Isnin, 7 Jun 2021

SENI BUKAN UNTUK MEMBODEK

 


SENI BUKAN

UNTUK MEMBODEK

BERSATU LAWAN MUSUH YANG SATU

 



SEMUA BERSATU

LAWAN MUSUH

YANG SATU

AMIN 


Cekpit Kelima commented on

 "MENUJU KE ARAH

 KERAJAAN PERPADUAN"

Idea kerajaang perpaduang ni seingat aku dimulakn Hadi Awang. Bukan atas sebab ni saja aku benci idea ni. Apa maksud kerajaan perpaduan? Semua yang dilantik rakyat akan jadi kerajaan? So apa guna pilhanraya? Sukalah politaik buleh buat apa yg diorg suka. Suatu titik paling hitam utk rakyat Malaysia jika ini berlaku. 



Bagi je la Muhyiddin perintah sampai abis covid ni, pastu terus PRU. Susah sangat ke? Lagi cepat vaksin, lagi cepat setel covid ni. Nafsu apa korang ni? Setengah tahun Je lagi sampai 2022. Lawan covid dulu dgn cocok vaksin, pastu PRU. Lu dah cocok blom TT?

WAJIB SOKONG

 


WAJIB SOKONG

JIKA INI

MENUJU KE ARAH

KERAJAAN

PERPADUAN

AMIN 


Agong terima menghadap pemimpin parti minggu ini, kata sumber

YANG di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dijangka menerima menghadap para pemimpin parti politik mulai Rabu ini, kata sumber.

“Pertemuan bagaimanapun hanya terhad kepada parti politik yang mendaftar,” kata sumber Putrajaya kepada The Malaysian Insight.

Sumber berkata Dr Mahathir Mohamad dari Pejuang dan Syed Saddiq Abdul Rahman dari Muda bagaimanapun tidak akan menyertai pertemuan berkenaan.

Sumber itu juga tidak mendedahkan agenda pertemuan tersebut.


Sementara itu, satu lagi sumber dari jawatankuasa penaja Muda mengesahkan mereka tidak menyertai pertemuan itu.

Awal hari ini, portal berita dikendalikan parti Amanah, Malaysia Dateline melaporkan Agong akan menerima menghadap pemimpin parti bermula Rabu hingga Jumaat ini.

“Pertemuan bagi membincangkan bagaimana membina semula negara selepas kerajaan Perikatan Nasional gagal menguruskan pandemik Covid-19 dengan baik,” lapor Malaysia Dateline.

Memetik sumber, portal berita itu menggambarkan pertemuan itu akan membincangkan kaedah membina semula negara dengan melibatkan semua pihak.

Malaysia Dateline bagaimanapun kemudian membuang laporan berkenaan dari laman web tersebut.

Pada 20 April, Jawatankuasa Penamatan Proklamasi Darurat menyerahkan memorandum kepada istana untuk mendesak Agong menamatkan darurat.

Perintah darurat berkuatkuasa bermula 11 Januari hingga 1 Ogos. – 7 Jun, 2021.

KERAJAAN

PERPADUAN

SEMUA PARTI

MASUK

AMIN

HANYA 

SATU AJENDA

MELAWAN

VIRUS KOBID

AMIN

BARISAN BERSATU

MELAWAN SATU

MUSUH

KHALAS 



BAIK JIKA MEMBERI MANAFAAT KEPADA YG RAMAI

 



BIKA JIKA

IANYA MEMBERI

MANAFAAT KEPADA

MAJORITI RAMAI 

Unknown commented on 

"ORANG BAIK BERSATU 

BANGUN MELAWAN"

apa maksud baik ?




Unknown commented on 

"ORANG BAIK BERSATU

 BANGUN MELAWAN"

Baik dan Jahat adalah subjektif. Bagi penyokong Wak Ponorogol dan Bini Loosemeah, segala apa perbuatan yang mereka lakukan hatta yang telah dijatuhi hukum sekalipun, bagi penyokong tetap mereka itu baik. Tengok saja kes yang terbaru yakni menguji pandu kereta baru di Pulau Pinang.... Bagi penyokong tegar, kejadian itu tidak merupakan kesalahan. Jadi masih lagi baik kan?


 Begitu juga dengan penjilat tegar Mat Suntut Buntut.... Segala apa yang dilakukan merupakan kebaikan.... Yang jahat tetap Atuk walaupun Atuk melakukan segalanya mengikut lunas undang-undang. Bila disebut undang-undang pula, penjilat tegar ini pula akan berhujah seolah-olah mereka lah yang menulis undang-undang tersebut. Baik dan Jahat ini hanyalah wayang kulit semata-mata bagi menghalal kan perbuatan sesetengah manusia.

SEMUA PARTI MASUK SERTA

 




SEMUA PARTI

MASUK SERTAI 

 KERAJAAN

PERPADUAN

HANYA 

SATU AJENDA

 LAWAN KOBID

Unknown commented on 

"SATU CADANGAN : MENUJU KE ARAH KERAJAAN PERPADUAN"

Kerajaan perpaduan ni madey dgn mukhriz de skali tak TT hurmm….

RAMAI CIK GU JADI POLITIKUS

 


RAMAI CIKGU

JADI POLITIKUS

Ricesaffron@gmail.com commented on "DOAKAN CIK GU 

MASUK SYURGA"

Bila Tiba hari guru,, Cikgu selalu kata cikgu umpama lilin membakar diri untuk keterangan orang lain,, adoiyaiiii bila masa pulak cikgu bakar diri,, ini kena betul kan,, kan Cikgu di bayar gaji guna duit rakyat dan macam macam kemudahan dan tuntutan lain lagi yg cikgu dapat,, 



Mana ada free dalam dunia ni, tak percaya tanya org politik ada lagi ke yg free dalam dunia ni,, gaji besar besar dan kemudahan yg ada pun masih mahu SAILANG komisennn,, Mana ada free lagi,, yg halal dah lama habis yg haram pun hampir habis duk sebat di org politik dan org yg berkuasa ,, cikgu cikgu,,,,,

JENG JENG JENG

 




JENG JENG JENG

JENG JENG 



Agong terima menghadap pemimpin parti minggu ini, kata sumber


JENG JENG JENG

JENG JENG 

KES ROGOL YANG AMAT PELIK

 



KES ROGOL

AMAT PELIK 

AMIN

NAMA YG DITUDUH

MEROGOL 

TAK PERNAH 

MUNCUL 

AMIN

NAMA HILMAN 

YG DIKATAKAN

KAWAN SI PEROGOL

DI HEBOHKAN

AMIN

 SAPA PEROGOL

KHALAS

Unknown commented on

 "KES GELOJOH"

Boleh tak TT ulas sket psal kes rogol
 terkait hilman idham tu.
 Kasi pencerahan sket

KES MUNGKIN DIBUKA KEMBALI

 



KES MUNGKIN

DIBUKA KEMBALI

Unknown commented on 

"ANWAR 

DITUDUH MENYERANG"

Kes SEMBURIT tu camne lak, dah lama gak takde khabar berita ? Jangan Marah, Tanya je, KAH KAH KAH AMIN

FORUM CHINA MERAH MALAM INI - JAM 9.00

 




FORUM 

CHINA MERAH

MALAM INI

7/6/2021 

DI TALIAN

JAM 9.00


🔴 ANEKDOT: PENCEROBOHAN UDARA 🇲🇾  
OLEH
 PESAWAT CHINA 🇨🇳
Bersama :
🔊 YB SENATOR WAN AHMAD FAYHSAL
Ketua Armada Nasional (ARMADA BERSATU)
🔊 DR AZMI HASSAN
Geostrategis
🔊 HISHAMUDDIN RAIS
Aktivis & Penganalisis Politik

Tarikh : 07 Jun 2021 (ISNIN)
 🕘 Siaran Langsung : *9.00 malam* 🔴 ‼️

Facebook Page Dialektika TV : https://bit.ly/3geUSoM

Youtube Channel Dialektika TV : https://bit.ly/3pzs9zz

Subscribe & Follow DIALEKTIKA TV 
 untuk wacana  BEBAS | BENAR | BERANI

🎥 Anda juga boleh nyatakan 
pendapat & bertanya soalan secara panggilan 
video bersama Panelis, 
hubungi* https://wa.me/60199425546 Untuk maklumat lanjut.

Sebarkan, Share dan Tag rakan-rakan anda, 
bersama kita membangun negara dengan
 wacana yang matang dan benar.


#Anekdot
#DialektikaTV
Attachments area

AJARAN INI UNTUK KONTROL ORANG RAMAI



AJARAN INI

UNTUK KONTROL

ORANG  RAMAI

Unknown commented on

 "WARGA ARAB BIASA OK -

 YANG CILAKA 

HANYA RAJA TOK ARAB"

Pasal dah di asah sejak bayi dan diperkuatkan dengan ajaran kat sekolah - tak apa lah idup sederhana atau miskin didunia ni yang sementara je... tapi akan dapat enjoi menjoi tak terhingga di akhirat banti.

DARI JALAN RAYA KE HUTAN RIMBA

 


ANAK MUDA

TURUN 

KE JALAN RAYA

MENUJU 

KE HUTAN RIMBA 

BELAJAR 

ANGKAT SENJATA

KERETA BESAR KANGKANG LUAS

 



KERETA BESAR

KANGKANG LUAS 

KEMUT KETAT



Unknown commented on

 "ADA KERETA 

DAPAT BURIT"

Aku pun pelik juga. Nape standard tinggi atau taste bagus sesaorang musti letak pada keta mesedis, beeMdoubleU, odi, porsyer atau jaguwar. Malah sape tak pakai keta Vellpari kira jiran tak pandang la. Bukan saje mamat2 selitberiti, politikus, pakar motibasi, pompuan pengusaha produk kecantikan malah tok imam tok siak masjid pun nak juga pakai keta mesedis walaupun keta dah berusia 15 tahun.



 Ini yg ramei pompuan buat silap. Org yg pakai keta mesedis atau odi bukan banyak duit tp cukup2 nak bayar ansuran 1 bulan. Baki dlm bank tiap2 bulan lepas bayar duit keta, rumah, duit belanja bini pertama, bibik, tinggal lah 7 ratus. Yg banyak duit org lelaki pakai keta toyota vios, X70, Haval sebab lepas bayar ansuran keta masih ada baki 7 ribu dlm bank. Kumpulan ini tak kisah kalu org pikir dia tak kaya sebab dia tak mahu org pikir dia kaya. Yg pakai mesedis, odi nilah yg hendak org pikir dia kaya walaupun dia bukan kaya. Letih sungguh lah.

MENUJU KE ARAH KERAJAAN PERPADUAN

 



MENUJU KE ARAH

KERAJAAN

 PERPADUAN

Unknown commented on

 "SATU CADANGAN : 

MENUJU KE ARAH 

KERAJAAN PERPADUAN"

Kerajaan perpaduan tak akan berjaya kalau masih ada Abam dalam politik negara. Dia akan sibuk berpolitik dan rebut kuasa selagi dia masih tak jadi perdana menteri. Contoh terbaik 22 bulan Pakatan Harapan berkuasa.

JAWAPAN TEPAT - BANGUN LAWAN

 



JAWAPAN TEPAT

BANGUN LAWAN

ORANG BAIK BERSATU BANGUN MELAWAN

 


ORANG BAIK

YANG RAMAI

WAJIB BERSATU

LAWAN HAPUSKAN

ORANG JAHAT 

YANG TAK RAMAI

AMIN



Unknown commented on 

"MARILAH KITA JADI BAIK"

Setuju Tuan T.T, lebih ramai orang baik daripada orang jahat. Majoriti orang baik adalah golongan marhaen dan kebaikan mereka telah diperalatkan oleh minoriti golongan jahat yang bernafsu tinggi dan buas untuk berkuasa supaya dapat terus memerintah golongan marhaen ini dan merompak hampir semua harta kekayaan yang ada....



melalui dasar-dasar atau slogan-slogan yang kononnya memeliharaan kedudukan dan maruah kaum marhaen tetapi sebenarnya agenda penipuan untuk mengaut dan merompak kekayaan untuk diri mereka... Lebih buruknya golongan marhaen yang baik itu terpengaruh dengan dakyah orang jahat ini dan berpecah sesama mereka dan ada yang menjadi jahat hingga bergaduh dan membunuh.. Golongan jahat menjadi bertambah kuat dengan kuasa dan kaya.. Golongan marhaen orang baik terus dilembukan. Sialan betul orang jahat ni...!

ANWAR DITUDUH MENYERANG


SAPA SERANG

SAPA

AMIN

FARHASH SERANG

YUSOF KE

AMIN

ANWAR  SERANG

FARHASH OPPS..

SILAP 

ANWAR SERANG

YUSOF 

KAH KAH  KAH



Ketua polis negara 


digesa segerakan


 siasatan terhadap


 pembantu Anwar

Lelaki yang mendakwa Anwar Ibrahim melakukan serang seksual terhadapnya dua tahun lalu mempersoalkan status laporan yang dibuatnya terhadap setiausaha politik presiden PKR itu selepas setahun siasatan dijalankan bermula awal tahun lalu.

Mohamed Yusoff Rawther turut berharap ketua polis negara yang baru dilantik, Acryl Sani Abdullah boleh menyegerakan siasatan terhadap laporannya yang mendakwa Farhash Wafa Salvador menyerangnya di pejabat Anwar di Petaling Jaya pada Mei 2019.

Yusoff, yang turut mendakwa Anwar melakukan serang seksual terhadapnya memfailkan saman sivil terhadap Farhash menuntut ganti rugi bagi kecederaan.

Dia juga turut mengajukan saman terhadap setiausaha akhbar Anwar, Tunku Nashrul Tunku Abaidah susulan beberapa kenyataan berkait dengannya.

Ketika ini, semua pihak yang terlibat dalam saman tersebut bersetuju untuk memulakan proses mediasi.

Yusoff, 28, mengesahkan kepada MalaysiaNow berhubung proses mediasi tersebut, namun tidak mahu memberikan ulasan lanjut agar proses keadilan terhadapnya tidak terganggu.

“Sudah hampir lebih dua tahun sejak saya buat laporan serangan itu. Saya sudah berikan semua bukti yang diperlukan termasuk laporan perubatan kecederaan saya,” kata Yusoff kepada MalaysiaNow.

“Mereka mesti beritahu sama ada kes itu dibekukan atau tidak, campur tangan politik adalah perkara terakhir yang saya mahu fikirkan.”

Yusoff berkata Farhash menyerangnya secara fizikal di pejabat Anwar menyebabkan kecederaan di bahagian bahunya.

Dalam laporan perubatan Hospital Pantai, beliau dikatakan mengalami kecederaan koyak di bahagian bahu dan pembedahan untuk kecederaan itu memakan kos sebanyak RM40,000.

Bagaimanapun, Farhash menafikan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan terhadapnya.

Yusoff berkata masih meyakini bahawa pihak polis akan melakukan “perkara yang sepatutnya”, namun berkata mungkin ada pegawai-pegawai yang tidak berintegriti yang mungkin menjejaskan siasatan tersebut.

Pada Februari 2020, Yusoff dipanggil polis selepas siasatan terhadap Farhash disemak semula oleh Pejabat Peguam Negara.

Siasatan tersebut dijalankan mengikut Seksyen 506 dan Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang melibatkan jenayah mendatangkan kecederaan dan gangguan.


INI SERANG 

BAWAH TANGGA?

KAH KAH KAH

SAJE NAK

TUNJUK BUAH

PISANG

 DALAM KARUNG

KAH KAH KAH



LAGI GAMBAR PEMBUNUHAN 4/6/1989

 


SAUDARA

YANG BAIK HATI

INI LAGI RAKAMAN

APA YANG TERJADI

PADA PELAJAR CHINA

PADA 4/6/1989

AMIN

HARI ISNIN

JANGAN LUPA

PERGI KE BANK

TERIMA KASIH

AMIN



DERMAKAN

KEPADA AKOUN

8008984696 

CIMB BANK

DAPUR JALANAN



Unknown commented on 

"SILA DERMAKAN 

KEPADA DAPUR JALANAN"

Ko letak sekali no account ko tt... Hahhahaha.. ada 4 keping gambar nya ha.. 4 x 50 = 200 hengget... Lepas lauk cowket seminggu... 


SAUDARA

YANG BAIK HATI

AMIN

SILA 

PILIH YANG

MANA SATU

AMIN

DERMAKAN DUIT

ITU PADA 

DAPUR JALANAN

8008984696 

CIMB BANK 

TERIMA KASIH

AMIN

Unknown commented on 

"APA TERJADI

 PADA 4.6.1989"

TT, media barat dakwa ramai pelajar digolek kereta kebal China dan ramai lagi yang dibunuh askar China di Dataran Tiananmen. Kalau TT dapat cari dan siar sekeping gambar asker bunuh pelajar di Dataran Tiananmen, gua bagi TT RM50. Ingat ... gambar kezaliman diDataran Tiananmen, keatas pelajar China.





BUKAN BEREBUT PM - TAPI MENDIRIKAN KERJASAMA LAWAN KOBID

 



BUKAN BEREBUT

KERUSI PM

TAPI DIRIKAN

KERJA SAMA

LAWAN KOBID

Awaiting moderation

wabwas commented on

 "BERSATU LAWAN 

MUSUH YANG SATU"

Bagi hint skit TT sapo PM
 kerajaan perpaduan?

DOAKAN CIK GU MASUK SYURGA

 



DOAKAN CIK GU

MASUK SYURGA

panglimo potaseh commented on

 "BUDAYA TUITION"

Masa gwa sekolah rendah dulu subjik penting spt history, geog, arithmetic, sains ..Chikgu China Kapir Laknat yg ajar. Teacher pompuan pakai skirt pendek a-go-go hingga nampak spender ..tapi cikgu2 Cina ni tiap petang ajar kelas tambahan free perchuma kala petang utk memastikan Melayu macam gwa ni tak jadi bangang ..



kadang kala cikgu ni siap belanje air nenas free percuma lagi ..Al-Fatihah utk Cikgu2 Cina Kapir Laknat gwa ni ..gwa caya tuhan tahu membalas budi baik Chikgu gwa ni ..yg Chigu Melayu la ni yg berselubong dan makan gaji kerajaan dan curi masa balon duit murid dgn kelas tusyen lu agak masok neraka je syurga

SETPOL ANWAR - KES PUKUL

 



OOOH!

BELUM SELESAI

LAGI 

AMIN


Ketua polis negara 

digesa 

segerakan siasatan

 terhadap pembantu

 Anwar


KES SAMAN

SAPA NI?

KAH KAH KAH