Jumaat, 25 Ogos 2023

JANGAN TUDUH ROSMAH TIDAK BEKERJA


Pegawai bank sahkan lebih RM1 juta masuk akaun Rosmah antara 2014 dan 2017

Seorang pegawai bank hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa sejumlah wang RM1.09 juta dimasukkan ke dalam akaun peribadi Affin Bank Berhad milik Rosmah Mansor menerusi  beberapa transaksi antara Oktober 2014 dan Jun 2017.

Penolong Pengurus Perkhidmatan ATM (mesin teler automatik) dan Sokongan di Affin Bank Berhad Nor Ashikin Abdullah, 58, yang mengesahkan perkara itu berkata wang itu telah dimasukkan ke dalam akaun Rosmah bernombor 10-002000005-8 (akaun 0058) melalui CDM di beberapa cawangan Affin Bank antaranya di Bangunan Getah Asli, Bangsar dan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) di Kuala Lumpur.

Beliau juga memberitahu mahkamah bahawa pada November 2018 beliau telah menerima permohonan daripada Unit Pencegahan Pengubahan Wang Haram/Pencegahan Pembiayaan Keganasan (AMLA/CFT) bank tersebut untuk mendapatkan maklumat berkenaan rekod transaksi deposit wang tunai menggunakan CDM (mesin deposit tunai) bagi akaun Rosmah.

“Bagi tujuan itu, saya telah mengakses rekod elektronik Affin Bank untuk mendapatkan maklumat yang dipohon dan kemudian mencetak laporan transaksi deposit wang tunai menggunakan CDM bagi akaun 0058 daripada rekod elektronik dengan menggunakan komputer di pejabat," katanya sambil menambah penyata tersebut kemudian dieserahkan kepada pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Saksi pendakwaaan pertama itu berkata demikian ketika membacakan penyataan saksinya pada hari pertama perbicaraan kes Rosmah yang didakwa atas 12 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan RM7,097,750 dan lima pertuduhan gagal mengisytiharkan pendapatannya kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). 

Sementara itu, saksi pendakwaan kedua iaitu bekas pegawai di Kompleks Seri Perdana memberitahu mahkamah bahawa beliau pernah membantu pegawai atasannya iaitu Roslan Sohari (Pengurus Kediaman Kompleks Seri Perdana) untuk mendepositkan wang tunai ke dalam akaun bank sama milik Rosmah.

Faizal Shamsuddin, 48, berkata beliau telah menerima arahan untuk mendepositkan wang Roslan dan lelaki itu menyerahkan satu sampul surat berisi wang tunai kepadanya, yang nombor akaun bank Rosmah telah dicatatkan pada sampul surat tersebut.

“Encik Roslan telah meminta saya menyerahkan sampul surat berisi wang tunai tersebut kepada pegawai di Affin Bank untuk menguruskan deposit tersebut.

"Saya cam dokumen pertama iaitu borang deposit Affin Bank yang menunjukkan deposit wang tunai sebanyak RM200,000 pada 17 Jun 2015 ke dalam akaun Rosmah dan  berdasarkan tulisan tangan saya pada borang deposit ini, saya boleh sahkan deposit wang tunai ini dibuat oleh saya atas arahan Encik Roslan,” katanya. 

Terdahulu sebelum perbicaraan itu bermula, Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Akram Gharib memohon kepada mahkamah menangguhkan perbicaraan hari ini kerana mereka memerlukan masa untuk mempertimbangkan surat representasi bertarikh 18 Ogos yang dihantar oleh peguam Rosmah. Permohonan itu tidak dibantah oleh peguam utama pembelaan Geethan Ram Vincent. 

Bagaimanapun, Hakim K. Muniandy menolak permohonan pihak pendakwaan dan mengarahkan perbicaraan itu diteruskan dengan alasan pertuduhan terhadap Rosmah difailkan pada 2018.

Sementara itu, seorang lagi peguam Rosmah, Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin memaklumkan kepada mahkamah, pihak pembelaan akan memfailkan permohonan untuk membatalkan kesemua pertuduhan yang difailkan terhadap anak guamnya pada atau sebelum 7 Sept ini.

Hakim kemudian mengosongkan tarikh perbicaraan esok dan menetapkan 7 dan 8 Sept untuk sambung perbicaraan kes itu.

Rosmah, 71, berdepan 12 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan RM7,097,750 dan lima pertuduhan gagal mengisytiharkan pendapatannya kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

Suami Najib  Razak itu didakwa melakukan kesalahan itu di Affin Bank Berhad, Cawangan Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang, Kuala Lumpur antara 4 Disember 2013 dan 8 Jun 2017 dan di LHDN, Kompleks Bangunan Kerajaan, Jalan Tuanku Abdul Halim, Kuala Lumpur dari 1 Mei 2014 hingga 1 Mei 2018.

WOIT

ROSMAH TAK

BEKERJA

TAPI BANYAK DUIT

AMIN

INI FITNAH

INI TOHMAH

AMIN

ROSMAH BERKERJA

KUAT SIANG MALAM

JENG JENG JENG

MENGHISAP

 MENGULUM

SATU KERJA YANG

BUKAN MUDAH

KAH KAH KAH

UNTUK DILIHAT

MACAM BADAK PUN

SATU KERJA BERAT

KAH KAH KAH

HENTIKAN SEGALA

FITNAH

KHALAS 



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Barua balun barua... Melayu lain jangan masuk campur.. Biar barua barua Melayu bodoh bangang iaitu Tun Mahathir Bin Mohamad dan Anwar Ibrahim DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri.. Jho Low lesap kaya raya sambil tepok tangan dengan kaum DAP@LeeKwanYew tengok Melayu berbunuhan sesama sendiri.

Bab Proklaminasi bodoh pantek ort tua bodoh tu jangan sebut masa kempen PRK Pulai Pelangi dan Simpang Jeram nnti.. menyemak lah kau....!!

Pada Tun kau kena hingat satu ajer sial 'NO BOBOI NO PEJWANG' Tugas kau serang Anwar dan anak papanon dan kroni serang batang tubuh bang non pun helok jua.. Maklum lah sesama barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan di mahkamah.. Kami Nak tepok tangan bila barua serang barua DAP@LeeKwanYew

Haah Melayu sekelian haah Tepokkk

Datuk Seri Anwar Ibrahim menyindir kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang meramalkan Perikatan Nasional (PN) akan menang mudah 5-1 dalam pilihan raya negeri (PRN) pada 12 Ogos ini.

Pada Tun Mahathir Mohamad kalu kau sepentas dengan pemimpin PN masa berkempen ni helok kau Serang Anwar Ibrahim saja.

Tak payah memantat dengan Proklaminasi bodoh kau tu dan nak goreng dng lidah bercabang pasal Melayu dan Islam. Sepanjang 22 tahun 22 bulan berkuasa kroni Cina kau Bela orang Melayu kau maki hamun.

Bab Islam pulak kau pi suluh dlm cermin anak kau Marina Gereja yg mesra Gereja LGBT lisbo... Jangan Nak memantat pukimak pasal Proklaminasi Melayu dan Islam.

Kau hanya tumpukan pada Barua terbaru DAP@ LeeKwanYew Brother Anwar Bin Ibrahim saja.. serang dan serang Anwar Kroni dan balaci mereka saja... Bab Proklaminasi bodoh kau tu jangan sebut masa kempen....

Tun sila serang barua sesama barua DAP@ LeeKwanYew... Serang Anwar Ibrahim segera..!!Kami Nak tepok tangan bila barua sesama barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri..

Sepandai pandai jadi barua DAP@LeeKwanYew akhirnya sesama sendiri berbunuhan sesama sendiri... Akhirnya hanya sekor Jho Low jadi pemenang lesap kaya raya mcm sial barua barua haramjadah ini kan..

Barua barua DAP@LeeKwanYew sila berbunuhan sekarang ... Pada orang Melayu' ini lah iktibar dan pengajaran bila seronok terkinja kinja jadi barua barua kaum mata sepet..!!

Teringat tuan barua depa.paling rasis Superman Yew Dari DAP Kata "Kita jadikan Melayu DAP skru Melayu UMNO".. sekarang Melayu pulak terima hujah Superman DAP tu betul Melayu tepok tangan supaya barua Melayu DAP@LeeKwanYew spt Tun Mahathir berbunuhan sesama barua meraka Brother Anwar Bin Ibrahim..!!

Melayu lain am tepok tangan sesama barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri..!!

Saya ulangggg

Melayu lain jangan masuk campur.. Biar barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri..
Tun sila serang barua sesama barua DAP@ LeeKwanYew... Serang Anwar Ibrahim segera..!!Kami Nak tepok tangan bila barua sesama barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri..

Haah Melayu sekelian haah Tepokkk