Rabu, 12 Julai 2023

TOWKAY CHINA DI BELAKANG ANWAR !!!



TOWKAY CHINA

DI BELAKANG

ANWAR

KHALAS

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PERIBAHASA MADANI

" SIAKAP SENOHONG , GELAMA IKAN DURI, BERCAKAP BOHONG, LAMA-LAMA JADI PERDANA MENTERI'

Se-Malaysia apabila Anwar cuba menjadi hero rakyat dengan melupuskan hutang peneroka FELDA, sedangkan dua tahun sebelum itu Tan Sri Muhyiddin Yassin telah umumkan.

Tahukah anda bahawa sebelum ini pun sudah banyak usaha, kejayaan dan pencapaian pihak lain akan di‘claim’ oleh Anwar dan kemudiannya akan disebarkan oleh taksuber beliau.

Berikut ialah empat kisah dongeng paling lencun mengenai pencapaian hebat Anwar:

1. Menubuhkan UIA.

Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA) ditubuhkan hasil daripada aspirasi para sarjana Islam di Malaysia untuk mewujudkan sebuah universiti Islam di Malaysia yang bakal menerajui umat Islam dalam semua bidang keilmuan.

Cadangan penubuhan UIA telah dikemukakan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad, Perdana Menteri Malaysia Keempat pada 12 Januari 1982. UIA ditubuhkan secara rasmi pada 20 Mei 1983 oleh Kerajaan Malaysia.

2. Menubuhkan Bank Islam.

Pada 1981, Jabatan Perdana Menteri, menubuhkan Jawatankuasa Pemandu Kebangsaan Mengenai Bank Islam. Jawatankuasa Pemandu ini mengemukakan laporan pada tahun 1982 yang mencadangkan penubuhan Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB).

Kerajaan menerima cadangan ini dan BIMB pun ditubuhkan pada 1 Mac 1983, dan Datuk Dr Abdul Halim Ismail dilantik sebagai Pengarah Urusan Bank Islam Malaysia Berhad.

Bagi kedua-dua penubuhan UIA dan BIMB, Anwar belum lagi menyertai Jemaah Kabinet Kerajaan Persekutuan.

3. Perkenalkan pakaian sekolah tutup aurat.
Pakaian sekolah yang menutup aurat bukanlah dimulakan oleh Anwar sebaliknya pekeliling mengenai kebenaran pelajar memakai pakaian menutup aurat seperti pelajar lelaki berseluar panjang dan pelajar perempuan memakai tudung telah dibenarkan melalui Surat Pekeliling Ikhtisas 3/1983 (bertarikh 9 Mac) 1983 Pekeliling Ikhtisas Kementerian Pelajaran Malaysia. Pada masa ini Anwar bukanlah Menteri Pelajaran.

4. Demonstrasi Baling.

Anwar adalah antara pemidato jemputan dalam demonstrasi itu dan ditahan ISA kerana terdapat hasutan menimbulkan huru-hara bagi menjatuhkan kerajaan dengan eksploitasi cerita palsu kematian orang miskin Baling.

Kisah Demo Baling klik link

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=663623859133771&id=100064584887142&mibextid=Nif5oz

Sekiranya terjumpa mana-mana pihak yang cuba menceritakan kehebatan Anwar pada masa lalu, nasihatkan kepada pihak berkenaan untuk mandi dan sabun dulu dan lebih baik ambil wuduk siap-siap.

Tanpa Nama berkata...

Sekor lagi lebai malang. Elok jadi cikgu berenti. Konon nk jadi pejuang refomasi. Lompat sana sini cari makan. Tak ada sape yg peduli. Jadi lebai malang kayuh ke hulu kenduri habis kayuh ke hilir kenduri selesai. Balik ke rumah telanjang bogel hahaha. Rmh anuar tu rmh sewa be.

Tanpa Nama berkata...

Dibelakang kau siapa? Kah kah kah! Azmeen Semburit ke?

Tanpa Nama berkata...

itu belum tokey china dibelakang madey kutty, malah ada india juga. ada vincent tan, ananda krisnan dibelakang madey, ada melayu daim zainuddin,mukriz,marina dan dan dan..takkan lu buta..oit brader, dgr cerita vincent tan nak beli pasukan bola sepak kelantan?