Khamis, 21 September 2023

PELANGAI - BILIK GERAKAN AKAN DITUTUP ?





Kasim Samat dipilih calon Perikatan Nasional bagi PRK Pelangai
KUANTAN – Perikatan Nasional (PN) menamakan Kasim Samat sebagai calon mereka bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelangai, Bentong pada 7 Oktober nanti.

Pengumuman itu dibuat Timbalan Presiden Pas, i Tuan Ibrahim Tuan Man dalam Ceramah Pengisytiharan Calon dan Pelancaran Jentera Pilihan Raya PN yang diadakan di Simpang Pelangai, Bentong sebentar tadi.

Kasim yang merupakan pesara guru sebelum ini turut dinamakan sebagai calon di DUN Pelangai dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) lalu, namun tewas kepada penyandangnya Datuk Johari Harun.

PRK Pelangai : Armizar diumum calon BN

BENTONG – Barisan Nasional (BN) mengumumkan Ahli Jawatankuasa (AJK) UMNO Bahagian Bentong, Amizar Abu Adam sebagai calon Pilihan Raya Kecil (PRK) untuk Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelangai, 7 Oktober ini.

Pengerusi BN Pahang,  Wan Rosdy Wan Ismail yang mengumumkan calon itu berkata, selain Amizar, UMNO menyenarai pendek tiga lagi nama, iaitu Pemangku Ketua UMNO Bahagian Bentong, Mohamad Zaini Salleh dan dua Ahli Jawatankuasa UMNO bahagian tersebut, Jamaludin Buyong dan Fazlin Norhana Ahmad.

“Selepas pengumuman calon tidak mahu ada kedengaran ada bilik hendak gerakan ditutup, ada yang merajuk atau ada bercuti.

“Kita nak tunjukkan bahawa 190 bahagian yang lain bahawa di Bentong tunjuk contoh tauladan yang baik, kita bermula di Pahang,” katanya ketika berucap di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah, Majlis Perbandaran Bentong, di sini, hari ini.

PELANGAI

WILAYAH MELAYU

AMIN

PRK PELANGAI

MELAYU ISLAM

LAWAN

MELAYU PENCURI

KAH KAH KAH

GORENG ISU

DAKWA ZAHID

KAH KAH KAH

AWAL AWAL

LAGI DAH ADA

BILIK GERAKAN

UMNO AKAN

TUTUP

KAH KAH KAH

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PN kompom bungkus ikat tepi. Walaun mudah koyak. Huhu