Sabtu, 24 April 2021

SELAMAT DATANG PERANG

 


SELAMAT DATANG

PERANG

MAT PEDO KENA BUANG



 

BERITA BAIK

GEROMBOLAN 

GADUH SAMA 

SENDIRI

AMIN



Zahid pecat 

Shahidan Kassim

 sebagai pengerusi

 Umno Perlis

Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengumumkan pemecatan Shahidan Kassim sebagai pengerusi badan perhubungan Umno Perlis ketika ura-ura mengenainya hangat diperdebatkan, selepas dilihat sering berbeza pandangan dengan pimpinan tertinggi parti Melayu itu.

Presiden Umno itu turut mengumumkan Menteri Besar Perlis Azlan Man menggantikan ahli Parlimen Arau itu bagi jawatan tersebut berkuatkuasa hari ini.

“Adalah dimaklumkan bahawa jawatan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Shahidan Kassim digantikan Azlan Man yang juga menteri Besar Perlis.

“Pertukaran ini berkuatkuasa mulai hari ini,” kata Zahid dalam satu kenyetaan hari ini.

Shahidan adalah antara pemimpin Umno yang lantang mengkritik kepimpinan pusat berhubung keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Bersatu.

Sebelum ini, beliau turut berkata tidak bimbang jika tindakan diambil terhadap Umno Perlis di bawah pimpinannya.

“Kalau Perlis buat keputusan, mereka nak buang Perlis, maka buanglah,” katanya dalam program bual bicara bersama Talk, Now, program temu bual isu semasa yang diterbitkan MalaysiaNow bulan lalu.

Perhimpunan agung Umno yang berlangsung pada 27 Mac lalu turut menyaksikan Shahidan “diboo” perwakilan ketika memberikan ucapan gara-gara dilihat tidak sekata dengan Majlis Tertinggi Umno.


BULAN OGOS

KALAU MENTERI

GEROMBOLAN

TAK LETAK

JAWATAN APA JADI

KAH KAH KAH 

ZAHID WAJIB

 BUKTIKAN 

DIA PEMIMPIN

 KHALAS 

BUANG SEMUA 

YANG BELOT

AMIN 



JANGAN HINA DONKEY

 



JANGAN HINA

DONKEY


Unknown commented on

 "MENGENALI SOSOK INI"

prof kangkong di Msia pun boleh disenaraikan kategori DONKEY juga

SIMPATI

 



AL-FATIHAH

SIMPATI

panglimo potaseh commented on

 "AL-FATIHAH"

Bila gwa dingar trajedi submarin Indonedia ni gwa rasa teramat simpati ..53 anak kapal katanye dah kehabisan oksijen. Tapi bila gwa kenang prihal 2 bijik submarin kita gwa cakap CILAKA .. 


Razak Bagindo dapat balun setengah biliyun ..balun pantek Ratu Mongolia ..sekarang senang lenang di UK ..Najib Razak tolo dio tongah kopanehan ..Rakyat Malaysia di rompak hasil cukainye ..

RAKYAT MENYAMPAH

 



RAKYAT 

MENYAMPAH

Arymanchino commented on

 "HEBAT BETUL"

Bukan sbb Malikul hebat atau Rakyat suka.Tp buat masa ni takde galah yg panjang blh jolok Malikul utk jatuh.Galah yg ade pade Abam lansung xguna,rapoh,jolok2 patah.Nak jolok dari belakang tu,utk buat garok gatal blh lah.Galah Tun Madey ade sejengkal je.


Galah geng penyamun lg haprak.Buat jolok mak badak pun xblh nak msk..Jadi kawan2 biar lah Malikul dok kat situ smp PRU15.Lepas tu siape yg ade galah panjang,blh lah dia jadi taiko..Ape2 pun buat masa ini,Rakyat benci semua org politik.Tggu mase utk campak dlm longkang..

SAMA SAMA KASIH

 


SAMA SAMA

KASIH

Unknown commented on 

"BERKHALWAT 

MASUK HARI KE 402"

Saya ucap terima kasih di atas kata-kata di atas. Ya, saya pun kena ikut kata-kata sebegini, sebab ia adalah perkara yang baik walaupun melawani segala naluri tersedia ada. Selamat bersabtu.

RETARAD KAKI PUTAR

 

RETARD 

KAKI PUTAR

panglimo potaseh commented on

 "JANGAN TERPERANJAT -

 JANGAN KETAWA"

Gwa dingar chong TaT ni gwa bebetul kitawa ..Bank Dunia hasil jongkong emas Raja2 Melayu ..kahkahkah ..umat Islam sedang tunggu saat kemenangan ..tunggu je ke kihkihkih .. 


woi nigara kapir sedang buat mcm2 bom untuk jual pada nigara islam utk bom balik nigara islam ..kahkahkah. Gwa dingar crita TaT ni gwa teringat crita "Lord Of The Ring" watak Smeagal sebijik mcm TaT ni ..kahkahkah, makan ikan idop2 ..lanchow lu lah TaT.

SELAMAT BERBUKA PUASA

 




SELAMAT BERBUKA
PUASA DAH MASUK
12 HARI
AMIN

SABTU NI
CUACA MOLOK
SANTAI INDAH NYAMAN
HENDAKNYA
BERGANDALAH
JUALAN 
MAK CIK DAN PAK CIK
DI BAZAR RAMADAN

SELAMAT BERBUKA PUASA
SELAMAT BERSAHUR
AMIN


DIS ARE TOO
DONGKIES

 

INI SOSOK JANTAN

 



 ORANG PUTIH

CAKAP

DIS ES MEL DONKI

KAH KAH KAH


 

SAH GUGUR

 




AL-FATIHAH

Kapal selam Nanggala disahkan tenggelam, umum tentera Indonesia

KAPAL selam tentera Indonesia KRI Nanggala 402 disahkan tenggelam, kata Panglima Tentera Nasional Indonesia Hadi Tjahjanto, selepas operasi mencari kapal yang hilang itu menemukan serpihan, barangan dan tumpahan minyak.

Katanya, antara serpihan dan barangan yang ditemui oleh pasukan angkatan laut TNI di kawasan pencarian di perairan Bali termasuk span penampan haba, sejadah, dan pelincir periskop.

“(Kami) telah menemukan tumpahan minyak dan serpihan yang menjadi bukti autentik menuju fasa tenggelamnya KRI Nanggala,” katanya, dalam sidang media di Bali, petang ini.

Kapal selam yang terputus hubungan sejak petang Rabu lepas membawa 53 awak kapal dalam misi latihan torpedo di perairan Bali.

Ketua tentera laut Indonesia Yudi Margono pula berkata serpihan dan barangan yang ditemui dipercayai datang dari kapal selam Nanggala 402.

Katanya, barangan yang ditemui bukan milik umum dan tiada kapal selam lain berada di kawasan berkenaan sepanjang tempoh Nanggala gagal dihubungi.

“Kami percaya barangan ini tidak akan terangkat sekiranya kapal selam tidak menghadapi tekanan dari dalam atau pecah semasa melancarkan torpedo,” katanya.

Dalam pada itu, Hadi menyifatkan perkembangan ini satu kehilangan kepada republik.

“Atas nama seluruh prajurit dan keluarga besar TNI saya menyampaikan rasa prihatin yang mendalam. Marilah kita mendoakan supaya proses pencarian ini terus dapat dilakukan dan mendapat bukti yang kuat,” tambah Hadi.

Jelasnya, usaha mengesan kapal selam buatan Jerman itu telah dijalankan sejak empat hari lalu dengan bantuan armada tentera negara-negara jiran, sehingga batas akhir bekalan oksigen yang tersedia selama 72 jam untuk awak kapal.

Tempoh 72 jam itu mengambil kira ketersediaan oksigen untuk kecemsan dalam keadaan kapal selam terputus bekalan tenaga atau blackout.

Selain Malaysia, usaha mengesan Nanggala 402 disertai pasukan tentera Singapura, Australia dan Amerika Syarikat.

Pasukan pencari sebelum ini mengesan tumpahan minyak yang dipercayai dari kapal selam berkenaan.

Semalam, kapal perang KRI Pulau Rimau yang menyertai pencarian berjaya mengesan tarikan magnet yang kuat di kawasan perairan sama.

KRI Nanggala hilang sejak petang Rabu ketika menjalani latihan torpedo di perairan di utara Bali. – 24 April, 2021.

AMIN

SHAHIDAN BALL - KAH KAH KAH

 


SHAHIDAN BALL

KAH KAH KAH



MB Perlis ganti 

Shahidan ketua 

Umno negeri, 

umum Zahid

MAT PEDO

PADAN MUKA

KAH KAH KAH

MENGENALI SOSOK INI

 




KENALILAH

SOSOK INI 

MELAYU PANGGIL

 KALDAI 

ARAB PANGGIL

 BARAL

 PERANCHIS  

PANGGIL

 ANESSE

 MAT SALLEH

 PANGGIL 

DONKEY






GUNAKAN AKAL - FIKIRAN KRITIKAL

 


GUNAKAN AKAL

FIKIRAN KRITIKAL



Unknown commented on

 "NAK BAGI MAKAN RAKYAT RAMAI - JAJAH TANAH MELAYU"

TT, kalo kepala towel tu masih jadi tulang karut Tok Arab dan kata OutSyed Thebox dalam blognya tidak menggunakan akal daripada mempelajari ilmu mrnggunakan akal, tidak mustahil Tanah Melayu akan dijajah tapi bukan la dijajah macam Portugis dan Belanda menjajah Melaka atau Mat Robin Hood menjajah Tanah Melayu. Sebenarnya pun dah sekian lama Tanah Melayu dijajah oleh Yankee Dodo. 


Jadi tidak mustahil kaedah penjajahan Yankee Dodo diteeuskan oleh China Merah. Bukan kah mereka yang giler nak jadi pemimpin negari ini giler mengumpul duit bertimbun-timbun dan berasuah untuk kemewahan dan kemudahan melampau mereka .. Jadi tak heran la bila kuasa baru datang menjajah dengan menjamukan duit bertimbun-timbun sebab yang giler nak berkuasa masih mengarut Tok Arab dan tidak menggunakan akal.... Jadi jangan salahkan kuasa yang menjamu duit bertimbun-timbun tu...

KITA JAGA KITA

 


BERSAMA SAMA

KITA JAGA KITA

AL-FATIHAH

 



AL- FATIHAH

Indonesian submarine search: hopes fade as oxygen deadline passes

KRI Nanggala 402 was only equipped with enough oxygen for three days after losing power

Harapan menyelamatkan puluhan kapal selam Indonesia yang hilang semakin pudar kerana simpanan oksigennya diyakini telah habis, mengubah fokus untuk mengambil kapal yang terserang dari perairan Bali.


Ketika beratus-ratus anggota tentera mengambil bahagian dalam memburu KRI Nanggala 402, pihak berkuasa mengatakan kapal buatan Jerman itu dilengkapi dengan cukup oksigen selama tiga hari setelah kehilangan kuasa.


Tarikh akhir itu dilewatkan pada awal Sabtu tanpa tanda kapal hilang dan 53 anak kapalnya.


Helikopter dan kapal pencari telah meninggalkan Bali dan sebuah pangkalan tentera laut di Jawa menuju ke daerah itu pada hari Jumaat di mana hubungan terputus dengan kapal berusia 44 tahun pada hari Rabu ketika ia bersiap untuk melakukan latihan torpedo, dengan kepala armada kapal selam Indonesia di atas kapal.




TAHNIAH MUHYIDIN POPULAR

 

TAHNIAH

MUHYIDIN 

POPULAR

KAH KAH KAH

TAPI MALAYSAI

BUKAN MACAM

AMERIKA

KHALAS



Populariti Muhyiddin kekal, kata Merdeka Center

POPULARITI Perdana Menteri Muhyiddin Yassin kekal dengan tahap sokongan 67%, mengikut tinjauan terbaru badan kajian Merdeka Center.

Peratusan itu meningkat dari kajian terdahulu yang dijalankan pada awal tahun ini yang merekodkan kadar sokongan 63%, menurut badan itu dalam kenyataan mengenai dapatan terbaharu.

Kajian itu mendapati, Muhyiddin meraih sokongan paling besar dari pengundi Melayu sebanyak 83%, 66% dari pengundi India dan paling lemah 30% dari pengundi Cina.

Ia hasil tinjauan dijalankan antara 31 Mac hingga 12 April ke atas 2,111 pengundi mengikut pecahan kaum pengundi di semenanjung Malaysia.

AMERIKA

PAKAI SISTEM

PRESIDEN

AMIN

SAPA POPULAR

DIA JADI PRESIDEN

TUBUH KERAJAAN

BUAT KABINET

SENDIRI

KHALAS

DI MALAYSIA

SISTEM UNDI 

WAKIL RAKYAT

 AMIN

PAK LAH POPULAR

TAPI HANCUS

 AMIN

NAJIB LAGI POPULAR

LAGI HANCUS 

LINGKUS BUNGKUS

KHALAS





LAGI RAMAI WAJIB DISEDARKAN

 


LAGI RAMAI

WAJIB 

DISEDARKAN

Unknown commented on 

"NAK BAGI MAKAN 

RAKYAT RAMAI - 

JAJAH TANAH MELAYU"

https://www.followcn.com/bombshell-%F0%9F%94%A5%F0%9F%94%A5%F0%9F%94%A5-the-ccp-has-antiviral-for-covid-19/ SOPnya ialah, jangan ikut bulat-bulat maklumat, kena tunggu, perhati dan tengok perkembangan semasa. Kita di dalam perang, apa yang dia orang "The Fog of War"...misinformation abound.


Bombshell 🔥🔥🔥 The Chinese Communist Party has the cure/antidote for COVID-19!


Miles Guo, pemula dan pemimpin Gerakan Pemberi Maklumat, baru saja melepaskan bom pada 22 April 2021 dengan mendedahkan bahawa ada penawar untuk COVID-19! Maklumat ini diperoleh dan disahkan melalui pemberi maklumat dan saintis perisikan dalaman.

Ini adalah penukar permainan. PARTI KOMUNIS CHINA (PKC) mempunyai ANTIVIRAL untuk COVID-19! Mereka tidak hanya melepaskan biowapon yang tidak terhad tetapi juga mengawal antivirus.

Sejak awal wabak virus lebih dari setahun yang lalu, Dr. Limeng Yan memberi amaran kepada dunia bahawa itu bukan virus semula jadi. Dalam tiga laporan ilmiahnya, dia telah membuktikan dengan bukti dan analisis ilmiah sebagai seorang pakar yang sebenarnya telah bekerja di makmal HK P3 yang berkaitan, di mana Perrier Malik adalah bos, yang dapat dianggap sebagai bapa Coronavirus. 

Kebenaran dan satu-satunya kebenaran akan menyelamatkan dunia! sekarang kebenaran sudah terungkap, dan hanya beberapa hari sahaja PKC akan dibawa ke muka pengadilan!

Cuba fikirkan ini, bagaimana mungkin presiden A.S. dijangkiti COVID-19, sementara tidak ada yang dijangkiti dalam pegawai kanan pemerintah PKC.

Oleh kerana COVID-19 adalah senjata bio, vaksin tidak akan berkesan. Logikanya cukup sederhana: tidak ada vaksin yang dibuat dalam jangka masa yang begitu pendek dalam sejarah manusia dan bagaimana vaksin dapat dihasilkan tanpa mengesahkan sama ada ia berasal secara semula jadi atau dari makmal.

Vaksin dari PKC semuanya palsu dan membahayakan kesihatan orang. Sebaliknya, PKC memegang nasib manusia di tangan mereka dengan mengawal antivirus.

Ini adalah satu lagi contoh melakukan kejahatan terhadap kemanusiaan oleh PKC.

Kita mesti menanggung tanggungjawab PKC atas wabak ini! Kita mesti meminta kebenaran dan antivirus kepada mereka!

LIHAT BUKTI

GEDEBE DEPAN 
DAH DAPAT ANTIDOTE
MACAI BELAKANG TAK DAPAT
 WAJIB PAKAI PELITUP MUKA



JANGAN TERPERANJAT - JANGAN KETAWA

 




JANGAN

 TERPERANJAT

JANGAN KETAWA 

GELI GELI TAK PA

Morizuo Zaimar

Morizuo Zaimar

Sebab ni la Almarhum Tuan Guru Harun Din mahu dimakamkan di California


Mohd Faizal

Mohd Faizal

Btl ker nie?



BRO LU ADA JALAN TOLONG URUSKAN GUA BELUM DAPAT DUIT LAGI

 


BRO

LU ADA JALAN

TOLONG URUSKAN

GUA BELUM DAPAT

DUIT LAGI

Unknown commented on 

"NAK BAGI MAKAN RAKYAT RAMAI - 

JAJAH TANAH MELAYU"

Baru-baru ini, Isham rajin tayang vidio anti-China dan menakut orang Melayu dijajah China merah. Video yang Isham tayang propaganda Amerika dan orang putih nak guling China merah. 


Semua fake news, termasuk yang ditayang BBC. Ya, BBC dibongkar sebar fake news dan propaganda anti China. Amerika NED dah naik gaji Isham ke? Berapa Amerika bayar Isham?

HEBAT BETUL

 


HEBAT BETUL

AMIN



Populariti Muhyiddin kekal, kata Merdeka Center


BETUL HEBAT?

KHALAS

DAH JADI ARWAH

 


DAH LAMA

JADI ARWAH



Unknown commented on 

"NAK BAGI MAKAN 

RAKYAT RAMAI - 

JAJAH TANAH MELAYU"

Terfikir jugak...boleh ke Tukartiub ni potpetpotpet sesuka hati dia kalau kita bawah CM? Fakta yang tepat, China adalah nombor satu dalam jumlah penduduk yang teramai didunia. India nombor dua.

BICARA SELESAI - KES TUTUP

 


BICARA SELESAI

KES TUTUP

Hakimi Abdul Jabar commented on

 "MAT SUNTUT 

TETAP MENYUNTUT"

MENYINGKAP KEPUTUSAN MAHKAMAH PERSEKUTUAN TAHUN 2004 (2 SEPTEMBER 2004) [2004] 3 CLJ 737 - Menurut Penulisan Isham Rais TukarTiub : Isu Panas Adik Angkat Sonto d'Bontot! Sudahpun dinyatakan secara terang oleh Mahkamah Persekutuan bahawa keterangan-keterangan Dr. Fadzil dan Tun Haniff mengesahkan penglibatan kegiatan-kegiatan homoseksual. Malahan testimoni mereka disahkan sebagai testimoni saksi-saksi jujur, boleh dipercayai dan benar.

BERKHALWAT MASUK HARI KE 402

 


KHALWAT KE 402

SABTU  24/4/2021
KITA MASUK KE HARI 402
BERKHALWAT

DARURAT
HARI KE 101

PUASA
HARI KE 12

DUNIA MASIH
GAWAT

JUMLAH KENA SERANG
145 JUGA

JUMLAH DIPULIH SEHAT
83.2 JUTA

JUMLAH GUGUR
3.07 JUTA
AMIN

PAGI INI RENYAI
RENYAI MANJA
TITISAN LEMBUT

GUA MASUK
HOKKIEN LENGANG
GUA HANYA MENDENGAR
SATU KUMPULAN TIONG
BISING
INI PERANGAI TIONG
SUKA BERCEKAK

KUALA LUMPUR
KABUS NIPIS
INI HASIL DARI  HUJAN
TAK JADI

BRO 
MARI KITA
MULAKAN PAGI INI
DENGAN HURREY
GUMBIRA

BRO
JANGAN FIKIR
BANYAK SANGAT
POTONG STIM

BRO
MALAM INI  SEBELUM
TIDUR 
KETIKA ATAS BANTAL
MAAFKAN SEMUA
ORANG YANG HURU HARAKAN
HIDUP LAGI TADI
NYENYAK  TIDUR DENGAN
HATI TERBUKA

BRO
HIDUP GUMBIRA INI
BERMULA
DENGAN DIRI KITA SENDIRI
BUKAN DENGAN TEMAN
BUKAN DENGAN KERJA
BUKAN DENGAN MINAH
BUKAN DENGAN BALAK
TAPI
DENGAN DIRI  SENDIRI

IKUT RASA HATI
TAPI 
JANGAN LUPA
BAWA OTAK SAMA

JANGAN MENGHUKUM
ORANG KERANA PEKARA DULU
SOSOK BELAJAR
SOSOK BERUBAH
SOSOK 
MENERUSKAN PERJALANAN

BRO
JANGAN JATUH CINTA
DENGAN SOSOK
YANG TERCANTIK DALAM DUNIA
TAPI
JATUH CINTA DENGAN
SOSOK YANG
MENCANTIKAN DUNIA KAMU

JANGAN HARAP
ORANG LAIN
AKAN GEMBIRAKAN KITA
INI AKAN MENGECEWAKAN

BRO
KALAU LU TETAP  CERAH
DALAM KEADAAN GELAP
LU MENANG

BRO
BILA ADA MEMBER
BUAT SILAP
JANGAN LUPA
BAIK YANG DIA BUAT DULU

JANGAN JADIKAN
OTAK KITA TONG SAMPAH
MENYIMPAN DENDAM
MENYIMPAN CEMBURU
MENYIMPAN DENGKI
JADIKAN IANYA
SATU KOTAK
UNTUK MENYIMPAN
KASIH SAYANG
GEMBIRA
INGATAN INDAH
AMIN

LAKUKAN SEKARANG
LAKUKAN HARI INI

SELAMAT BERKHALWAT
SELAMAT BERPUASA