Isnin, 4 Februari 2013

PENCERAHAN DENGAN SATU SOALAN UNTUK BANI MELAYU



PEMEGANG 
MOHOR BOTOL BESAR
RAJA RAJA GOPAL
 JANGAN HINA AGAMA BUDDHA - KENA SEMBAH RAJA

Terima kasih banyak-banyak Tukar Tiub. Saya beragama Buddha. Sewaktu disekolah dahulu, rakan-rakan Melayu selalu mengejek agama saya mengatakan saya bodoh kerana menyembah seorang manusia biasa yang bernama Buddha. Saya diam sahaja tidak berani menghina agama mereka kerana saya tahu saya akan dipukul sampai mati jika saya berbuat demikian. 


Mereka menggalakkan saya belajar agama Islam. Suruh saya jumpa ustaz di sekolah selepas waktu sekolah. Ustaz disekolah pun menceritakan kepada saya tentang bagaimana kita semua harus menyembah Allah kerana Allah itu Maha Esa, Maha Mulia, Maha Agung, dan lain-lain. 

Ketika itu saya ada satu soalan yang saya ingin nak tanya tetapi tak berani kerana takut ustaz dan rakan saya marah. Soalan tentang Melayu menyembah raja. 10 tahun kemudian setelah saya baca Tukar Tiub, saya sangat gembira kerana Tukar Tiub membuktikan kepada saya kebodohan orang-orang Melayu Islam yang menyembah Rajah Gopal. Sekian banyak terima kasih TT! You rock! on YA AMPOON RAMAI ANAK MUDA DEGIL - MEREKA TAK SUKA RAJA GOPAL
Mengapa Melayu Sembah Raja?
on 2/4/13



------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Siddharta Gautama Buddha pun seorang Rajah Gopal juga. Cuma bezanya ialah Buddha, setelah mendapat pencerahan, tak mahu lagi menjadi Rajah Gopal Hindu macam Rajah Gopal Melayu yang selalu makan free berak cangkung dan disembah dan diperagungkan oleh orang Melayu macam tuhan.

Jadi bagi saya yang bukan beragama Buddha, Buddha jauh lebih mulia daripada Rajah Gopal Melayu yang berlagak alim dan menjadi ketua agama Islam tetapi selalu mabuk, bergaduh, membunuh orang sesuka hati, ambil bini orang, rogol anak dara orang, siksa anak perempuan orang, mencalar buah dada anak orang. Menyampah betul saya dengan Rajah Gopal. Bila pemimpin kita cakap kita semua orang Melayu mesti hormat dan patuh kepada Rajah Gopal, saya berasa amat malu kerana dilahirkan Melayu, marah dan menyampah sekali saya dengan Rajah Gopal.

Tanpa Nama berkata...

kah!kah!kah! terbaik...

DIDI AMBULANCE berkata...

AKU TAKKKKKKKKKKK...............!!!!!!!!!!!!!KALAU AKU NAMPAK ANTARA ANJING DAN MAHATHIR ACIDENT DEPAN MATA....AKU SAVE ANJING DULU..........HEHEHEHEHE...SERIUS.......

Tanpa Nama berkata...

orang melayu ni di mulut mengucap..tapi realiti cakap xserupa bikin..kata belajar makna iman..iman melafazkan dgn kata2 ..amal dgn perbuatan..mmg iman macam keling...kata mengaku beriman pada allah tapi perbuatan sembah rajagopal..kah kah kah..buang jela kitab korang tebal2 tu..iman serupa keling..sujud rukuk konon..realiti nya..ampun tuanku sembah taat patik beribu2 ampon..kh kah kah...tt dah byk kali bg pencerahan pun masih xfhm2..

Tanpa Nama berkata...

Mari kita beleh dan rujuk Al-Quran..

“Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).” [Al-Hujuraat 49: 13]

Allah kata kita semua sama saja kecuali ketaqwaan.. Mungkin ketua Agama lupa nak merujuk Al-Quran sampai kena sembah2 Masya'Allah.

Tanpa Nama berkata...

Islam kat malaysia hanya pada NAMA....