Khamis, 15 Februari 2024

UMNO DAP TERUSKAN BERGADUH





Implikasi cadangan Kor Ming terlalu besar – Khaled



Terima kasih hormati pendirian UMNO – Asyraf Wajdi


Nak saya minta maaf? Teruskan bermimpi – Dr Akmal

MELAKA – Ketua Pemuda UMNO, Dr Akmal Saleh bertegas untuk tidak membuat permohonan maaf terhadap Menteri Pembangunan dan Kerajaan Tempatan, Nga Kor Ming.

Malah beliau menyindir Naib Pengerusi DAP itu yang berpura-pura menjadi mangsa keadaan mengenai cadangannya untuk mencalonkan Kampung Baru Cina di Selangor sebagai Tapak Warisan Dunia Pertubuhan Pendidikan Kebudayaan dan Saintifik Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO).

“Sendiri keluar kenyataan, lepas tu kena bantah, kemudian konon-konon jadi mangsa keadaan. Nak saya minta maaf? teruskan bermimpi, kerana itu tidak akan terjadi!

“Sekali lagi saya ulang, jika sesiapa sahaja sentuh perkara yang sensitif terhadap orang Melayu dan Bumiputera, kami tidak akan teragak-agak untuk menentang sekerasnya tidak kira siapa anda!,” tegasnya melalui kenyataan di Facebook rasminya malam ini.

Beliau berkata demikian mengulas gesaan Ahli Parlimen Raub, Chow Yu Hui hari ini agar beliau membuat permohonan maaf terhadap Kor Ming berhubung cadangannya itu.

Menurut Yu Hui, Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO juga perlu bertindak terhadap Dr Akmal kerana kenyataannya mengenai tawaran ‘pembelajaran sejarah’ kepada Kor Ming telah merosakkan hubungan kerjasama antara UMNO dan DAP dalam Kerajaan Perpaduan.

Ahad lalu, Kor Ming berkata, beliau akan mengadakan pertemuan bersama pemimpin UMNO bagi memperjelaskan cadangannya berkaitan pencalonan Kampung Baru Cina di Selangor sebagai Tapak UNESCO.

UMNO  MAKIN

BERANI TIBAI

DAP

AMIN

BARU NAMPAK

PARTI UMNO

MEMPERTAHANKAN

MELAYU

AMIN

SELAMA INI

HANYUT JADI

KUDA DAP

KAH KAH KAH

TIBAI JANGAN

TAK TIBAI

AMIN

Tiada ulasan: