Sabtu, 6 Mac 2021

DITUJU KHAS DARI MUNIRAH UNTUK MAT SABU DAN GUANG ENG



 

DARI MUNIRAH

DITUJU KHAS

UNTUK MAT SABU

DAN

LIM GUAN ENG

ENAM KRONI

 




ENAM KRONI

panglimo potaseh commented on 

"SOALAN KURUN INI"

Wayang P.Ramlee Enam Jahanam mengambarkan prihal 6 bumiputera yang berjaya dalam bidang biznis hasil dari modal menyamun. Ironik nye buku Delima Melayu karangan Kutti Kerala pun nyeritakan gimana untuk membentuk kroni enam Melayu jadi kaya-raya. 

Beza kedua cerita ini ..kesemua 6 watak dalam cerita P.Ramlee mati dibunuh sebab mereka jahat. Dalam watak cerita Delima Melayu kesemua watak penyamun nye masih hidup dan terus menyamun ..dan Kutti Kerala cara olok-olok dah 2 kali letak jawatan ..kahkahkah.

TAK PERLU TANGKAP SAMAN

 


WOIT

HENTIKAN KERJA

TANGKAP TANGKAP

GUNA POLIS

GUNA PENJARA

AMIN

SEMUA SENANG

BERES

AMIN

TAK PERLU

TUDUH INI ITU

AMIN

BRSATU BUKAN

KUMPULAN SAMSENG

BAWAH TANAH

AMIN

BERSATU

PARTI POLITIK

AMIN

Sebaran intipati 

mesyuarat MPT 

Bersatu palsu, 

kata Hamzah Zainudin

BERSATU hari ini menyatakan maklumat yang didakwa intipati Mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu pada Khamis, yang tular di aplikasi WhatsApp dan Facebook, adalah palsu.

Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainudin menegaskan segala maklumat yang terkandung dalam sebaran itu tidak benar dan tidak mempunyai kaitan sama sekali terhadap mana-mana mesyuarat MPT Bersatu.

Susulan itu katanya, Bersatu akan membuat laporan polis terhadap penyebaran berita palsu itu bagi menjejaki dalang di sebalik penyebarannya.

“Bersatu tidak teragak-agak untuk menggunakan semua lunas perundangan yang ada bagi melindungi kepentingan parti serta ahli parti,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Baru-baru ini, sebaran maklumat yang didakwa berkaitan hasil Mesyuarat MPT Bersatu untuk edaran kepada ketua bahagian parti itu, tular di media sosial.

Pada 4 Mac, MPT Bersatu bermesyuarat di Putrajaya bagi membincangkan mengenai pendirian parti berikutan dua keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno yang memutuskan tiada kerjasama dengan Bersatu dalam PRU-15 dan kebersamaan dalam kerajaan PN boleh diteruskan sehingga pembubaran Parlimen.– Bernama, 6 Mac, 2021.

CARA SENANG

AMIN

LEPAS 

MESYUARAT BUAT

SIDANG AKHBAR

AMIN

KALAU TAKUT

DITANYA WARTAWAN

KELUAR 

KENYATAAN RESMI

KHALAS

TAK PERLU

SAMAN SAMAN

AMIN

HENTIKAN TABIAT

 SAMSENG

BERSATU KINI

KERAJAAN 

AMIN

RAKYAT NAK 

TAHU APA DASAR 

BERSATU

KHALAS



MELAYU KENA TIPU 14 KALI

 


GEROMBOLAN

UMNO TIPU

MELAYU 

14 KALI 

panglimo potaseh commented on 

"UMNO BERSATU

 BERMUSUH BERLAWAN"

UMNO ambil berat pandangan AKAR UMBI ..Pukimak Lu ..kita orang Melayu dah 14 kali kono tipu ..14 kali kono patok ular ..kono patok kek tompek yang samo pulak tu ..

LEBAI SOTONG TETAP SOTONG

 




LEBAI SOTONG

TETAP SOTONG

Unknown commented on

 "SOTONG JADI

 LEBAI SOTONG"

Sotong tidak akan jadi lembu melainkan jadi saaekor sotong.Bagi apa jawatan pong akan jadi saekor sotong dan tidak akan jadi saekor lobster.Dari penasihat penghalal perompak 1mdb sekarang jadi dota timur leste sampai terbengkalai ruu isle ala lobai ditangguh tanpa tarikh tetap seperti bijan nak saman doj usa pada hari selasa.

untung pak bijan ada juga hari keramat iaitu hari selasa nak saman doj berbanding lobai sotong tangguh menangguh bentang ruu isle melayu yang tiada tahu hari apa bila nak bentang.Dah la bayar ganti rugi pada awek sarawak report.cakap menang lawan awek sarawak report.Apa nak diharap kelaku macam sotong,sudah kalah tapi menipu menang.kahkahkah. Syukurlah bila buka mulut maka keluarlah dalil natang segala natang sampai alkisah sang buaya mendongakkan kepala,anjing serigala menyalak dan seketui daging babi didalam sekawah gulai daging lembo fidlot.

ironinya monteng dan tangguh bentang memang melambatkan syiar isle dalam kerajaang melayu isle.Juarai isu melayu isle lepas berkuasa duduk dediam umpama padang merbok ─Ćinafikan sebagai tempat berguling-guling kalau DAP yang jadi pembangkang.Sedih..ramai kena tonggang dan percaya kepada puak penungangg

TAK PERLU ART HARUN

 


TAK PERLU 

ART HARUN

BUAT DULU 

AMIN

Unknown commented on 

"PARLIMEN BERSIDANG"

Tak leh lah bersidang bawah pokok atau dewan bandaraya atau sewa dewan hotel malaysia sebab sape nak bawak cota ke dlm dewan. Takde cota tak sah persidangan. Lagi pulak hansad nak pasang kat mana? Abdul Azalina Said takkan nak jadi speaker. *art Harun lagi lah takmoh datang. 

Pastu Bung Mokhtar, Azeez lembaga, naina meeriakan, Nazri Aziz, Anuar musa, Azmin Ali, Hadi Awang, Tuan Man, Tok Mat, Ismail Sabri, Ku Li, H2O, pasir salak, Shahidan Kassim semuanya tentu tak hadir. Kalu dorang tak hadir bila mengundi nanti kira tak sah. Kehkehkeh

ANAK SEMUA BANGSA - BANGSA SEMUA AGAMA

 


ANAK SEMUA

BANGSA

BANGSA SEMUA

AGAMA



Pope Francis meets Grand Ayatollah Sistani on historic Iraq tour

Paus Francis telah mengadakan pertemuan simbolik dengan Grand Ayatollah Ali al-Sistani, salah seorang ulama paling senior dalam Islam Syiah, di kota suci Najaf di Iraq.

Pertemuan bersejarah di rumah Sistani itu dirancang selama berbulan-bulan, dengan setiap perincian dibincangkan dengan teliti dan dirundingkan antara pejabat ayatollah dan Vatikan.

Ketika tiba waktunya, konvoi pontiff berusia 84 tahun, dipimpin oleh kenderaan kalis peluru, berhenti di sepanjang Jalan Rasool yang sempit dan berlapis lajur, yang memuncak di Makan Imam Ali yang berkubah emas, salah satu yang paling dihormati laman  untuk Syiah. Dia kemudian berjalan beberapa meter ke rumah sederhana Sistani, yang telah disewa ulama selama beberapa dekad.

CONTOH ULAM

DUDUK

 DI RUMAH 

SEDERHANA

YANG DI SEWA

AMIN

HARAP TERBUKA

MATA DAN HATI

PARA ULAR MAK

MALAYSIA

AMIN


NUMBO MAT SONGEL MAKIN TURUN

 



NUMBO

MAT SONGEL

MAKIN TURUN

Unknown commented on 

"MADEY - 

TAK LETAK JAWATAN SALAH - 

LETAK JAWATAN SALAH"


Atan atan...lupa kah si songel campak dadu tapi nombor dia tetap tak naik...bila sedar hilang kerajaan baru songel guaneng wawi ketuk pintu ot95 tapi belum sempat dah kena sailang ngan sembab....tuh yang meroyan gila setapak anak tangga dia tersungkur di kaki sri perdana...hmmm!

SOALAN KURUN INI

 


SOALAN 

KURUN INI

Unknown commented on

 "MADEY - 

TAK LETAK JAWATAN

 SALAH - 

LETAK JAWATAN SALAH"

ikut law pun salah tak ikut law pun salah.. mudim sampai skang tak letak jawatan ok ka ? mudim cukup nombor kot.. kah kah kah

KELENTIT DIGIGIT ITU PASAL SIMPAN RAHSIA

 



KELENTIT DIGIGIT

ITU PASAL 

SIMPAN RAHSIA

GEROMBOLAN MAKIN BIJAK

 

GEROMBOLAN

MAKIN BIJAK

KAH KAH KAH

TERUS TIBAI

MUHYIDIN

KAH KAH KAH

TAPI KUASA

MENTERI 

TAK LUCUT

KAH KAH KAH


Muhyiddin harap parti dalam kerajaan Perikatan kekal bersama 

PERDANA Menteri Muhyiddin Yassin menzahirkan harapan agar semua parti politik yang membentuk kerajaan Perikatan Nasional (PN), terus kekal bersama dalam menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Beliau yang juga Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), bagaimanapun berkata ia terpulang kepada pimpinan parti masing-masing untuk menentukan pendirian yang sebaliknya.

“Saya fikir tidak jadi apa-apa masalah walaupun kita mahu melihat gabungan parti yang ada terus kekal abadi sampai ke depan kerana rakyat suka.

“Apa pun, itu saya serahkan kepada pimpinan parti-parti lain, tapi dalam PN, Alhamdulillah keadaan masih kukuh,” katanya kepada pemberita selepas melawat Pusat Pemberian Vaksin Negeri Perlis, Klinik Kesihatan Kampung Gial, di Kangar hari ini.

Beliau berkata demikian semasa mengulas mengenai surat daripada Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi, yang menyatakan parti itu tidak akan bekerjasama dengan Bersatu dalam pilihan raya umum akan datang.

Muhyiddin berkata semalam Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu telah bermesyuarat dan kenyataan rasmi berhubung pendirian parti mengenai perkara itu dikeluarkan oleh Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainuddin.

Beliau berkata mesyuarat bersama pimpinan PAS juga telah diadakan dan parti itu telah menyatakan pendirian kukuh untuk terus kekal dalam PN.

“Kita rancang dan akan terus perkukuhkan kerjasama antara parti dengan tumpuan masa depan untuk pilihan raya akan datang,” katanya. – Bernama, 5 Mac, 2021.


YANG PARAH

MUHYIDIN 

TERUS KENA

TELAN AIR LIUR

BASI UMNO

KAH KAH KAH

NAK BUAT 

MACAM MANA

KAH KAH KAH

KALAU TIDAK

KERAJAAN RUNTUH

KAH KAH KAH



PARLIMEN BERSIDANG

 



PARLIMEN

 BERSIDANG


ZAHID HAMIDI 
TUNTUT PARLIMEN BERSIDANG

ANWAR  IBRAHIM 
LAGI HEBOH LAGI BISING
TUNTUT PARLIMEN BERSIDANG
SIANG MALAM
BERATIP
TUNTUT PARLIMEN BERSIDANG

AGUNG KATA 
BOLEH BERSIDANG

TAPI 
TAKIYUDIN KATA
BAHAYA BERSIDANG 
KERANA KOBID

PEKARA INI
BOLEH SELESAI
SENANG DAN BERES

ANWAR DAN ZAHID
WAJIB
BEFIKIR KREATIF

BUAT 
PARLIMEN SELARI
TAK SAMESTINYA
DALAM BANGUNAN
YANG SEDIA ADA

BUAT PARLIMEN SELARI
DI DEWAN LAIN
CARI DEWAN
PINJAM DEWAN
SEWA DEWAN

KENAPA
BEBAL TIDAK BERFIKIR
SECARA KREATIF

JIKA BETUL MAHU
BERSIDANG
BOLEH BUAT DIMANA MANA
WUJUDKAN 
PARLIMEN SELARI

DAP 
PERNAH BERSIDANG
DI BAWAH POKOK KAYU
DI IPOH
LUPA KE?

WUJUDKAN 
SATU  PARLIMEN MUHYIDIN
SATU LAGI PARLIMEN ANWAR

LIHAT 
PARLIMEN SIAPA
LEBIH  RAMAI YB
YANG AKAN HADIR

PARLIMEN MUHYIDIN
ATAU
PARLIMEN ANWAR
KHALAS

KENAPA JADI PALAT
TAK DAPAT BERFIKIR KREATIF
HEBOH HEBOH
TIAP TIAP HARI
BISING TELINGA

TAK PERLU BUAT HEBOH
PERLU LAKUKAN
SESUATU

MUHYIDIN PASTI
TAK AKAN PANGGIL
BERSIDANG
KHALAS

BILA PARLIMEN AKAN BERSIDANG ?

 

SILA BERI

PENCERAHAN

AMIN

AGUNG KATA

PARLIMEN BOLEH

BERSIDANG

AMIN

CIKAH KATA

TAK PERLU 

KERANA

ADA MAT KOBID

AMIN


Bila parlimen akan

bersidang ?

Semalam, Pengerusi BN,  Ahmad Zahid merayu Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, untuk menitahkan sidang Parlimen diadakan dengan segera.

Ahmad Zahid juga mengesyorkan Ahli-Ahli Dewan Rakyat menyeru Perdana Menteri dan Jemaah Menteri menghormati titah baginda agar sidang Parlimen diadakan segera selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilonggarkan.


WOIT

MANA LEBIH

BERKUASA  

AMIN

AGUNG ATAU

MAT CIKAH TAKI

AMIN



KE JALAN RAYA

 



KE JALAN RAYA

UMNO TEKAN LAGI

 



KESIAN 

UMNO BENCI

TAPI MUHYIDIN

KATA SAYANG

KAH KAH KAH

Muhyiddin harap parti dalam kerajaan Perikatan kekal bersama 


UMNO BIJAK

KAH KAH KAH


EDI WANG HANTA TAHU CANDAT SOTONG

 


EDI WANG

HANYA TAHU

CANDAT SOTONG

Unknown commented on 

"SOTONG JADI 

LEBAI SOTONG"

Hardy bawang sesuai jadi dota hidupan liar national geoghrapic sebab buka aja mulut keluar dalil pasai natang seperti anjing,serigala,babi dan lain-lain.terkini citer pasai boya yang mendongak kepala keatas gara-gara dilempar batu kedalam lubuk yang tenang.Inilah pakar laut pakar sotong, ikang dan pakar segala pakar hal nate liar yang dicari-cari oleh nat geo



BRO CARI APA?  CARI FULUS?

 



BRO

LU CARI APA?

KAH KAH KAH

FULUS KE ?

KAH KAH KAH


PM lawat Arab Saudi 

bermula Sabtu


ATAU 

NAK 

SAMBUNG SURAT

1MDB NAJIB

KAH KAH KAH

BLACK POWER AKAN MUNCUL

 


BLACK POWER

AKAN SAMPAI

Unknown commented on 

"APA ITU BLACK POWER"

black powder lagi power..

Unknown commented on 

"APA ITU BLACK POWER"

Black powder itu digunakan oleh junta tentera myanmar melawan rakyat menentang pengkhianatan rampasan kuasa dan pengistiharan darurat manakala black power ialah kuasa tunggang memutar alam halalkan pengkhianat mandat rakyat dengan pengistiharan darurat.

kedai Judi nombor ekor buka, sekolah sudah buka, kedai makan boleh ramai boleh masuk, yang tak buka ialah pub dan kelab malam(dangdut/disko)apakah parlimen sama tarap tang tu???Nak bagi alasan parlimen dipenuhi tua ganyut,golongan tua² keladi yang tak boleh divaksin???kahkahkahkah,saja ajak berpikiaq rasional, jangan marah.

KONSEP PILIHARA CUCU KONSEP PALING BODOH

 



KONSEP 

PILIHARA CUCU

KONSEP BODOH

PEMBAWA MAMAI

Unknown commented on

 "CIKAH KELABU ASAP"

Rupanya dah tua-tua masih tak sedar dirilah tu.Kalau bersilat lidah baru ngaku dah tua tapi nak jugak berkuasa sampai tak ingat syurga neraka dan sedangkan umur sudah lanjut.

Tak hairanlah golongan muda diperbodohkan sementara tua ganyut masih lagi kuat nafsu memanipulasi keadaan dan golongan muda.Ingatlah anak cucu, balik rumah belailah cucu cicit toksah nak main bergelumang dengan politaik.kahkahakhakahkahkah

BERKHALWAT HRI KE 354

 


KHLAWAT KE 354

SABTU  6/3/2021

KITA MASUK KE HARI 354
BERKHALWAT

DARURAT
DAH MASUK
KE HARI 53

HEBOH DARURAT
BELUM REDA
RAMAI YB
MINTA
PARLIMEN BERSIDANG
AMIN

MUHYIDIN
SEDANG DI TEKAN
OLEH UMNO

PKP2B
SEDANG BERJALAN
NAMPAKNYA
MAKIN SELESA

KITA TUNGGU
DUA MINGGU KEMUDIAN
APA HASILNYA
AMIN

HOKKIEN CERAH
MATAHARI DAH KELUAR
SINAR PAGI
CUKUP NYAMAN
BERCAHAYA TAPI TIDAK MEMBAKAR

GUA DISAMBUT OLEH MURAI

PAGI INI
HOW WOW TAK ADA
KEMANA MENGHILANG?

SAEKOR GAGAK
ATAS POKOK TUA
BERLAGU SENDIRIAN
MENCARI KAWAN

KUALA LUMPUR CERAH
TIDAK ADA AWAN
PANAS YANG MENJANJIKAN

BRO
GUA SENYUM
MENDENGAR MURAI
LU SENYUM JUGALAH
UNTUK MEMULAKAN PAGI INI

BRO
BILA KITA  TAHU
APA YANG KITA  TUJU
TAK BERJAYA
ALIH CARA
BUKAN ALIH TUJUAN

BILA KITA BERHADAPAN
DENGAN KEBENARAN
KITA TINGGALKAN
INI MENUNJUKAN
KITA KURENG SEMANGAT

KATA KATA
YANG LUNAK DIDENGAR
KADANG KALA
AMAT JAUH DARI
SIFAT YANG BAIK

BRO
KALAU LU BERDENDAM
DENGAN KERIS TERCACAK
SEDIAKAN DUA KUBUR

BRO
JANGAN MINTA
MEMBER BUAT
KALAU KITA SENDIRI
TAK SUKA MEMBUAT

MANUSIA INI 
SEMUA SAMA
YANG MEMISAHKAN
SATU SAMA LAIN 
HANYA PERANGAI

BRO
KALAU HANG TAHU
HANG TAK TAHU
INI TANDA HANG BIJAK

BRO
SETIA DAN JUJUR
PRINSIP UTAMA

KITA DENGAR
KITA TERLUPA
KITA NAMPAK
KITA INGAT
KITA BUAT
MAKA KITA FAHAM

SENYAP
ADALAH SAHABAT
PALING SETIA
DAN TIDAK AKAN BELOT

BRO
MANA MANA LU PERGI
PERGI DENGAN HATI

LUPAKAN KECILAKAAN
JANGAN LUPAKAN
KEBAIKKAN

BRO
SOSOK YANG CAKAP KASAR
SUSAH
NAK DIDENGAR KEBENARAN
SUARANYA

SOSOK YANG CERAH
TAHU  APA ITU KEBENARAN
SOSOK YANG PALAT
TAHU APA YANG BOLEH BUAT DUIT
AMIN

LAKUKAN
SEKARANG
HARI INI

SELAMAT BERKHALWAT