Isnin, 18 Oktober 2021

BERKHALWAT HARI KE 578

 


KHALWAT KE 578

SENIN  18/10/2021
KITA MASUK KE HARI 578
BERKHALWAT

PKP 4.0
SEMUA DI LIHAT BAIK
KECUALI
MAT PET TOKAN DADAH
NAK BAGI SUSAH
SAPA YANG TAK NAK
AMBIL VAKSIN

POLITIK
ARI NI SPR
BERMESYUARAT
PRN UNTUK MELAKA
DAN
SARAWAK
SEKALI HARUNG

DESAS DESUS
AKHIR BULAN NOVEMBER
AMIN

PAGI INI HOKKIEN KERING
CUACA TAK MENARIK
TAPI TERKUKUR
KUAT BERLAGU
CENGKERIK SENYAP
KELMARIN TERLALU PANAS

JANTAN BERKOKOK
DARI GAUNG YANG JAUH

LADANG SAWAH RUMPUT
TELAH DIRACUN
KINI KERING OLEH MATAHARI
KERANA INI PIPIT 
TIDAK KELIHATAN LAGI
DIMANA AGAKNYA
PIPIT CARI LADABG BARU

GUA DENGAR  DERAMAN
KERETA DI KL & KL SENTRAL
DI PAGI SENIN
TAPI ESOK CUTI
MAKA HARI  INI
RAMAI DAH BALIK KAMPUNG
BUAT
HUJUNG MINGGU PANJANG
AMIN

BRO
SENYUM
SENYUMLAH
SEBELUM KJ
SUSAHKAN SESIAPA
YANG TERSENYUM 
MENOLAK  VAKSIN

MIMPI BUKAN
DATANG MASA TIDUR
MIMPI GANGGU
KITA UNTUK TIDAK 
DAPAT TIDUR

KESILAPAN YANG TERAKHIR
ITU IALAH GURU TERBAIK

BRO
JANGAN BUANG MASA
LAYAN MAMAT PALAT
HABISKAN MASA LU
DENGAN SOSOK
YANG CAYA PADA LU

BRO
YANG DAH BERLALU ITU
SURAT KHABAR LAMA
YANG HARI INI SURAT KHABAR BETUL
YANG DATANG ESOK
SURAT PEREKSA
BACA DAN JAWAB HATI HATI
JANGAN JADIKAN HIDUP INI
KERTAS TISU

BRO
JANGAN PATAH HATI
BILA ADA ORANG CARI LU
HANYA BILA LU DIPERLUKAN
INI SATU  KEISTEMEWAAN
LU MACAM  CAHAYA LILIN
DIPERLUKAN KETIKA GELAP

BRO
WASPADA APA YANG KITA CAKAP
IA BOLEH DI MAAFKAN
TAPI TAK DI LUPAKAN

TELOR DIKETUK
DARI LUAR PECAH 
TELOR DI ERAM
DI KETUK DARI DALM
PECAH TAPI
BAWA PENGHIDUPAN
HIDUP BERPUNCA DARI DALAM

BRO
JANGAN BERHARAP
PADA ORANG LAIN
UNTUK MENYEDIAKAN RUANG
UNTUK LU DALAM HATI MEREKA
KALAU DIA KENAL LU
RUANG ITU PASTI
AKAN DISEDIAKAN

BRO
KITA SEMUA INI
TIDAK MEMILIKI BAKAT YANG SAMA
TAPI KITA SEMUA MEMILIKI
PELUANG YANG SAMA
UNTUK MENGASAH BAKAT

BRO
JANGAN BENCI PADA
MAMAT YANG SUKA TIBAI LU
SEBENARNYA 
MAMAT TU JELES
DIA TAK DAPAT BUAT
APA YANG LU BERANI  LAKUKAN

BRO
KEPERCAYAAN INI
MACAM CAWAN KACA
BILA JATUH PECAH
MUSTAHIL DAPAT DIBAIKI

BRO
JANGAN MENANGI ORANG
DENGAN HUJAH
MENANGI MEREKA
DENGAN SENYUMAN
ORANG AKAN SENTIASA
NAK BERHUJAH DENGAN LU
MEREKA AKAN KALAH
DENGAN SIKAP SENYAP LU

BRO
JANGAN LUPA
HIDUP INI SENTIASA 
BERI KITA PELUANG
NAMA: ESOK
AMIN

LAKUKAN SEKARANG
LAKUKAN HARI INI

SELAMAT BERKHALWAT

TEST AIR KENCING MENTERI

 




PEKARA
AMAT

BAHAYA

AMIN

LOKMAN ADAM

MINTA 


PDRM

BUAT   TEST

AIR KENCING

PADA SEMUA

MENTERI

JENG JENG JENG

Ahad, 17 Oktober 2021

KERAJAAN JANGAN PUTAR

 


KERAJAAN JANGAN

PUTAR

AMIN

ADA MAKHLUK HALUS

 


Polis tahan bomoh didakwa merogol

POLIS menahan seorang bomoh berusia 67 tahun selepas didakwa merogol seorang wanita berusia 23 tahun, ketika proses rawatan tradisional dalam kejadian di rumah suspek di Kampung Tendong di Pasir Mas, pada Jumaat lepas.

Difahamkan, dalam kejadian pukul 3 petang itu mangsa bersama ibu dan bakal suaminya, telah ke rumah suspek untuk mendapatkan rawatan tradisional.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas ACP Mohd Nasaruddin M Nasir berkata apabila tiba di rumah itu mangsa telah berjumpa dengan suspek yang dikenali sebagai ‘Ayahsu’ dan isterinya ‘Maksu’ berusia 60-an.

Beliau berkata suspek kemudian telah meminta mangsa untuk masuk ke dalam sebuah bilik rawatan melalui pintu belakang rumah.

“Semasa mangsa berada di dalam bilik rawatan seorang diri, suspek telah meminta wanita itu supaya menanggalkan seluar.

“Suspek kemudiannya telah menggosok paha mangsa sebelum bertindak merogol mangsa,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pasir Mas di sini hari ini.

Mohd Nasaruddin berkata suspek turut memberi amaran supaya tidak menceritakan kejadian itu kepada sesiapa, selain berpesan kepada mangsa supaya datang sekali lagi untuk rawatan susulan.

“Mangsa yang berasa tertipu telah menceritakan kejadian itu kepada bakal suaminya serta keluarga, sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Bunut Susu di sini dan pihak polis menahan suspek kira-kira 12 tengah malam,” katanya.

Menurutnya, suspek yang juga pesara itu direman bermula semalam hingga 22 Okt ini, dan kes disiasat mengikut 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun serta sebatan, jika sabit kesalahan.

Menjelas lanjut, beliau berkata berdasarkan siasatan awal, suspek sebelum ini berkenalan dengan mangsa di sebuah kedai dan mengatakan mangsa mengalami gangguan makhluk halus dan perlu dirawat secara tradisional olehnya.

“Suspek juga dipercayai pernah melakukan perbuatan yang sama terhadap wanita lain, memandangkan sudah menyediakan khidmat perawatan tradisional sejak 1995,” katanya.

Justeru, beliau berharap kepada mana-mana individu yang pernah diperlakukan perkara sama oleh suspek supaya hadir membuat laporan polis. – Bernama, 17 Oktober, 2021.



APA DIA

MAKHLUK HALUS

KAH KAH KAH

WOIT

MAKHLUK HALUS

INI BOLEH MEMBESAR

KAH KAH KAH

BOLEH JUGA

MENGERAS

KAH KAH KAH

KALAU DIJAGA

BETUL BETUL

MAKHLOK HALUS

 INI BOLEH MENIKAM

KAH KAH KAH

BOLEH MERAUNG

SEDAAP

KAH KAH KAH

LAKUKAN WALAU PUN KECIL

 



KITA LAKUKAN

APA YANG TERDAYA

KITA LAKUKAN

AMIN

WALAU PUN KECIL

KHALAS

Unknown commented on

 "SEDARKAN MELAYU

 BAHAYA CHINA MERAH"

TT, lu nyalak nyalak ini macam tak bawak lu ke mana punya. Berapa ekor Moolayoo akan sedar... Sini jugak bising punya Moolayoo ada sedar. Itu mali baca punya Moolayoo bila sulah baca sulah lupa. Lu mau lagi manyak ekor Moolayoo boleh sedar, boleh paham, lu kasi masuk PRU la... kasi minang, masuk parlimen, wat bising sana... lanti manyak ekor Moolayoo balu boleh paham dan sedar.. Itu manyak Moolayoo punya MP pun akan kadi sokong sama lu...


 Silupa jugak la itu Bahaya China Merah punya cilita... Lu biding-biding sini, itu kapiat plesideng Xi talak peduli, lu siapa? Kalau lu masuk parlimen kasi bising kaw kaw, itu duta China Merah boleh kasi tau itu plesideng Xi, ini TT manyak outspoken, kasi ati ati. Itu balu manyak Moolayoo tau ini TT manyak BAGUT, manyak patriotik. Raja Johor pun kasi panggil lu kasi idea apa macam mau wat itu Folest Hill la... macam mana mau angkat balik itu pulau White Stone...!

HAK BEBAS UNTUK TAK NAK DI VAKSIN

 


Anti vaksin susahkan diri sendiri, kata PM

KERAJAAN tidak akan secara sengaja menyukarkan kehidupan golongan yang enggan menerima suntikan vaksin Covid-19, tetapi perkara itu berpunca daripada sikap mereka sendiri, kata Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata walaupun suntikan vaksin tidak diwajibkan buat masa ini, namun ia membantu mereka yang menerimanya untuk menjalani kehidupan lebih mudah, menerusi pelbagai kelonggaran yang diberikan termasuk kebenaran merentas negeri.

“Mereka yang tidak mengambil vaksin yang menyukarkan diri, bukan kerajaan yang sengaja menyusahkan…sebab itu saya menyeru mereka yang masih belum menerima vaksin untuk berbuat demikian, supaya semua kemudahan yang diberikan turut boleh dinikmati.

“Tambahan pula, sebagai manusia kita kena bertanggungjawab membantu melindungi orang lain, dengan mengurangkan risiko jangkitan dan mengurangkan keseriusan kesan penyakit jika dijangkiti, dengan mengambil vaksin Covid-19,” katanya.

Ismail Sabri berkata demikian pada sidang media selepas menghadiri Upacara Pemakaian Pangkat kepada Ketua Polis Daerah Bera Supt Mansor Samsudin yang dinaikkan pangkat daripada DSP, di Dewan Sri Kempas Ibu Pejabat Polis Daerah Bera, hari ini. 

Upacara disempurnakan Ketua Polis Negara Acryl Sani Abdullah Sani. Turut dinaikkan pangkat adalah Timbalan Ketua Polis Daerah Bera DSP N.Kumaran yang sebelum ini memakai pangkat ASP.

Semalam Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin dilaporkan berkata kerajaan akan mengambil pendekatan tegas terhadap mereka yang enggan menerima vaksin, dengan ‘terus mengenakan pelbagai kesukaran’ terhadap mereka.

Kenyataan Khairy itu, menurut Perdana Menteri adalah merujuk kepada kesukaran yang terpaksa dilalui mereka yang tidak mahu menerima vaksin, memandangkan syarat lengkap vaksin Covid-19 bukan hanya dibuat kerajaan Malaysia, namun pelbagai pihak lain.

“... seperti hanya mereka yang lengkap vaksin dibenar mengerjakan umrah dan tahun hadapan boleh menunaikan ibadah haji. Ini syarat daripada kerajaan Arab Saudi yang sudah tentu menyusahkan diri mereka yang tidak divaksin,” katanya.

Sementara itu, ditanya sama ada lengkap dua dos vaksin akan dijadikan syarat pengambilan baharu penjawat awam, Ismail Sabri berkata walaupun ia cadangan yang baik, ia memerlukan perincian dan kajian mendalam oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

“Ia (cadangan itu) mungkin boleh dipertimbangkan, namun JPA kena lihat daripada pelbagai aspek termasuk perundangan. Setakat ini, tindakan hanya boleh diambil terhadap mereka yang sudah bekerja seperti yang ditetapkan tarikh akhir penjawat awam mengambil vaksin ialah 1 Nov ini,” katanya.– Bernama, 17 Oktober, 2021.

JANGAN PAKSA

JANGAN GUNA

POCA SOSMA

ATAU MAHKAMAH

AMIN

HAK WARGA

UNTUK MENOLAK

VAKSIN

AMIN

SEBELUM DISUNTIK

KITA TANDA TANGANI

MEMBEBASKAN

KERAJAAN DARI

TANGGUNG JAWAB

AMIN

PEKARA INI RAMAI

TAK SEDAR

AMIN

JADI HAK WARGA

KALAU TAK NAK

TANDA TANGAN

AMIN

KESEHATAN MEREKA

PADA DIRI MEREKA

KITA HIDUP  

TOLONG MENOLONG

 AMIN

 BANTU MEMBANTU

 AMIN

 DALAM MASYARAKAT

SAPA NAK 

JADI BANGANG 

NAK JADI BODOH

 ITU HAK MEREKA

AMIN

 JANGAN GANGGU

TEPI KAIN ORANG

MORAL ORANG 

KITA TAK BAYAR

BIL  TALIPON DIA

KHALAS

AMERIKA KUASA PENJAJAH LAMA - CHINA MERAH BARU



 

AMERIKA  KUASA 

IMPERIALIS PENJAJAH 

LAMA

AMIN

CHINA MERAH

 KUASA

IMPERIALIS 

PENJAJAH BARU

KHALAS


Unknown commented on

 "PERANGKAP HUTANG"

Sila rujuk video, "CHINA BRI: DEBT TRAP". Tukar Tiub terperangkap propaganda George Soros melalui Open Society dan CIA! Mereka berjaya Revolusi Bendera Berwarna di negara Arab dan Europa Timur. Setelah gagal merosakkan Hong Kong. Mereka sekarang buat huru-hara di Burma, Thailand dan Taiwan untuk mengancam China. CIA giat mencubit India supaya bergigit China.


 Penjahatan mereka sudah kita nampak apabila ada demonstrasi di universiti Australia menyokong kemerdekaan Sabah awal tahun ini. Kamala, naib president AMerika sudah pun berusaha di Singapura dan Vietnam bulan lepas. Tukar Tiub perlu berhati-hati mengawasi kepentingan Malaysia. Sekarang nampak seolah TT sudah dipengaruhi oleh puak Amerika dan kolonialisma Barat. Minta TT berhati-hati jangan bersubahat dengan pihak yang tiada mengutamakan kepentingan negara Malaysia.

KENAPA LOKMAN MAHU URIN TES MENTERI

 


KENAPA LOKMAN

MAHU URINE TEST

JEMAAH MENTERI

AMIN

Arymanchino commented on

 "LOKMAN ADAM 

SERANG KHAIRY"

Setuju tp jgn lupa juga kena scan otak Lokman Lobak.Kena antar Lokman Lobak dok host Permai sebulan.Byk cakap dia mengarut dan tak msk akal tp yg pelik otak dia blh fikir yg terbalik...

BUNTING DI SINGAPURA - BERANCOK DI MANA ?

 



BUNTING 

DI SINGAPURA

AMIN

BERANCUK DIMANA?

KHALAS

Unknown commented on

 "ANAK NAJIB 

BUNTING"

Tanda tanya apasal jauh sangat ke Malaysia dari Singapura bersalin kat sana? LHDN kejar dia dah selesai belum urusan hutang tax...Najib kan kata orang semua pengkhianat kalau lari dari hutang??? Apasal wartawan tidak kasi ingat ngan bosskurr....? Yang musykil Singapura kasi heaven on earth anak Rosmah duk kat Singapura...


setahu aku ada 5 juta Singapura boleh kasi cop kat passport easi-resident wei...5 juta kacang jer bosskurr sengat 2 billion tak ada hal cakap derma arab-gila semua orang boleh kena temberang....kan kan? Apa lupa mak cik yang kasi gelang emas untuk bosskurr....dia terus makan Quinoa tak makan beras....mak cik tuh apa agak nya?

NEGARA RUNTUH AKIBAT SEKTERIAN & RASUAH

 

NEGARA RUNTUH

AKIBAT SEKTERIAN

DAN RASUAH

KHALAS

SAPA LARI DULU ?

 



SAPA LARI

DULU ??

AMIN

panglimo potaseh commented on

 "SEDARKAN MELAYU 

BAHAYA CHINA MERAH"

Melayu Paria mungking paham bahaya China Merah. Masalah nye pada Melayu Brahmin dan Melayu Dewata ..walaupung Brahmin dan Dewata ni acap kali ucap dan lanchap "langkah mayat saya dulu sebelum sesiapa ngambil Tanah Melayu" ..realiti nye mereka lah yg angkat kaki dulu ..

ONE - REZEKI JANGAN DI TOLAK

 



ONE - REZEKI

JANGAN DITOLAK

MUSUH JANGAN

DI CARI

AMIN

Unknown commented on

 "NGENTOT PUN

 SUSAH NAK INGAT"

Tuan TT, belani lu cilita lu sulah ngentot satu olang Nipon Oneesan Ingeland sana. Lu talak lakut ka lanti itu pak lobai towelhead jadi kera-jaan kasi jalan itu RUU355, lis olang mali langkap lu kasi hukum macam itu bossku berziana.. lu akan kina hukum lonta batu sampai mati lagi kina sibat 100 kali..

BERANCUK DI KL BUNTING DI KANDANG KERBAU

 


BERANCUK DI KL

BUNTING

DI KANDANG KERBAU

AMIN

hamim commented on

 "BUNTING"

Bukan bunting diluar negara, bukan bukan, bunting, teboyot boyot dalam negara, bila nak beranak nak meneran baru keluar negara, jadi alasan yang nak pergi untuk menemani anak dia tu kuat sikit, masa beranak tu mungkin boleh putus nyawa, yang peliknya kenapa nak beranak diluar negara????

DARI TWEETER











Hishamuddin Rais
@IshamRais

BIARKAN BIARKAN

 SI LUNCHAI 

TERJUN DENGAN 

LABU LABUNYA

AMIN

Hanis Smiling face with open mouth and smiling eyes

 liked a Tweet you were mentioned in

Nanti bila Rosmah and Najib dapat balik passport and nak naik private jet to Singapore, @IshamRais & geng tak nak pi airport and tahan diorang ke?

Tax Optimisation & Co

@LeBarnacle

·


Oct 15

Nanti bila Rosmah and Najib dapat balik passport and nak naik private jet to Singapore, 

@IshamRais

 & geng tak nak pi airport and tahan diorang ke?



TAK PERLU DIHALANG
DULU NAJIB ROSMAH
BELUM ADA KES
BARU SELESAI PRU14

NAJIB DAN ROSMAH BOLEH LARI
KEMUDIAN KLIM MEREKA BERSIH

SEKARANG MEREKA
BOLEH LARI

NAJIB DAH JATUH HUKUM
ROSMAH SEDANG  DIDAKWAA
HARTA MERAKA TELAH DIRAMPAS

KALAU  LARI
TAKDA NEGARA NAK BERI SUAKA
DAN
 SENANG DIBAWA PULANG
KHALAS

NOTA:
KURANG BELANJA
DI SUNGAI BULUH
AMIN
KAH KAH KAH

CHINA MERAH AKAN SABOTAJ TRUMP

 


CHINA MERAH

AKAN SABOTAJ

RANCANGAN TRUMP

AMIN