Selasa, 2 Julai 2024

JANGAN HINA ANWAR IBRAHIM !!!


Kerajaan Madani tetap teguh walaupun dikritik, kata Anwar


PERDANA Menteri Anwar Ibrahim hari ini berkata Kerajaan Madani kekal teguh walaupun dikritik atas keputusan yang tidak popular seperti subsidi diesel yang berperingkat dan pendiriannya menentang rasuah.

“Politik kebencian terlalu kuat di negara ini. Saya tidak menerima gaji dan terus dihina. Kami teguh dalam usaha kami menentang rasuah dan sekali lagi saya dihina.

“Saya mempunyai hubungan baik dengan Hamas, saya dihina, dan berkaitan dengan isu BlackRock, saya dituduh sebagai ejen Israel,” katanya semasa perhimpunan bulanan Kementerian Kewangan.

Beliau menegaskan politik kebencian dan label daripada pihak pembangkang tidak akan mengganggu usahanya dalam pentadbiran negara dengan cekap.

Anwar menegaskan beliau tetap fokus terhadap cabaran yang dihadapi dan tidak akan membenarkan taktik-taktik sedemikian mempengaruhi beliau.

“Kenyataan sebenar diabaikan sepenuhnya (oleh pihak pembangkang). Hanya kebencian yang disebar. Patutkah ini mempengaruhi kita? Tidak, ia tidak akan,” katanya.

Menjelaskan isu berasingan Anwar juga menggesa semua badan penguatkuasa di seluruh negara untuk mengekalkan standard tinggi dalam pengutipan pendapatan mematuhi undang-undang dengan ketat tanpa mengambil jalan pintas.

“Semua badan penguatkuasa harus mengekalkan integriti dan mengelak dari amalan salah. Kita bekerja keras contohnya dengan penyesuaian subsidi seperti subsidi diesel tetapi ia akan sia-sia jika kebocoran masih berlaku.

“Kita tidak boleh mengabaikan kebimbangan rakyat dan wang yang dijimatkan harus dikembalikan kepada rakyat,” katanya. – 2 Julai, 2024.

WOIT

JANGAN HINA

ANWAR IBRAHIM

\AMIN

ANWAR TAK

AMBIL GAJI

AMIN

JANGAN TANYA

TOWKAY MANA

YANG BAGI RUMAH

KAH KAH KAH

JANGAN TANYA

KERETA MEWAH

SAPA HADIAH

AMIN

ANWAR PEMIMPIN

ISLAM YG JUJUR

KHALAS

2 ulasan:

Amier The Hero berkata...

Piiiiiiiiirahhhh!! Tu ajo den nak taip kali ni...

Capati Kari kambing bota berkata...

Tak kan mau nye teman percaya kat kata pak Non tongkol