Jumaat, 15 Disember 2023

LAPORAN DARI MEDAN TEMPUR


LAPORAN DARI

MEDAN TEMPUR

AMIN 

PLANTA UNTUK PELINCIR HIDUP


PLANTA UNTUK

PELINCIR HIDUP

KAH KAH KAH

KHALAS 

VIDEO LAMA ATAU VIDEO BARU ?


Polis tahan pengguna media sosial siar tuduhan ke atas Anwar

SEORANG pengguna media sosial Salim Iskandar ditahan polis semalam bagi siasatan berhubung siarannya di platform X yang didakwa berkait Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Salim yang pernah beberapa kali disiasat polis berhubung kritikan ke atas Anwar menyebut, beliau ditahan lagi semalam.

“Saya telah ditahan polis dan kini sedang dibawa ke Balai Polis Dang Wangi,” coretnya di platform itu.

Laporan Sinar Harian pula menyebut, peguamnya Rafique Rashid mengesahkan Salim ditahan pada jam 11 malam tadi dan akan direman polis.

“Tangkapan dibuat atas keperluan siasatan merujuk laporan berkenaan ciapan di X berkaitan akuan bersumpah yang dikaitkan dengan perdana menteri,” katanya seperti dipetik.

Semakan di platform itu menunjukkan Salim menyiarkan beberapa gambar yang menunjukkan dokumen didakwa sebagai akuan bersumpah mengandungi tuduhan ke atas Anwar.

Salim dilaporkan pernah ditahan beberapa kali pada Mei lalu dan disiasat Bukit Aman ekoran siaran video, foto dan tulisan yang kritikal ke atas pentadbiran Anwar. – 15 Disember, 2023.


WOIT

INI CERITA APA?

VIDEO BARU KE ?

KAH KAH KAH

TAK ABIS LAGI

KE CERITA

ENTOT MENGENTOT

KAH KAH KAH

INI FILEM BARU

THE TOLD STORY

KAH KAH KAH

KHALAS

SEKALI LAGI PROJEK VAKSIN



Arahan pelaksanaan dos penggalak ketiga akan dikeluarkan tidak lama lagi, kata menteri

ARAHAN baharu untuk pelaksanaan dos penggalak ketiga vaksin Covid-19 mungkin akan dikeluarkan tidak lama lagi, kata Menteri Kesihatan Dr Dzulkefly Ahmad.

Beliau berkata suntikan dos penggalak ini bagi mereka yang terdedah kepada komplikasi daripada virus itu.

Dzulkefly berkata pada masa ini kadar pengambilan untuk dos penggalak vaksin Covid-19 kedua berada pada 54% manakala kadar untuk dos penggalak ketiga adalah agak rendah.

“Mungkin sedikit masa lagi kementerian mungkin mengeluarkan beberapa arahan pelaksanaan dos penggalak terutama bagi mereka dalam kumpulan yang terdedah,” katanya kepada media hari ini selepas perhimpunan bulanan kementerian itu.

Semalam Ketua Pengarah Kesihatan Dr Muhammad Radzi Abu Hassan berkata 12,757 kes Covid-19 dilaporkan antara 3 dan 9 Disember (ME49) berbanding 6,796 kes minggu sebelumnya.

Beliau berkata walaupun jumlah kes meningkat hampir dua kali ganda keadaan masih terkawal dan tidak membebankan kemudahan kesihatan.

Radzi menasihatkan orang ramai supaya mengambil langkah pencegahan seperti menjaga kebersihan diri yang optimum, memakai topeng pelitup muka jika bergejala dan mendapatkan suntikan dos penggalak Covid-19.

Beliau berkata kebanyakan kes tempatan menunjukkan simptom ringan dan tidak memerlukan rawatan hospital.

“Kadar kemasukan Covid-19 (termasuk kes yang disyaki) ke kemudahan penjagaan kesihatan untuk penggunaan katil tidak kritikal dan katil unit rawatan rapi masing-masing meningkat kepada 1.4% dalam ME49.

“Kadar pesakit Covid-19 yang memerlukan bantuan pernafasan juga meningkat kepada 0.5% dan kadar kematian keseluruhan dari 25 Januari hingga 9 Disember adalah 0.72%,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Radzi berkata kes Covid-19 meningkat di seluruh dunia, bertepatan dengan trend akhir tahun yang dilihat di negara lain.

Beliau berkata dalam ME49, 26 kes baharu varian Omicron dilaporkan terdiri daripada 21 kes varian membimbangkan dan lima kes varian menarik.

“Setakat ini tiada varian baharu dikesan di Malaysia. Varian yang masih beredar di Malaysia ialah subvarian Omicron XBB.1.16, XBB.1.5 dan EG.5.

“Walaupun ini terkenal dengan kebolehjangkitan yang tinggi, ia tidak menyebabkan jangkitan yang teruk,” katanya. – 14 Disember, 2023.




WOIT

SEKALI LAGI

PROJEK VAKSIN

KAH KAH KAH

SAMPAI SEKARANG

KITA TAK

 DIBERI TAHU

SEBOTOL VAKSIN

BERAPA HARGA

AMIN

KHALAS

BANDAR HUTAN - BANDAR HANTU

 


BANDAR HUTAN

BANDAR HANTU

PEMAJU BANKRAP

KHALAS 

KAYA TUJUH KETURUNAN



KAYA TUJUH

KETURUNAN

KHALAS



panglimo potaseh commented on
 "MAKAN TAIK DI NERAKA ?"

Molayu pikiran cokop Kontot .. memang duit tak boley bawak mati.
Tapi duit boley di laborkan untuk anak, cucu, cicit, oneng2 idop sonang 7 koturunan. Tak cayo lu boley tanyo Mak Badak ko .. Zahid ko





 

JAGA EEKONOMI BUKAN JAGA MORAL


JAGA EKONOMI

BUKAN

 JAGA MORAL

KHALAS 

Unknown commented on
 "PAKAR MEDIA TAKUT
 DENGAN MEDIA"

Itulah tahap hipokrit sekarang, kah kah kah semua berlakon alim ulama tapi sebenarnya hantu raya bertopeng saja luaran, duit semakin jatuh, ekonomi semakin teruk, kita pulak asyik halal haram kah kah kah semuanya nak jaga moral perangai buruk sekali woit, siapapun tak payah nak tunjuk hebat baik sangat,

buat kerja sendiri dengan ikhlas sudah, ramainya orang-orang kita berlakon sangat depan media tapi sebenarnya apabila ceritanya keluarga sendiri pun malu, nanti cakaplah fitnah tohmahan khianat apa saja nak elak kah kah kah

HARI KE 70 - LAPORAN ABU UBAIDAH



PERANG HARI KE 70

LAPORAN

ABU UBAIDAH

AMIN

MUAK DENGAR CERITA BERJUBO



MUAK DENGAR

CERITA BERJUBO

KAH KAH  KAH

KHALAS

Amier The Hero commented on
 "ENTOT ENTOT ATAS KAPAL"

Tak abih² laie cito kacang gajuih dgn planta ni!!! Muak den dah tt.. asik cito bejubo ajo. Ringgit makin jatuh, barang makin mahal. Wak jahid makin rancak, dio konpiden panjang laie nyawo eh la tu. Isa samad, rosemah ligat ke sano ke sini.. maklum la tido atas duit.

Apo susah!!! Yg ditokan dan tetokan adolah rakyat, dgn kobid positive makin naik. Dongan pelancong china berduyun tibo, ntah apo di bawak eh. Makin mcm gampang sumo ni.. osah la babi eh!!! Sapo yg hidup sonang lenang? Tu deh.. kroni² cukong² mentoghi² ahli² politaek.. tamat -

PROJEK AMERIKA MUSNAHKAN IRAN MASIH BERJALAN



PROJEK AMERIKA

MUSNAHKAN IRAN

MASIH BERJALAN

AMIN

Unknown commented on
 "AMARAN DARI IRAN"

ini lawak antarabangsa..dah lama cerita iran US ni , tapi sebutir peluru pun tak singgah kat US dari iran malah sistem syiah iran hidup subur dalam PAS..tak caya tanya ayatollah hj hadi al memali.

PAKAR MEDIA TAKUT DENGAN MEDIA


PAKAR MEDIA

TAKUT DENGAN 

MEDIA

KAH KAH KAH

KHALAS

HOLOCAUST SEBAGAI UMPAN



HOLOCAUST  

SEBAGAI  UMPAN 


Data tahun 2022  menunjukkan 90% daripada media di Amerika Syarikat dikawal oleh hanya enam syarikat: AT&T, CBS, Comcast, Disney, Newscorp dan Viacom.

Walaupun terdapat banyak perkhidmatan berita, kebanyakan berita yang dicetak dan disiarkan di seluruh dunia setiap hari hanya datang daripada beberapa agensi utama. Tiga terbesar daripadanya ialah Associated Press di Amerika Syarikat, Reuters di Great Britain, dan Agence France-Presse di Perancis.

Hampir kesemua syarikat gergasi ini  memiliki akhbar, majalah, stesen TV , portal laman sosial dan juga pembikinan   filem. Saya berani berkata bahawa   syarikat-syarikat  inilah  yang mengolah jalan cerita dan naratif  siasah, budaya  dan ekonomi dunia kita hari ini. 

Tidak dapat dinafikan syarikat media ini banyak yang dimiliki  oleh Yahudi atau oleh saham Yahudi. Justeru semua genre media ini akan cenderung untuk bersimpati dengan  Yahudi, Zionis dan Israel.

Lalu timbul persoalan - kenapa Eropah dan pemimpin dan warga negara Eropah  kini dibaca sebagai pencinta  Israel.

Jawabnya : Eropah merasa bersalah kerana terjadinya Holocaust. Rasa salah yang tidak sudah-sudah. Holocaust juga dikahwinkan dengan genocide.

Holocaust ialah pembunuhan sistematik yang ditaja kerajaan terhadap enam juta lelaki, wanita, dan kanak-kanak Yahudi  oleh Nazi Jerman. 

Manakala pemusnahan yang sengaja dan sistematik terhadap sekumpulan orang lain  kerana etnik, kewarganegaraan, agama atau bangsa yang bukan Yahudi  diberi nama genocide. :  pembunuhan beramai-ramai.

Genocide telah dijadikan jenayah yang boleh dihukum di bawah undang-undang antarabangsa oleh Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semenjak Disember 1946.

Dengan licik lagi bijak kelihatan perkataan Holocaust ini telah menjadi eklusif untuk Bani Yahudi sahaja. Genocide untuk yang lain.

Dari fakta sejarah Holocaust di  Eropah berlaku semasa Perang Dunia Ke Dua. Antara 1941 dan 1945 Nazi Jerman dan negara penyokong  Hitler secara sistematik membunuh kira-kira enam juta orang Yahudi di seluruh Eropah. Angka 6 juta ini kira-kira dua pertiga daripada penduduk Yahudi di Eropah. 

Pembunuhan itu dilakukan terutamanya melalui tembakan besar-besaran dan gas beracun di kem pemusnahan, terutamanya Auschwitz-Birkenau, Treblinka, Belzec, Sobibor, dan Chełmno di Poland.

Ini jenayah perang yang dilakukan oleh  Nazi Jerman. Hitler menganggap Yahudi mengontrol ekonomi German dan Eropah. Untuk selamatkan Jerman dan Eropah Bani Israel wajib dihapuskan.  Ini falsafah Nazi.

Jenayah Hitler  ini telah di gunakan oleh kaum Zionis  untuk dijadikan  umpan peras ugut.  Bukan sahaja Eropah yang diperas ugut oleh kaum Zionis malah seluruh dunia juga di peras ugut.

Umpan peras ugut itu ialah Holocaust.

Hari ini sesiapa sahaja yang mengkritik Israel akan di cap sebagai kumpulan anti Semitik, anti Yahudi dan juga penyokong Nazi.

Di Eropah hari ini kita boleh mempertikaikan kewujudan Tuhan. Sesiapa saja  boleh mempertikaikan kewujudan Nabi Isa atau Nabi Muhamad. Tapi mempertikaikan dan mempersoalkan kewujudan Holocaust adalah satu jenayah. Holocaust dianggap sakral. 

Jika ada sosok yang  bertanya dan mempertikaikan apakah betul 6 juta Yahudi mati  dalam  Holocaust, ini   akan di tafsir sebagai  satu  jenayah yang akan membuka pintu penjara.

Contoh terbaik warga British ialah David Irving . Sosok ini seorang  pakar sejarah Perang Dunia Ke Dua telah di penjara selama 3 tahun pada tahun 2006 di Austria kerana mempersoalkan kesahihan Holocaust.

Inilah kekuatan kaum Zionis  yang telah berjaya memeras ugut Eropah untuk terus menyokong Israel. Zionis berhujah : Israel adalah satu-satunya wilayah yang selamat untuk Bani Israel  dalam dunia ini. Bani Yahudi yang ditindas hanya akan selamat di Israel.

Bagaimana  kaum Zionis berjaya menggunakan Holocaust  sebagai umpan peras ugut hingga ke hari ini?

Jawabnya mudah : melalui media dunia milik  kaum Zionis.  Media  dunia ini akan terus berperanan untuk memastikan  cerita Yahudi kena seksa, kena bakar, kena gas dan kena cincang ini terus di jual sepanjang tahun tanpa henti-henti.

Buku kesah Perang Jerman terus di olah, dicetak dan disebar. Saban tahun akan ada sahaja filem  Perang Jerman di buat. Saban tahun pada 11 November – hari tamat Perang Dunia Ke Dua – akan ada Yahudi bekas tahanan Nazi akan ditemu bual oleh media untuk sarapan dunia.  

Malah berapa ramai bekas tahanan Nazi yang masih hidup akan terus dikira sebagai satu berita dunia yang kudus.

Media Eropah akan terus memperingati kesah-kesah keganasan dan kezaliman Hitler dimana Bani Yahudi menjadi mangsa.

Menjadi mangsa ini amat penting. Ini salah satu teknik peras  ugut yang mujarab.

 Tugu-tugu peringatan didirikan. Seminar , forum dan pameran tentang Holocaust dan Nazi akan berjalan tahun demi tahun. Muzium didirikan dimana anak-anak sekolah akan datang melawat.

Saya amat yakin angka 6 juta Yahudi mati dibunuh Hitler di ketahui oleh umat dunia. Ini hasil dari kerja media pro Zionis yang menjaja angka 6 juta ini  saban tahun. 

Dunia sentiasa  diberi ingatan agar jangan lupa bagaimana Bani Yahudi menjadi mangsa Nazi Jerman.

Inilah kebijaksanaan media  milik Zionis  atau media pro Zionis.

Saya juga  amat yakin tidak ramai warga Malaysia malah warga dunia pun tidak  sedar bahawa dalam Perang Dunia ke Dua yang paling ramai  gugur  terkorban adalah warga Rusia bukan Yahudi.

Fakta menunjukkan Kesatuan Soviet Rusia kehilangan kira-kira 27 juta orang semasa perang. Ini termasuk 8.7 juta tentera dan 19 juta kematian orang awam.  Soldadu yang mati ialah 5.7 juta etnik Rusia, diikuti oleh 1.3 juta etnik Ukraine.

Seramai 27 juta soldadu dan warga Rusia terkorban dalam Perang Dunia Ke Dua ini  bermakna  satu par tiga warga penduduk   Rusia gugur akibat perang.  Setiap keluarga Rusia ada yang  menjadi mangsa perang.

Lalu saya bertanya - pernah kah kita  melihat filem Perang Jerman dari Hollywood atau dari United Kingdom  dimana diperlihatkan peranan soldadu Rusia melawan Nazi ?  Jawabnya pasti tidak pernah.

Saya sendiri dari kecil hanya  melihat filem Perang Jerman dimana soldadu Nazi dilihat jahat dan soldadu Amerika digambarkan wira. 

Ketika saya ke sekolah menengah hingga ke Universiti Malaya tidak ada langsung pengetahuan saya tentang peranan Rusia dalam Perang Dunia Ke Dua. Walhal soldadu Amerika yang gugur hanya 400,000 dan soldadu United Kingdom yang tewas hanya 384,000.  Jauh lebih kecil dari jumlah soldadu Rusia yang terkorban.

Ini pengaruh filem Perang Jerman dari Holywood.

Ini bukan bermakna saya hendak mempertikaikan dan memperlekehkan jumlah Yahudi yang mati,  atau jumlah soldadu Amerika dan Inggeris yang gugur.  Bukan. Tidak. Bukan.

Saya hendak menunjukkan bagaimana kaum Zionis telah mengkonstruk naratif  pemikiran kita melalui filem.

Saya juga amat yakin dunia hingga ke hari ini  tidak mengetahui tentang pembunuhan beramai-ramai lebih 500,000 orang Gipsi. Di Eropah tiada  peruntukan dalam kurikulum untuk mengajar dan memberi pencerahan tentang Gipsi sebagai  mangsa Perang Dunia Ke Dua. Gipsi tidak diajar  di sekolah sebagai sebahagian daripada pendidikan Holocaust.

Siapa Gipsi ini ?

Gipsi atau  Roma  berasal dari India. Mereka ini tidak memiliki tempat tinggal. Mereka berpindah randah dari  pekan ke pekan dari negara ke negara dengan karavan. Mereka Pengembara mencari makan dengan pertunjukan  silap mata, pemain sarkas  dan penghibur jalanan. 

Media cetak, media leteronik , muzium, pameran memainkan peranan penting untuk menyebar naratif. Tapi pengaruh filem lebih meluas dan lebih mengusik jiwa.  Pengaruhnya berpanjangan.

Di London saya berpeluang menuntun filem Au revoir les enfants atau  Selamat Tinggal Kanak-kanak. Filem tahun 1987  ialah sebuah filem autobiografi yang ditulis, diterbitkan dan diarahkan oleh Louis Malle 
( 1932 -1995).

Filem ini mengesahkan  Père Jacques, seorang paderi dan guru besar Perancis yang cuba melindungi kanak-kanak Yahudi semasa Holocaust. Filem ini memenangi Golden Lion di Festival Filem Venice.

Di Kuala Lumpur saya berpeluang menuntun filem The Pianist (2002). Ini  sebuah filem drama perang biografi. Diterbitkan dan diarahkan oleh Roman Polanski, dengan skrip oleh Ronald Harwood, dan dibintangi oleh Adrien Brody.

Filem ini  berdasarkan buku autobiografi memoir Holocaust oleh pemain piano dan komposer Poland-Yahudi Władysław Szpilman, seorang yang terselamat  dalam Holocaust.

Filem The Pianist pada  hemat saya amat tinggi mutu seninya. Filem ini memenangi  pelbagai hadiah tersohor dalam dunia filem. 

Ada satu  perkara yang saya ternampak dan ingin saya nyatakan disini. The Pianist hasil  buku garapan  sosok Yahudi, cerita dan  kesah Yahudi. Pengarah dan Penerbit Roman Polanski  seorang Yahudi dan Adrien Brody pelakon Yahudi.  

Saya tidak  tahu dana  sebanyak 32 juta dolar dari mana. Mungkin dari pelabur Yahudi. Ini bukan kerana saya anti Yahudi. Apa yang ingin saya paparkan bagaimana Holocaust terus dijaja

Apa yang sahih filem adalah bentuk seni yang amat halus. Lagi tinggi pencapaian seninya lagi berjaya naratif yang dibawa. Lagi ramai terpengaruh.

Semua ini  membuktikan bagaimana Holocaust telah menjadi umpan pada Eropah dan pada dunia agar kita terus melihat Yahudi sebagai mangsa.

Tetapi satelah serangan  gerila Hamas pada pagi Sabtu  7 Oktober 2023 semuanya telah berubah. Paling jelas ialah  naratif Holocaust kini mula retak terbarai.

Paling jelas ialah munculnya gelombang baru – kesedaran baru oleh warga dunia.   Israel yang dulu menjadi sasaran kezaliman, mangsa pemindahan kini telah terbalik. Zionis Yahudi kini dilihat oleh warga dunia sebagai pembawa kezaliman, pengamal genocide dan punca huru hara di dunia.  

Yang ditindas kini jadi penindas.

Paling menarik ialah gelombang Bani Yahudi sendiri yang mula lantang bersuara menentang kaum Zionis. Siapa mereka ini ? Tunggu minggu hadapan. Amin. (TT)


TULISAN INI DISIARKAN JUGA
DALAM PORTAL
THE MALAYSIAN INSIGHT.COM
https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/476647



BANJIR - JANGAN BUAT FITNAH


11 lokasi di Johor Bahru dilanda banjir kilat


JOHOR BAHRU – Hujan lebat berterusan sejak pukul 4 petang sehingga 6.15 petang tadi menyebabkan 11 lokasi di sekitar bandar raya ini dilanda banjir.

Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) memaklumkan lokasi terjejas adalah Jalan Rosmerah Utama; Jalan Setia 10, Setia Indah; Jalan Mutiara Emas Utama; Jalan Mohd Amin 7 dan ⁠Jalan Setia 11, Setia indah.

“Lokasi lain iaitu Jalan Dato’ Sulaiman; Jalan Harmonium 24; Jalan Datin Halimah; ⁠Jalan Skudai; Jalan Tampoi dan Kampung Ubi,” menurut MBJB dalam satu kenyataan, malam ini.

MBJB memaklumkan susulan itu, Skuad Kilatnya telah digerakkan untuk membuat kawalan lalu lintas, mengalihkan halangan, memeriksa lubang air tersumbat serta lain-lain bantuan.

Ia turut meminta pengguna jalan raya dan penduduk bandar raya ini untuk sentiasa berhati-hati dan memastikan keselamatan jiwa dan harta benda mereka.

Bagaimanapun, hujan sudah berhenti di beberapa lokasi sekitar bandar raya dengan paras  air banjir kilat itu mulai surut. – Bernama


BANJIR MEMANG

SATU BALA 

UNTUK KITA 

AMIN

JANGAN SEBAR

FITNAH

AMIN

INI BUKAN BALA

KERANA PEMIMPIN

MAIN BONTOT

ATAU BANYAK

MAKSIAT

AMIN

BANJIR BERLAKU

KERANA IKLIM

DUNIA BERUBAH

AMIN

DUNIA MAKIN

PANAS

AMIN

KHALAS

TENGAH HARI


TENGAH HARI

JAM 12 TENGAH AHRI
CERAH PANAS DAN INDAH
AWAN BERGUMPAL
MATAHARI MENYEDUT AIR
JIKA BERMPUL JADI AWAN ITAM
HUJAN PETANG
AKAN SAMPAI
AMIN


ENTOT ENTOT ATAS KAPAL


ENTOT ENTOT

ATAS KAPAL

KAH KAH KAH

AMIN

MAKAIN TAIK DI NERAKA ?

 


BETUL KE ADA

GULAI TAIK 

DI NERAKA

KAH KAH KAH

AMIN

Unknown commented on

 "SOALAN AMAT PENTING"

Dapat projek pun kalau kaya bukan boleh bawa duit masuk kubur. Projek vaksin ni pun bukan boleh jamin entot bidadari di syurga. Lagi baik fikir macamana sedap kena Bakar dalam neraka. Apa makanan yang ada dalam neraka. Kalau dapat makan taik pun dah kira sedap.

PKP SEKALI LAGI ?


PKP SEKALI

LAGI ?

AMIN

panglimo potaseh commented on
 "KOBID MASIH TERKAWAL ?"

Bilo ado PKP balik .. orang yg kojo swasta paling nazak. Orang kojo gomen apo ado hal tiap bulan nadah gaji walau pun sobosar mano bosa nyo kuman yg inggap.

Dulu den nasib baek duit ado la sikit nyimpan kek bank .. tapi dongan kuasa tuhan PM masa tu Inchik Malikol Sombab bank in kan RM7500 untuk bolanjo sotahun .. semalaman den bojoget songsorang.. tuckbEEr