Khamis, 24 Ogos 2023

SATU KES PELIK



Penyamun menyamar polis diberkas

PETALING JAYA – Tindakan seorang suspek lelaki menyamar polis sebelum menyamun seorang kakitangan hotel di Damansara Utama akhirnya memakan diri.

Suspek lelaki warga tempatan itu berjaya diberkas polis hanya dalam beberapa jam sahaja selepas kejadian itu pada 21 Ogos lalu.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata, pihaknya telah menerima satu laporan pukul 12.56 tengah hari daripada mangsa kejadian.

“Pengadu warga tempatan yang berusia 35 tahun dalam laporannya mendakwa bahawa seorang individu tidak dikenali yang menyamar sebagai polis telah terlibat dalam jenayah samun itu.

“Siasatan mendapati suspek datang ke hotel dengan alasan kononnya untuk menjalankan pemeriksaan sebelum menyamun wang tunai mangsa berjumlah RM3,000,” katanya dalam kenyataan malam ini.

Tambah Mohamad Fakhrudin, bertindak atas maklumat dan aduan mangsa terjejas itu, kira-kira pukul 2.30 petang hari yang sama, sepasukan polis dari Balai Polis Damansara telah berjaya menjejaki dan menahan suspek di Shah Alam.

Suspek seorang lelaki disyaki warga asing berusia 29 tahun dicekup selepas disyaki terlibat dalam insiden samun yang sedang disiasat polis.

“Hasil pemeriksaan lanjut ke atas suspek juga berjaya membawa kepada rampasan beberapa barang selain pakaian yang dipakai suspek semasa melakukan jenayah.

“Semakan polis juga mendapati suspek yang tidak mempunyai pekerjaan tetap memiliki tiga rekod lampau bersabit kes jenayah dan tiga kes dadah.

“Selain itu, ujian saringan air kencing juga mengesahkan suspek positif dadah jenis syabu,” ujarnya.

Suspek kini telah direman selama empat hari di bawah Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah untuk siasatan bawah Seksyen 392 Kanun Keseksaan kerana samun.

Jika disabitkan kesalahan boleh dijatuhkan hukuman penjara sehingga 14 tahun dan denda atau sebat. –

WOIT

INI KES PELIK

AMIN

KITA SEMUA

TAHU  KES

PENCURI MENYAMAR

SEBAGAI 

PERDANA MENTERI

AMIN

INI PENYAMUN

MENYAMAR SEBAGAI

POLIS  

SATU KES BARU

AMIN

PELIK PELIK

SEMENJAK PENCURI

BERNAMA NAJIB

MENYAMAR SEBGAI

PERDANA MENTERI

BANYAK KES

PELIK MUNCUL

KHALAS



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt dengar cerita ada penyamun baru PAYWAVE betul ke ? lu tak cover cerita apasal.. kalau berita malaysia dia komen komen dia sensor muka... tukar tiup sensor terus cerita pun tak keluar.. pukimarx

Amier The Hero berkata...

TT, kat msia ni byk perkara yg pelik².. biaso la tu. Kalau rakyat biaso menyamun, 3,4 jam pulis dah bleh cokau. Tapi kalau palo² ateh tu menyamun, kemain lamo laie nak mencari. Dah dapek cokau, makan tahun lak laie kek mahkamah. Tu bolum laie postpone sano sini. Poie lawat anak branak, poie buek pelipek mato bagai. Sorang dah ke dalam tapi masih ghaso diri tak salah, masih ghaso di aniayo. Palo bincet apo eh sumo ni hah?!! Sumo nak jago maruah diri walaupun toghang² mmg salah. Maso menyamun takdo pikir lak maruah diri tu eh.