemilang dirangka ekoran perbuatan mengibarkan bendera Sang Saka Malaya semasa sambutan ambang kemerdekaan pada Ogos lalu.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri berkata ia merupakan kejadian yang “amat menyedihkan” kerana tidak boleh dikenakan hukuman mengikut Kanun Keseksaan sedia ada.

Katanya, tindakan berkenaan merupakan satu penghinaan kepada maruah negara tetapi tindakan tidak boleh diambil kerana tiada peruntukan undang-undang.

“Ia sangat menyedihkan,” katanya

Cadangan pindaan itu mempertunkkan hukuman penjara tidak kurang dari lima tahun dan tidak lebih dari 15 taun bagi kesalahan memijak Jalur Gemilang atau mengibar bendera selain Jalur Gemilang untuk mewakili Malaysia.

KAH KAH KAH


KAH KAH KAH 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KAH KAH KAH.... kah kah kah..

woit... JENG JENG JENG.... kah kah kah..

kah kah kah... I REST MY CASE ME LORD... kah kah kah



----------

5 ulasan:

hagemaru berkata...

Macam seluar kodok.....buruk kalau pakai diluar seluar ....bukan ada fungsi pun seluar katak ni...buat sembuny burung yang tak bley terbang je dan buat sembunyi buasir yang ada kuning kuning sebab lupa cebok...macam..mamat tiga orang tu dan awek tu...itulah taraf dionyo....buat tutup pelir dan puki...dan buah buahan....kakakkakkka

Tanpa Nama berkata...

Malaysia sungguh bertuah dapat pemimpin yg bangang mencipta undang undang sampai sesiapa yg kibarkan bendera yg pemimpin takut akan dihukum penjara.tahniah malaysia

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...bendera pon nak kecoh kena hina...biasalah tu...kah kah kah
Lebai najib kena hina ...dia rileks je..kah kah kah..
Madey kutty telah dimalukan akibat kekalahan pon rileks je....kah kah kah...woit setakat bendera ke ..? Melayu minum todi pon rileks je..
Makan rasuah tak malu pon...rilek jugak...
Rilek la malaysian...bendera je pon...kah kah kah..woit..lantak korang lah...aku skrg tengah pening...pampers pon naik harga slow slow...untuk pengetahuan korang bendera malaysia tu aku buat cuci motor je dulu...kah kah kah.
.sapa suruh hangpa boh tepi jln...aku bedal jelah

Tanpa Nama berkata...

Bendera berkibar di tiang..
Yg jatuh ke tanah kereta pijak...yg sangkut ditepi mat rempit cabut...
Yg belum pasang jual kat kedai....
Yang belum order...ada org dok cari kroni....yang dipijak dihiraukan...yang ditutup buah dada terbeliak mata memandang....pukimak...jgn tipu akulah malaysian....dari sekolah sampai sekarang berapa byk bendera malaysia korang lenyek..

JinChrist berkata...

Bendera ciplak Amerika memang waras di tukar. Amerika bukan negara yang betulpun. Banyak konspirasi dan memeng terbukti CIA depa banyak buat khianat..Presiden depa pun konspirai bunuh sendiri...Janganlah kita nak tiru sangat depa. Rakyat dapa saja yg baik, kerajaan pun sam gak..zalim kpd rakyat sendiri..Cuma SPR depa oraitlah...tak mengarut mcm kits.terang terang menipu.