Khamis, 17 Ogos 2023

KES ZAHID DI BATAL ?



Pertuduhan Zahid akan gugur atau tidak, Bersatu gesa peguam negara beri penjelasan


Bersatu menggesa Peguam Negara Idrus Harun segera menyatakan sama ada pertuduhan rasuah terhadap Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi akan digugurkan ataupun tidak, sehari selepas pejabatnya menafikan sebarang campur tangan politik atau tekanan dalam kes yang dibawa ke mahkamah setakat ini.

Zahid yang juga presiden Umno dan pengerusi Barisan Nasional, menghantar surat representasi kepada Jabatan Peguam Negara (AGC) pada Januari bagi menggugurkan 47 pertuduhan pecah amanah, rasuah dan pengubahan wang haram terhadapnya.  

Pihak pendakwaan kemudian berkata bahawa mereka m diarahkan oleh peguam negara untuk tidak membuat bantahan ke atas permohonan penangguhan perbicaraan sementara menunggu keputusan mengenai surat representasi.  

“Selepas melalui representasi yang panjang lebar dan mengandungi isu rumit, kami diarah untuk tidak membantah permohonan (penangguhan pendengaran) kerana pihak pendakwaan memerlukan masa yang munasabah untuk mempertimbangkan (representasi),” kata Timbalan Pendakwa Raya Abdul Malik Ayob.


WOIT

BATAL ATAU

TAK BATAL

AMIN

KALAU BATAL

APAKAH KES NAJIB

KES HAMZAH

KES MUYIDIN

KES ROSMAH

AKAN DIBATAL JUGA

KAH KAH KAH

BERAT BAB INI

MAKIN BERAT

KHALAS

Tiada ulasan: