Jumaat, 11 Ogos 2023

BETUL KE KATA ZAHID INI ?



Zahid yakin BN Selangor mampu menang semua 12 kerusi ditandingi

PENGERUSI Barisan Nasional (BN) Ahmad Zahid Hamidi yakin parti itu mampu memenangi kesemua 12 kerusi yang ditandingi di Selangor pada pilihan raya negeri (PRN) Sabtu ini.

Zahid yang juga timbalan perdana menteri berkata ini dilihat berdasarkan sokongan yang diterima oleh gabungan parti kerajaan perpaduan yang kian kukuh.

“Dari segi sokongan pengundi bukan Melayu, saya nampak sokongan yang diberikan sangat kukuh, manakala dalam kalangan pengundi Melayu mungkin berpecah.

“Namun jika itu situasinya, iaitu antara pengundi Melayu dan bukan Melayu, ia akan berpihak kepada calon daripada (parti gabungan dalam) Kerajaan Madani yang diwakili oleh BN,” katanya kepada media selepas hadir program bersama rakyat, melibatkan calon BN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sijangkang Mohd Al-Hafizi Abu Bakar, di Sijangkang hari ini.


Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Menteri Besar Selangor Amirudin Shari yang melihat gabungan PH-BN mampu menang 38 hingga 40 kerusi daripada 56 kerusi DUN yang dipertandingkan, dengan BN dilihat mampu memperoleh lebih daripada enam kerusi.

“Itu analisis beliau dan daripada dapatan kajian, tetapi pada hemat kami, 12 kerusi ditandingi mempunyai potensi yang baik, untuk meraih kemenangan di Selangor ini,” kata Zahid.

Mengenai keyakinan terhadap calon BN di Sijangkang, beliau berkata Mohd Al-Hafizi dilihat sebagai calon muda dan alternatif terbaik, berbanding dengan calon Perikatan Nasional (PN) Dr Ahmad Yunus Hairi yang juga penyandang kerusi Sijangkang selama tiga penggal. 

“Di Sijangkang ini kita berhadapan dengan seorang personaliti yang wataknya cukup kuat, kerana bukan sahaja DUN namun beliau juga ahli Parlimen Kuala Langat.

“Namun dalam partinya sendiri sudah mempertikaikan mengenai kewibaannya dan berikutan itu, kita menyediakan alternatif terbaik, iaitu seorang pemuda berkelayakan dan juga tokoh persatuan belia. Jadi saya yakin dia akan dapat memberikan saingan yang baik, seterusnya meraih kemenangan di kawasan ini,” katanya. 

Sabtu ini seramai 3,747,057 pengundi berdaftar akan mengundi memilih 56 Adun daripada 147 calon yang bertanding dalam PRN Selangor, yang berlangsung serentak dengan PRN di Kedah, Pulau Pinang, Kelantan, Terengganu dan Negeri Sembilan. – Bernama, 10 Ogos 2023.


BETUL KE

KATA ZAHID INI

AMIN

ATAU HANYA

PUTAR ALAM

KAH KAH  KAH

MALAM ESOK

KITA DAPAT

JAWAPAN

AMIN

SEMENTARA ITU

JANGAN CUBA

MENZAHID

 PENGUNDI

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: