Rabu, 19 Jun 2024

GERILA HAMAS TAK TERMUSNAH


Tentera Israel sukar musnahkan Briged al-Qassam

TEHRAN – Tentera Israel mempunyai tugas yang sukar untuk memusnahkan Briged al-Qassam, sayap tentera gerakan Hamas di bandar Rafah di selatan Gaza, rejim itu mungkin menamatkan serangan tenteranya tanpa mencapai matlamatnya, lapor media Zionis.

Menurut rangkaian berita Al-Mayadeen, media Zionis melaporkan pada hari Isnin, pejuang Palestin masih memberi tentangan keras dan mampu menyebabkan kematian kepada tentera rejim.

Akhbar berbahasa Ibrani Hayom melaporkan, maklumat yang diberikan oleh beberapa ahli Knesset (Parlimen Zionis) menunjukkan Hamas terus mengekalkan kuasanya di Gaza dan tidak tumbang seperti yang didakwa.

Dalam hal ini, rangkaian Kan Zionis juga melaporkan, dua batalion Hamas tidak mengambil bahagian dalam pertempuran berterusan dengan tentera Israel di darat di Gaza, bermakna mereka disimpan untuk operasi anti-rejim masa depan.

Lebih lapan bulan telah berlalu sejak permulaan pencerobohan rejim zionis terhadap Semenanjung Gaza tetapi rejim itu tidak mencapai apa-apa kejayaan selain membawa kematian dan kemusnahan kepada wilayah yang dikepung. – Agensi


BERJUANG

DENGAN IDEALOJI

TIDAK AKAN KALAH

AMIN

BERJUANG  KERANA

MAKAN GAJI

AKAN MATI

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: