Selasa, 3 Ogos 2021

HOT HOT TER NOW TERKINI

 


ADAKAH LEMBU

AKAN TERGELINCIR

KAH KAH KAH



Muhyiddin hilang sokongan jadi PM, kata Zahid

 

LINGKUP

LUNGKUP

BUNGKUS

KAH KAH KAH

NURUL DAN WAN AZIZAH

 



 INI MESTI

NURUL DAN

WAN AZIZAH

KAH KAH KAH


Dua lagi Ahli Parlimen PKR akan sokong PN

KALAU TIDAK

SAPA LAGI

KAH KAH KAH


BUKTIKAN BUKAN PADA AGONG TAPI DALAM PARLIMEN

 


 BUKTIKAN

MAJORITI BUKAN

PADA  AGONG 

TAPI

PADA RAKYAT 

DALAM PARLIMEN

AMIN


Arymanchino commented on

 "HARI HARI AKHIR

 SAEKOR MUHYIDIN"

Jgn hadi bodoh lah TT.Melaon UNNO yg byk bercakap tu Sharir,Khaled,Fuad,Asraf semuabya haramjadah umngok yg d humban rakyat.Mereka menyalak mcm anjing.Yg aku heran Tok Sheik pintu belakang dan Atok Kerala dok sibuk kata Malikul hilang majoriti. Patut mereka lah tunjuk dgn jelas mereka ade majoriti pd Agong.Ape punya bengap dua ekor ni dok lelong nama Agong..

ISMAIL SABRI PELAWAK BARU

 


 

ISMAIL SABRI

PELAWAK BARU

KHALAS

Yeop sepet commented on

 "ISMAIL SABRI DAH BIJAK"

Ceh data sains konon,kahkahkah. Depa gak ratip hari2 psl herd immunity.zpe,org ramai yg mati xpe,Kita ada plan vaksin capai herd immunity.99% MP dah cucuk vaksin,depa sndri Tak konpiden teori sendiri herd immunity,banyak la lu punyer sains.

YB JANGAN TAMBAH SUSAH RAKYAT

 



 YB 

TOLONG JANGAN

TAMBAH

SUSAH RAKYAT

AMIN

Unknown commented on 

"TAKDA SAPA 

ADA MAJORITI"

Rakyat suruh lawan Covid. Kalau sekarang lawan tak cukup kuat, kuatkan lagi usaha. Gembeling semua tenaga dan akal buat sama sama. Rakyat tak peduli siapa ada majoriti siapa tak ada sekarang ni. Rakyat fikir nak keluar dari kurungan Covid sekarang ni boleh cari makan seperti sediakala. Cepat kita tewas kan Covid ni, cepat rakyat boleh pangkah jauh jauh segala mereka yang bawa gejala politik tak menguntungkan ni. 



Demokrasi pun demokrasi jugak tapi pakai akal la, tuan puan yang berhormat. Toksah tambah gelisahkan rakyat. Tiap tiap hari bilang nombor dan bercakar rakyat dah menyampah. Tapi rakyat yang menjerit-jerit ni dah kena cucuk virus GAGAL susah nak ubat lagi dah. Yang lain buat apa yang patut bantu satu sama lain macam zaman komunis dulu dulu. Yang bising ni suku politik aje yang dah terima lawatan dajjal

MUHYIDIN TAK DAPAT LARI

 

 MUHYIDIN

TAK DAPAT LARI

KAH KAH KAH



Kerajaan bentang ordinan darurat di Parlimen September depan, kata Muhyiddin


 JANGAN LARI LARRY

HADAPI 

KAH KAH KAH

MUKA MUKA TAK MASUK SYURGA



 

 MUKA TAK MASUK

SYURGA

NORA REFORMIS PALING GIGIH

 



 NORA

REFORMAIS

PALING GIGIH

AMIN

herman adnan commented on 

"WIRA BARU - 

BANGUN MELAWAN"

NORA awek engkau kan Sham.....😂🤣😅☺️

TAHNIAH POLIS

 


 TAHNIAH POLIS

AMIN

 INI TUGAS POLIS

YANG BETUL

AMIN

BUKAN HALANG 

YB MASUK

PARLIMEN

AMIN

BUKAN CARI

ANAK MUDA

 BERDEMO

AMIN



Polis selamatkan 5 individu dikurung sindiket penipuan


POLIS berjaya menyelamatkan lima individu warga tempatan yang dikurung oleh sindiket penipuan dalam serbuan di sebuah kondominium di Jalan Kuching di Kuala Lumpur pada Jumaat lepas.

Ketua Polis Kuala Lumpur Azmi Abu Kassim berkata mangsa yang terdiri daripada empat lelaki dan seorang wanita diselamatkan susulan siasatan polis dalam kes pembunuhan di sebuah bilik hotel di Jalan Ceylon Sabtu lepas.

Beliau berkata pada Jumaat, seorang wanita berusia 20-an telah membuat laporan polis selepas gagal menghubungi suaminya yang keluar rumah sejak 29 Julai.

“Wanita itu memberitahu suaminya berada di sebuah kondominium di Jalan Kuching, Kuala Lumpur dan hasil maklumat berkenaan, sepasukan anggota polis telah ke kondominum tersebut dan berjaya menyelamatkan lima individu terbabit, tujuan mereka dikurung masih disiasat,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur hari ini.

Azmi berkata siasatan ke atas lima individu berkenaan telah membawa polis ke sebuah bilik hotel di Jalan Ceylon di mana mayat suami wanita itu yang berusia 28 tahun ditemukan terbaring dipercayai dibunuh.

“Siasatan terhadap kamera litar tertutup hotel berkenaan berjaya mengesan lima individu yang memasuki bilik bersama mangsa dan dua serbuan telah dilakukan di Jalan Kuching serta di sebuah kediaman di Bangsar South dan berjaya menahan tujuh suspek lelaki warga tempatan berusia 18 hingga 26 tahun,” katanya.

Azmi berkata polis turut merampas 34 keping kad bank, 35 keping kad sim, 31 unit telefon bimbit, sebuah komputer riba, sepucuk pistol angin, sebuah motosikal dan sebuah kereta daripada kesemua suspek.

“Siasatan awal mendapati suspek terlibat dengan sindiket penipuan manakala mangsa merupakan keldai akaun yang digunakan oleh sindiket berkenaan. 

“Kesemua suspek direman sehingga 6 Ogos bagi membantu siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan motif pembunuhan masih dalam siasatan,” katanya. – Bernama, 2 Ogos, 2021.

 KEMBALIKAN

TUGAS ASAL PDRM

AMIN

JANGAN JADIKAN

PDRM ALAT

NAK TERUS

BERKUASA

KHALAS



BERDEMO BUDAYA COOL

 

 BERDEMO

TELAH JADI

BUDAYA COOL

ANAK MUDA

KOUNTER KULTURE 

AMIN

KALAU HIDUP 

TAK PERNAH TURUN BERDEMO ERTINYA 

TAK CUKUP

 RUKUN HIDUP

KHALAS

Unknown commented on 

"WIRA BARU - 

BANGUN MELAWAN"

Ada yg turun jalanraya supaya nampak sejuk dgn harapan dapat awek. Jantan dan betina yg berdemo selalunya gagalis skema. Tak caya boleh gi join demo dan perati awek kiri kanan ko. Aku rasa kalu nak dpt awek cun toksah gi demo lebih baik jd PU IM da'i atau ahli politik ugama sbb ramai pompuan cun suka.

TAKDA SAPA MILIK MAJORITI

 


 

GUA UDANG BILANG

BANYAK KALI

TAKDA SAPA PUN

MILIK MAJORITI

AMIN


Unknown commented on 

"MUHYIDIN 

TAK ADA MAJORITI"

Takda sapa ada no majority. PH ++++ pun banyak2 107. Terus ABAM gebang lagi macam biasa depan pemberita depan rantaian human chain FRU.Terdengar pulak ada abang FRU cakap..'anda fikir kita ada masa nak pening kepala fikir kan nomber kamu?..'..hhakakakakakakaka....

UMNO BERSIDANG LAGI

 

 

UMNO

BERSIDANG LAGI

AMIN

APAKAH 

HANYA ACAH ACAH

GERTAK GERTAK

KAH KAH KAH

ATAU BETUL

NAK TERAJANG

MUHYIDIN

AMIN


Cukuplah masanya Umno bersama Perikatan, kata Shahrir Samad


MASA sudah sampai untuk Umno berhenti daripada menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang terus melakukan kesilapan demi kesilapan, kata veteran parti Shahrir Samad.

Shahrir membuat seruan itu menjelang mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno petang ini yang berlangsung di tengah perkembangan terkini politik ketika kerajaan bertembung dengan Yang di-Pertuan Agong berhubung isu pemansuhan ordinan darurat.

“Dari satu kesilapan kepada satu lagi kesilapan yang dilakukan oleh kerajaan PN ini. Yang pertama belum selesai, ditambahkan masalah perbuatan sendiri.

“Cukuplah untuk Umno bersama PN,” katanya dalam satu komentar di Facebook.

Bekas ahli Parlimen tujuh penggal berkata beliau terkejut dengan tindakan polis menyekat jalan masuk ke bangunan Parlimen semalam, ketika Yang di-Pertuan Agong sudah bertitah supaya Parlimen berperanan mengikut Perlembagaan Persekutuan.

Shahrir berpendapat jawatan timbalan perdana menteri dan menteri yang dipegang oleh pemimpin Umno pun tidak dapat menghalang kerajaan PN daripada merosakkan sistem kenegaraan.

“Keluar saja (daripada PN),” katanya.

Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata mesyuarat MKT Umno petang ini akan memperhalusi pendirian dan tindakan parti untuk mendepani situasi politik semasa.

“Umno amat prihatin dengan isu-isu semasa yang berlaku terutamanya menyentuh krisis hubungan antara Istana dan Kerajaan, pencabulan terhadap Kedaulatan Institusi Raja, Keluhuran Perlembagaan dan pemandulan terhadap amalan Demokrasi Berparlimen,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Dalam mesyuarat terakhirnya pada 7 Julai, MKT Umno membuat keputusan menarik balik sokongan terhadap Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri dan mendesak beliau letak jawatan secara terhormat.

Zahid memberi alasan kerajaan Muhyiddin gagal berdasarkan ukuran syarat yang Umno tetapkan semasa mendukung pembentukan kerajaan baharu menggantikan Pakatan Harapan pada Mac 2020.

Umno pada masa sama juga memberi kelonggaran kepada ahli-ahli Parlimennya untuk menentukan sendiri sokongan mereka berpandukan keputusan parti, sekiranya berbangkit undian di Dewan Rakyat. – 3 Ogos, 2021.

 MUHYIDIN BIJAK

BERI JAWATAN

PADA MUNKEE

KAH KAH KAH

SEMUA MUNKEE

ADA JAWATAN

TETAP SOKONG

MALIKUL

KHALAS



MUHYIDIN TAK ADA MAJORITI

 

 SATU DUNIA TAHU

MUHYIDIN TAKDA

MAJORITI

 AMIN

PERSOALAN

 SEKARNAG

SAPA ADA 

 MAJORITI

KHALAS


Unknown commented on

 "TAK PERLU GERTAK"

tt kita dah tahu mudim mmg tak cukup majoriti.. nuar dok ulang2 mudim tak ada majoriti.. kita tak nak tahu pasal ni kita nak tahu siapa ada majortiti...

TIDAK KAH KAMU FAHAM APA YANG BERLAKU SEKARANG

 


 TIDAK KAH KAMU

FAHAM APA YANG

BERLAKU 

SEKARANG

AMIN

TIDAK KAH KAMU

SEDAR APA TERJADI

PADA KAUM YANG

TERDAHALU

 DARI KAMU

AMIN

WIRA BARU - BANGUN MELAWAN


 

INI TRIK LAMA

KAH KAH KAH

MUNCUL ZAMAN

REFORMASI  1998

KAH KAH KAH

GAMBAR TAK JELAS

KELUAR DIAKHBAR

KAH KAH KAH

NIAT NAK BAGI

TAKUT

KAH KAH KAH

TAKDA NAMA

DIUMUM

KAH KAH KAH

MAKA YANG

TURUN  DEMO

AKAN RASA

DIALAH DICARI

MATA MATA

KAH KAH KAH




Polis cari 47 peserta perhimpunan Keluar dan Lawan



POLIS mencari sekurang-kurangnya 47 individu yang menyertai perhimpunan “Keluar dan Lawan” dekat Dataran Merdeka di Kuala Lumpur pada Sabtu lalu untuk dirakamkan keterangan bagi membantu siasatan.

Ketua Polis Kuala Lumpur Azmi Abu Kassim berkata pihaknya hari ini sudah mengambil keterangan daripada 11 penganjur perhimpunan, susulan 19 laporan polis yang diterima di seluruh negara.

“Polis telah menerima laporan dan kami sudah memulakan siasatan. Kami akan memanggil semua peserta perhimpunan untuk diambil keterangan,” katanya pada sidang media di  Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur.

Azmi berkata mereka yang terlibat akan dikenakan tindakan kompaun atas kesalahan mengadakan perhimpunan mengikut Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 dan peraturan-peraturan di bawahnya, serta Seksyen 9 Akta Perhimpunan Aman 2012.

Polis menganggarkan sehingga 500 orang berkumpul di dataran Masjid Jamek Sultan Abdul Samad di Jalan Tun Perak pada 10.30 pagi sebelum berarak menuju ke Jalan Raja membawa kain rentang bertulis antaranya “Kita Mati Dalam Derhaka”, “Keluar dan Lawan”, dan “Lawan Koruptor”.

“Perhimpunan berlangsung dalam tempoh lebih kurang 2 jam,” katanya.

Pagi ini, lapan daripada 11 penganjur perhimpunan hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi untuk memberikan keterangan diiringi peguam masing-masing.

Dalam satu kenyataan jurucakap Sekretariat Solidariti Rakyat (SSR) Mohd Asraf Sharafi Mohd Azhar berkata pihaknya akan meneruskan protes mereka, termasuk menganjurkan perhimpunan lebih besar, sekiranya tuntutan mereka tidak dipenuhi.

Mereka antara lain mendesak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin letak jawatan dan sidang Parlimen penuh diadakan segera. – 2 Ogos, 2021.

 TRIK INI

TAK JADI 

TERBALIK KUT

KAH KAH KAH

MALAH YANG 

TURUN BERDEMO

 DILIHAT JADI

WIRA HERO

BERANI BANGUN

MELAWAN

KAH KAH KAH

NAMA NAIK 

DIKALANGAN

MEMBER

KAH KAH KAH

JADI BANGGA

JIKA ADA

GAMBAR  KABUR

KELUAR

DALAM AKHBAR

KAH KAH KAH

PENDEMO

DILIHAT COOL

OLEH AWEK

KAH KAH KAH

TETIBA RAMAI

DAPAT AWEK

KERANA COOL

BANGUN MELAWAN

KAH KAH KAH

YANG BELUM 

NGENTOT BERJAYA

NGENTOT

LEPAS  DEMO

KAH KAH KAH

LU TAK CAYA

LU TANYA

MAT KIKA UPM

KAH KAH KAH

KHALAS



HARI HARI AKHIR SAEKOR MUHYIDIN

 


 

APAKAH INI

HARI  HARI 

AKHIR SEKOR

MUHYIDIN

AMIN




Cukuplah masanya Umno bersama Perikatan, kata Shahrir Samad



 BOLEHKAH

MUHYIDIN

BERTAHAN

AMIN

BOMOH KEPALA KAIN PALING BESAR MATI DI AMERIKA

 


TOK GURU

MERANGKAP 

TOK BOMOH

PALING BESAR

BERUBAT MATI 

DI KAPIR AMERIKA

KHALAS

Unknown commented on 

"MENTERI

 SAKIT JANTUNG"

Tuan TT, patutnya puak kepala towel ni tak payah gi hospital atau pusat rawatan jantung sebab utamanya di sana semua guna kaedah dan teknologi kapiat, entah loktor pun kapiat, bahasa rawatan pun kapiat, ubat pun kapiat.... semua ni haram dipakai pasal KAPIAT. 


Patutnya diaoang gi jumpa bomoh atau puak kepala towel mereka buat air jampi je atau setakat berusaha secara berdoa saja agar dimakburkan oleh Allah sembohlah mereka... Patutnya diaoang kena gi berubat secara perubatan hudud... barulah apa-apa air liur yang disemburkan dan dilendirkan itu serupa bikin... barulah ada kelas ulatmat camni..!

MADEY MEMBUKTIKAN

 




MADEY

MEMBUKTIKAN

AMIN

cikminah commented on

 "UMUR TAHAP BIOLOJI

 BUKAN TAHAP FIKIRAN"

Mana-mana cadangan baik patut diterima, bukan hanya takat cakap I got the numbers.Got the numbers tapi kemampuan takat kutip sampah di tepi pantai, takan dapat menyamatkan negara. Tun M mungkin tua, tapi itu cuma nombor je. Dia dah buktikan berjaya membangunkan ekonomi negara ini jad Harimau Asia. Semua orang dapat manfaat darpdanya cuma yg gila mombor je anggap dia gagal.

POLIS PAKAI TRIK LAMA

 



 POLIS PAKAI

TRIK LAMA

KAH KAH KAH




Polis cari 47 peserta perhimpunan Keluar dan Lawan


 KAH KAH KAH

KIH KIH KIH

KUK KUK KUK

KHALAS