Sabtu, 18 November 2023

NIKMAT IKAN SARDIN


J-KOM berbalah sama sendiri, pembangkang tak terlibat – Fadhli

KUALA LUMPUR – Pembangkang tidak terlibat dalam isu berkaitan peletakan jawatan Ketua Pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti (J-KOM),  Dr Mohammad Agus Yusoff.

Ketua Penerangan Pas, Ahmad Fadhli Shaari berkata, kemelut yang berlaku itu berpunca daripada perbalahan sesama sendiri namun mereka cuba menyalahkan pihak lain terutamanya pembangkang.

Menurut beliau, perkara itu dijelaskan sendiri oleh Penolong Pegawai J-KOM, Abdul Wahab Abdul Kadir Jilani dalam sidang media bersama Mohammad Agus, malam tadi.

“Individu bernama ‘Wahab’ mendakwa bahawa beliau diarahkan untuk merekod perbualan oleh seorang individu lain yang merupakan seorang yang berjawatan di dalam J-KOM dan kemudiannya video itu disunting dengan dialog yang mengaibkan.

“Jika benar, ia merupakan satu perbuatan jenayah yang sangat jijik membabitkan mereka yang berjawatan dalam agensi kerajaan,” katanya dalam hantaran Facebook, hari ini.

Abdul Wahab turut mendakwa bahawa suara dalam video yang tular itu telah disunting setelah ia diserahkan kepada individu yang dinamakan sebagai ‘Mr H’.

Mohammad Agus pula menafikan berlaku perbualan mengandungi kata-kata jelik dalam rakaman video yang tular melalui media sosial sejak kelmarin.

Ahmad Fadhli yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas membayangkan terdapat dua kemungkinan dalam isu berkenaan berikutan pendedahan Abdul Wahab dan Mohammad Agus dalam sidang media tersebut.

“Jika Wahab berkata benar, ia membuktikan bahawa ada elemen permainan kotor dalam agensi kerajaan khususnya lantikan politik.

“Manakala jika sebaliknya, satu tindakan wajib diambil oleh kerajaan bagi membersihkan agensi berkenaan dari tuduhan ini,” jelasnya.

Beliau turut menyuarakan kebimbangan berhubung pendedahan Abdul Wahab bahawa berlaku kegiatan seperti menyunting rakaman video untuk menjatuhkan pihak lain dalam J-KOM.

“Adakah wang pembayar cukai untuk membayar gaji dan elaun lantikan politik dalam kerajaan sedang digunakan untuk membiayai aktiviti-aktiviti jahat seperti ini?

“Berapa banyakkah lagi ‘video-video’ yang sedang dalam pembikinan menunggu masa untuk disebar bagi menjatuhkan sesama sendiri dalam kerajaan Pakatan Harapan – Barisan Nasional?” soalnya.

Sehubungan itu, Ahmad Fadhli menggesa siasatan yang telus dilaksanakan segera bagi menjernihkan isu tersebut.

YA USTAD

MESTI MASUK

CAMPUR

AMIN

UMAH NAK TAHU

APA HUKUM

ISAP PELIR

KAH KAH KAH

APA HUKUM

JILAT BURET

KAH KAH KAH

BETUL KAH

JILAT BURET

NAKMATNYA

MACAM MAKAN

IKAN SARDIN

KAH KAH KAH

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apabila orang-orang yang tiada kelayakan apabila diberikan secara percuma kerana warna kulit warna mata warna agama warna bangsa maka sebuah negara tidak mampu berdiri baik, asyik fokus benda yang tidak penting tetapi menepis isu utama negaraku kah kah kah rasuahnya musuh negaraku kerananya kamu semuanya akan keluar cerita nanti kah kah kah