Ahad, 19 September 2021

TANDA KESUCIAN PEMIMPIN ISLAM


 

LIHAT & SAKSIKAN

BETAPA SUCINYA

NIAT PERJUANGAN PEMIMPIN ISLAM  

AMIN

WALAU PUN

DIBUKTIKAN 

BERSALAH

DI HUKUM PENJARA

MASIH LAGI

INGIN BERJUANG

MEMBELA NASIB

RAKYAT

AMIN

INILAH CONTOH

PEMIMPIN ISLAM

YANG WAJIB

DIIKUTI

AMIN

BIJAK MEMIMPIN

BIJAK MEMANDU

BIJAK  MENCURI

AMIN



Najib tidak menolak kemungkinan bertanding PRU

KUALA LUMPUR – Biarpun sedang berdepan dengan pertuduhan kes rasuah di mahkamah yang dilihat sebagai menghalang karier politiknya, Njib tidak menolak kemungkinan untuk mempertahankan kerusi Parlimen Pekan pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Bekas perdana menteri itu menghadapi perbicaraan 1MDB di Mahkamah Tinggi dan SRC International di Mahkamah Rayuan.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada bulan Julai tahun lalu mendapati Najib bersalah atas kesemua tujuh pertuduhan berhubung dana RM42 juta SRC International.

Najib didapati bersalah di bawah Seksyen 23 (1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Berdasarkan keputusan itu, Najib telah hilang kelayakan untuk bertanding dalam pilihan raya seterusnya.

Najib yang merupakan perdana menteri selama sembilan tahun sehingga 2018, dijatuhi hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta, selepas didapati bersalah terhadap tujuh tuduhan pecah amanah, menyalahgunakan kedudukan dan pengubahan wang haram dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd (SRC).

Pencalonan Najib pada masa depan akan berdepan ketetapan Perlembagaan bahawa mana-mana individu yang dijatuhkan hukuman penjara lebih dari satu tahun atau didenda lebih dari RM2,000 akan hilang kelayakan untuk bertanding dalam pilihan raya parlimen.

Najib yang tidak mengaku bersalah atas semua pertuduhan sedang membuat rayuan terhadap keputusan mahkamah tersebut.

Pada masa ini beliau masih seorang ahli Parlimen tetapi Perlembagaan menghalangnya daripada bertanding lagi melainkan mendapat pengampunan diraja.

Bercakap kepada Reuters, Najib berkata, kehilangan kelayakan itu adalah ‘bergantung kepada interpretasi’.

”Ia bergantung kepada tafsiran undang-undang, Perlembagaan Persekutuan atau apa sahaja yang berlaku dalam perbicaraan,” katanya.

Namun apabila ditanya sama ada beliau akan bertanding pada pilihan raya yang tempohnya berakhir dua tahun lagi, Najib berkata: “Mana-mana ahli politik mahu terus memainkan peranan pastinya mahu kerusi di dalam Parlimen”.

Bagaimanapun, menurut Reuters, Najib enggan mengulas lanjut bagaimana beliau keluar daripada halangan Perlembagaan itu.

Najib dalam wawancara itu mengatakan beliau telah berbincang dengan  Sabri tentang peranannya dalam kerajaan.

Sebelum ini, media melaporkan Najib boleh diletakkan sebagai penasihat ekonomi.

Namun bekas perdana menteri itu tidak memaklumkan beliau akan menerima sebarang jawatan, sebaliknya keutamaan Najib adalah membersihkan namanya.

Beliau turut berpendapat, penguasaan kembali UMNO bagi menjamin “kestabilan politik sementara” dan beliau tidak akan mendesak pilihan raya seperti yang dilakukannya terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kerajaan Muhyiddin runtuh selepas Najib dan beberapa ahli Parlimen Umno menarik sokongan mereka.

Malaysia menyaksikan ketidakstabilan politik sejak pilihan raya 2018, dengan dua pakatan runtuh kerana pertikaian.

Najib mendakwa tuduhan-tuduhan terhadapnya bermotifkan politik dan meminta diadakan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ke atas bekas Peguam Negara  Tommy Thomas yang pertama kali mendakwa kes-kes terhadapnya pada 2018.

“Saya telah menegaskannya. Penubuhan RCI diwujudkan untuk perbicaraan yang adil dan saksana untuk semua orang, bukan hanya untuk saya,” katanya.

Thomas belum memberi maklum balas terhadap emel yang dihantar.

Najib mendakwa telah berbincang cadangan itu Sabri, yang setakat ini tidak bersetuju dengannya.

Beliau juga pernah membincangkan perkara ini dengan Muhyiddin, yang juga menolaknya.

Jurucakap Ismail Sabri dan Muhyiddin juga belum memberi maklum balas terhadap kenyataan tersebut. – Reuters

 

PEMIMPIN ISLAM

TELAH CIUM

BATU HITAM

AMIN

BERI SALAM

PADA KUBUR

AMIN

MASIH INGIN

BERKORBAN

AMIN

HANYA NAJIB

SATU-SATUNYA

PEMIMPIN ISLAM

YANG TAHU

RUPA BENTUK

LUBUNG JUBO

ALTANTUYA 

AMIN

SATU SATUNYA

PEMIMPIN ISLAM

YANG TAHU LUAS

MULUT SEDUTAN

 ZIANA ZAIN

KAH KAH KAH



KETUM DAN IVERMECTIN

 




KETUM DAN

IVERMECTIN

KHALAS

Unknown commented on 

"GUA TAK BIJAK"

Tuan TT, dah ada orang puji kebijaksanaan Tuan TT setanding pulak dengan mamak kutty. Tapi sayangnya tak ramai tau. Jadi Tuan TT kena masuk bertanding dalam PRU15, calon bebas atau calon ABU. Getenti menangnya. Dah menang ada harapan jadi montori. Masa tu la Tuan TT bentangkan abis - abid idea Tuan TT, tetutama yg anti-China Merah tu... cakap kat sini tak sampai ke mananya dan ramai tak caya sebbab takde tanda kuada...!




Unknown commented on

 "GUA TAK BIJAK"

Masa darurat apa saja usaha dialukan, kerana segala usaha diambil bagi menyelesaikan masalah negara, kalau ubat tu boleh selamat nyawa kenapa KKM senyap, kalau ubat Panadol boleh selamat nyawa Pharmaniaga tak untung, syarikat kroni Bro semua nak untung, orang mati KOBID pun kena bayar urusan jugak, walau dah mati masalah tak selesai kalau tiada duit, helang mata duitan sentiasa nanti mencari peluang, dah begitu, dah cara Maha mengajar, apa jua keuntungan diutamakan, biar kita mati asal untung, jadi lah manusia sikit apa nak bawa kalau mati, nak untung luar biasa apa sampai harga dinaikkan sampai orang miskin tak mampu, kalau nak makan Durian King, kena jadi kaya contoh mudah lah kah kah kah




Anto nyo beraga @ Antoniobraga commented on "GUA TAK BIJAK"

Tt...dengo-dengo crita kecoh murai batu pepagi hari bercerita ...sehari sebelum ambik vaksin pekena dulu ivermectin satu das..katanya dapat kawal kuman vaksin dari berkuasa dalam badan...ye la kalu tak nanti akan menjejaskan sperma,haru pulak nanti lahir anak jantan dapat nama mat kobid..hok tino minah kobid...kot apa pun terima kasih bebanyak kasi inpo pasal ivermectin ni...kalu tak free je badan menanggung beban kesan vaksin...Opahnya kembang


KENAPA TAK KAJI KETUM

 


KENAPA TAK KAJI

KETUM

AMIN

Unknown commented on 

"WOW ! ADA DOS 

KE TIGA PULAAAAK"

disebabkan kebodohan kerajaan sendiri.. duit banya dilabur ke syarikat kroni.. bilion2 hilang.. hok kaya cina gemuk.. kalau labur dekat doktor kontrak ke saintis baksin ke saintis ketum ke agaknya boleh dapat bilion2.. ini semua bullshit

TAKUBIN = TAKUT BINI

 




TAKUBIN

TAKUT BINI

KAH KAH KAH

BINI NAK ENJOI

DI PARIS

KAH KAH KAH

Unknown commented on 

"LAWAN DAP"

Botak2 dah habis modal kah ?? jangan dok cakap banyak kalau anak jantan pi lah tanding mana2 dun bandaraya jangan dok asyik sembunyi dikampung ,orang2 kampung boleh lah hang kautim sampai sekarang . Adoh lupa tanya pulak apa pasal hang ni tak dilantik menteri baru2 ni bukan hang orang lama umno ?? kah kah kah

ANEWAR IBRAHIM TEPAT JADI PM

 


ANWWAR IBRAHIM

TETAP JADI PM

AMIN

WALAU PUN

PMOU

KAH KAH KAH


Unknown commented on

 "HARI INI 16 SEPTEMBER"

Mat belakang dah Jadi PMOU - nombor tak naik, tarik geng bosskurr-jawajahid, yidin tersungkur, agong sound jangan terus politaik gila babi nak jadi PM, tak jadi PM dapat jumpa PM sign MOU apa lagi lu mau? Apakah Guan Eng dan Mat Sabu sedar mat belakang tak akan naik PM tapi benda lain yang naik? Wei mat belakang....selagi tak de restu godfather PMx3 waimah 1 dari nya interim....orangtua tuh macam Jedi tau!

JANGAN IKUT PERANGAI ARAB

 




JANGAN IKUT

PERANGAI ARAB

AMIN

panglimo potaseh commented on

 "MASUK KAN TIM BANDUAN

 KE DALAM PANJARA"

Betol ..betol ..kito ado Kuran corito tontang duit nyamun tu haram ..tapi yg paling kuek nyamun, makan duit kopi, nyayo rakyat ado lah Orang Islam El-Syumul ..mungkin kito baco lobih tumpu pado lagu ..bunyikan mcm arab ..hingo kito lupo yg balon duit kopi tu horam dan rosakkan rakyat dan nogaro. Nak tanyo nogari kapir harbi mcm Sweden,Finland dan Norway baco kitab apo ..kono bolagu ko bilo maco ..kono bunyi ideram Viking ko ..apo kato kito setart baco kitab kapir ni ..

KUNCHINYA KITA JAGA KITA

 



KUNCINYA

KITA JAGA KITA

KHALAS

Unknown commented on

 "WOW ! ADA DOS KE TIGA 

PULAAAAK"

Pendapat aku, dos ketiga kerana syarikat vaksin dan yang berkenaan nak kaut untung. Nak betul betul kawal kobid, ikut cara China merah komunis. Bina hospital sementara, semua yang kena jangkit, masuk hospital. Ada kes, penduduk kawasan berkenaan dilarang keluar, semua kena ujian. Tujuan hanya satu. Putus rantai penyebaran serta merta. Khalas!

LAWAN DAP

 

YAMSENG

TETAP

YAMSEEEEG

AMIN




Selagi saya hidup saya akan lawan DAP – Nazri


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KECUALI 

GUA ENG

KALAU YAMSENG

DI CHINA HOUSE

KAH KAH KAH

MALAYSAI ADA PM BARU

 



MALAYSIA
SATU NEGARA

AMAT UNIK

ADA DU PM

KHALAS

SATU PM RESMI

DAN

SATU LAGI

PMOU

KAH KAH KAH

SOSOK BIJAK


 

MAT MASLAN 

SOSOK BIJAK

KAH KAH KAH

TAPI INI 

KERAJAAN 

SYARATTON

AMIN

SALAH 

SATU SYART

IALAH TAK DA

SOSOK BIJAK.. OPPS

SILAP ... TAK ADA

PENCURI  DALAM

KERAJAAN

AMIN

TAK ADA KLEPTO

KAKI RASUAH

KES MAHKAMAH

DALAM KERAJAAN

KHALAS


 


Ahmad Maslan jadi timbalan speaker? Bersatu minta runding dulu

BERSATU menuntut agar calon timbalan speaker Dewan Rakyat dirunding terlebih dahulu dengan parti itu untuk mengelak pelantikan individu yang berdepan isu integriti dan kes mahkamah.

Ketua penerangan parti itu, Wan Saiful Wan Jan menegaskan demikian sewaktu mengulas keputusan Bersatu menolak pelantikan Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan ke jawatan itu.

Wan Saiful berkata Bersatu tidak akan bertolak ansur dalam pendiriannya menolak individu yang berdepan kes seperti itu dari dilantik ke jawatan utama.

“Pandangan Bersatu dalam isu berkait integriti dan urusan mahkamah sentiasa konsisten dan sedia diketahui umum. 

“Kita boleh bersetuju dengan cadangan calon dari parti lain, tetapi runding dahulu nama calon itu kerana parti Bersatu ada prinsip tegas yang tidak akan kita kompromi.

“Sewajarnya perkara-perkara besar dalam kerajaan yang berbentuk gabungan pelbagai parti seperti yang kita ada hari ini haruslah mengambil kira pandangan semua ahli keluarga dalam kerajaan.”

Keputusan Bersatu menolak pencalonan Ahmad ke jawatan berkenaan didedahkan sumber parti kepada The Malaysian Insight.

Ahli Parlimen Pontian itu kini berdepan dua pertuduhan berhubung wang RM2 juta yang diterima daripada bekas perdana menteri Najib Razak, dipercayai hasil aktiviti menyalahi undang-undang.

Sumber memberitahu, semua ahli parlimen Bersatu menolak Ahmad disebabkan kes tersebut dan tidak akan dapat undi penuh sekiranya pemilihan diadakan untuk jawatan tersebut.

Pendirian Bersatu itu juga dimaklumkan kepada Ahmad, kata sumber.

Walau memutuskan demikian, Bersatu pada masa sama tetap menyokong pentadbiran Ismail Sabri Yaakob yang menggantikan presiden parti Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri.

Salah satu kerusi timbalan speaker Dewan Rakyat itu kosong selepas Azalina Othman Said letak jawatan pada hujung Ogos.

Beliau memberikan tiga alasan yang menyentuh soal moral dan integriti, serta kewibawaan institusi. – 18 September, 2021.


 KALAU KLEPTO

MASUK MAKA

SABRI  KENA 

TEKAN

KAH KAH KAH

HANYA ADA

114 SAHAJA

KAH KAH KAH

INI PUN 

ENTAH BETUL

 ENTAH TIDAK

KAH KAH KAH

SEMUA SONDOL

DALAM GELAP

KAH KAH KAH



WOW ! ADA DOS KE TIGA PULAAAAK

 



 INI BERAT

AMIN

ADA DOS KE 3

AMIN


Kerajaan setuju laksana pemberian dos ketiga vaksin Covid-19, kata PM

KERAJAAN bersetuju untuk melaksanakan pemberian dos ketiga vaksin Covid-19 dalam usaha meningkatkan perlindungan kepada golongan rentan daripada risiko jangkitan pandemik berkenaan.

Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berkata keutamaan pemberian dos ketiga itu akan tertumpu kepada kumpulan yang berisiko tinggi terlebih dahulu seperti anggota barisan hadapan kesihatan dan pesakit kurang daya tahan imun (terimunokompromi).

Selain itu, beliau berkata turut diberikan keutamaan adalah warga tua dengan komorbiditi serta individu yang tinggal atau bekerja di pusat jagaan jangka panjang dan kesemuanya akan dilaksanakan apabila liputan imunisasi populasi dewasa di seluruh negara melebihi 80 peratus.

“Dos ketiga ini dapat meningkatkan tahap imuniti dalam kalangan individu berisiko tinggi terhadap jangkitan Covid-19, yang mungkin menurun dalam tempoh tertentu selepas dos kedua.

“Untuk itu, panel pakar perubatan dan kesihatan sedang membangunkan garis panduan pelaksanaan pemberian dos ketiga ini,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Ismail Sabri berkata kesemua perincian berhubung pelaksanaan pemberian dos ketiga vaksin Covid-19 akan diumumkan oleh Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin. – Bernama, 19 September, 2021.

 YANG KE 4

DAN KE LIMA

KE ENAM 

KE TUJUH 

ADA KE?

AMIN

SAJE TANYA

MANA TAHU

SYARIKAT BUAT

UBAT SENGAJA

 BUAT MACAM INI 

KHALAS

AWAL DULU 

DILAPOR VAKSIN

AMBIL MASA LAMA

UNTUK UJI PAKAI

AMIN

PANDANGAN INI

DI PELEKEH

AMIN

SEKARANG NAMPAK

BETUL TEPAT

KHALAS

BALIK KAMOPUNG CARI DAUN KETUM



 

 BALIK KAMPUNG

CARI DAUN KETUM

KHALAS

Amutalingam barkaylow commented on "BERKHALEWAT 

HARI KE 549"

Mano poyi tigo ha'ei tak bosiaran. Ingetkan poyi togojon lombong pedup dgn gomen asik tomberang jo kijo ea. Saba jo la TT. Deyan dah bopuluh tahun nunggu dlm bingkai ponjaro. Tahu. Kihkihkih.

BALIK KAMPUNG CARI RAMBUTAN

 



BALIK KAMPUNG

CARI RAMBUTAN

KHALAS

Unknown commented on

 "LIHAT KEMBALI 

6 BULAN DULU"

tak apdik blog.. tt lu cuti ke... mana ? langkawi.. ? nogori sombilan ? keh rumah hijau kota baru.. ? kah kah kah

MASUK KAN TIM BANDUAN KE DALAM PANJARA

 


SELAMATKAN

MALAYSIA

AMIN

MASUKKAN 

TIM BANDUAN

KE 

DALAM PENJARA

KHALAS

Unknown commented on

 "RASA KECEWA RAKYAT"

buat negara sendirian berhad sahaja cuma umno dan melayu isle merintah walau pun kaki penyamun & perasuah tapi ada pening sikit Al quran ada sebut kaki rasuah & penyamun duit rakyat adalah haram dari hukum isle tapi di Bolehland melayu isle boleh di halalkan pulak , kah kah kah


Unknown commented on 

"RASA KECEWA RAKYAT"

Bagi je umno memerintah. Najib, zahid, mat maslan, ku nan, isa samad, nazri akan kembali dan mesia akan kembali aman damai. Kabinet pun dah lulus debt ceiling limit kpd 65% of GDP. Boleh buat hutang lagi demi kesejahteraan hidup anak cucu kita.

ANWAR DAH ANGKAT SUMPAH KE?

 


 

ANWAR DAH

ANGAT SUMPAH KE?

AMIN

DAH 16 SEPTEMBER

KAH KAH KAH

Arymanchino commented on

 "ESOK JANGAN LUPA"

Woi..TT.Besok PKR buat doa selamat d semua Mesjid sempene hari ulangtahun Anwar angkat sampah jadi PM..

KESIAN BUAH INI

 

 BUAH RAMBAI

KESIAN BUAH RAMBAI
MELAMBAT GUGUR
TAK ADA SIAPA NAK AMBIL


BUAH RAMBUTAN
JADI PILIHAN
AMIN


BUAH RAMBUTAN
MASIH BANYAK ATAS  POKOK
TAHUN INI PKP MENJANDIKAN
BUAH RAMBUTAN LURUH
SENDIRI
TAK ADA PEMINTA DAN PEMBELI
AMIN


TAK TAK DAN EZI BALIK KAMPUNG



 

BALIK KAMPUNG


DI KAMPUNG CHENOR
TAK TAK DAN EZI
MASUK JALAN BARU
BERLAINAN 
DARI HARI BIASA

TAK TAK DAN EZI
MELIHAT KEBUN PISANG
YANG TAK PENAH DILIHAT