Sabtu, 5 Jun 2021

MALAM SABTU YANG SANTAI

 


 MALAM SABTU

YANG SANTAI

SAMA SAMA KITA BAWA PENCERAHAN

 


 SAMA SAMA

KITA BAWA

PENCERAHAN


Unknown commented on

 "BERAPA RIBU

 WARGA CHINA MERAH 

DI TANAH MELAYU SEKARANG ?"

bodoh piang siang malam meroyan pasal cina merah adakah orang melayu isle kisah ke yg ada dlm negara sekarang orang isle bangla ,indon kawin pulak janda2 melayu last sekali dapat status bumiputra habis lingkup sapu semua kerja orang melayu , 

ini lah politik otak cetek melayu isle sampai sekarang tak nampak ke , wahai rakyat buka mata tengok keliling kamu. mangkuk hayun hari dipermainkan orang politik melayu isle .

LOGO PLAN B PKR

 

 AMANAH DAP

PAKAI SATU

LOGO  SAJE

AMIN

LOGO PKR

AMIN

TOLAK LOGO

PAKATAN

AMIN

INI NAMANYA 

PLAN B

PKR

KHALAS


Pemuda PKR mahu pecah belah Pakatan, kata Pemuda DAP

PEMUDA PKR hanya mahu memecahbelahkan Pakatan Harapan (PH) apabila mencadangkan semua calon gabungan politik itu menggunakan lambang PKR dalam Pilihan Raya Umum ke-15, kata ketua Pemuda DAP Howard Lee.

Katanya, Pemuda DAP sebulat suara menolak cadangan yang diusulkan oleh Ketua Pemuda PKR Akmal Nasir dalam ucapannya di Kongres Nasional Angkatan Muda Keadilan (AMK) hari ini.

“Logo pilihan Pemuda DAP dalam menghadapi PRU yang akan datang ini adalah tidak lain tidak bukan logo Pakatan Harapan,” katanya dalam satu kenyataan, petang ini.

Jelas Lee, cadangan Akmal itu ada nada mahu mengkhianati penyokong dan parti-parti komponen PH.

“Kami tidak boleh terima retorik ini yang boleh memutuskan silaturahim, mencacatkan persaudaraan, dan membunuh kesepakatan antara pendukung Pakatan Harapan.

“Cadangan ini adalah suatu contoh yang mengundang ke arah pemecahbelahan itu,” tambahnya, yang juga timbalan ketua Pemuda PH.

Lee hairan kenapa PH perlu menggunakan lambang PKR dalam PRU15 nanti sedangkan parti itu bukannya diharamkan sementara tiada pula larangan memakai lambangnya.

PH masih disokong oleh penyokong dan rakyat, katanya.

“Mengapa barisan calon Pakatan Harapan beriya sangat hendak menggunakan logo PKR sedangkan logo Pakatan Harapan masih ada? 

“Apa gunanya kekal nama dan wadah Pakatan Harapan itu sekiranya lambang PKR pula yang diguna ganti?” tanyanya.

Lee juga berpendapat isu seperti ini lebih molek dibincangkan di peringkat Majlis Presiden PH, yang juga dianggotai oleh Akmal.

Katanya, mesyuarat Majlis Presiden PH selama ini sepakat tentang penggunaan “lambang bersama” dengan kecenderungan tinggi ke arah penggunaan lambang PH.

“Satu-satunya lambang yang boleh dan akan menggembleng kekuatan dan mengembalikan keyakinan rakyat, bukanlah logo DAP, bukanlah logo Amanah, bukanlah logo PKR, tetapi logo Pakatan Harapan,” tambahnya.

PH menggunakan lambang PKR dalam Pilihan Raya Umum ke-14 kerana pendaftaran parti itu belum diluluskan oleh kerajaan Barisan Nasional pada masa itu.

PH hanya diluluskan pendaftarannya oleh Pendaftar Pertubuhan pada 16 Mei 2018, seminggu selepas kerajaan BN tumbang.

Logo PH kemudian dipakai buat pertama kali dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Setia dan Balakong pada Ogos 2018.  – 5 Jun, 2021.

 

AMANAH DAP

SEMUA AKAN

DIPAKSA PAKAI

LOGO PKR

AMIN

APA MAKNA

PLAN B INI?

AMIN

MAKNANYA

ANWAR IBRAHIM

AKAN KLIM

PKR PARTI

TERBESAR 

KAH KAH KAH

UNTUK

 RUNDING

DENGAN TIM

BANDUAN

AMIN 

MAKA ANWAR KLIM

 PKR PARTI TERBESAR

MAKA DIA JADI PM 

KAH KAH KAH 

PUKRAK MUKRAK

KAH KAH KAH



MALAM ISNIN INI - FORUM CHINA MERAH

 



FORUM 

CHINA MERAH

 MALAM ISNIN

7/6/2021 - JAM 9.00


🔴 ANEKDOT: PENCEROBOHAN UDARA 🇲🇾  
OLEH
 PESAWAT CHINA 🇨🇳
Bersama :
🔊 YB SENATOR WAN AHMAD FAYHSAL
Ketua Armada Nasional (ARMADA BERSATU)
🔊 DR AZMI HASSAN
Geostrategis
🔊 HISHAMUDDIN RAIS
Aktivis & Penganalisis Politik

Tarikh : 07 Jun 2021 (ISNIN)
 🕘 Siaran Langsung : *9.00 malam* 🔴 ‼️

Facebook Page Dialektika TV : https://bit.ly/3geUSoM

Youtube Channel Dialektika TV : https://bit.ly/3pzs9zz

Subscribe & Follow DIALEKTIKA TV 
 untuk wacana  BEBAS | BENAR | BERANI

🎥 Anda juga boleh nyatakan 
pendapat & bertanya soalan secara panggilan 
video bersama Panelis, 
hubungi* https://wa.me/60199425546 Untuk maklumat lanjut.

Sebarkan, Share dan Tag rakan-rakan anda, 
bersama kita membangun negara dengan
 wacana yang matang dan benar.


#Anekdot
#DialektikaTV
Attachments area

RAKYAT DI DAHULUKAN

 


 RAKYAT

DIDAHULUKAN

AMIN

BUKAN CUKONG

DI DUKUNG

AMIN

ATAU TOWKAY

JUAL VAKSIN

AMIN



Ahli MT Umno minta Agong tukar perdana menteri

AHLI Majlis Tertinggi Umno Mohd Razlan Muhammad Rafii mengutus surat kepada Yang di-Pertuan Agong memohon baginda supaya menggantung kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan melantik seorang perdana menteri baharu untuk menyelamatkan negara dan rakyat.

Razlan memohon perkenan Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah supaya campur tangan dalam urusan pentadbiran Perdana Menteri Muhyiddin Yassin yang katanya gagal menangani penularan Covid-19 dan kesannya ke atas ekonomi.

“Perdana menteri harus diberi tekanan oleh Tuanku untuk memastikan nyawa rakyat jelata dapat diselamatkan terlebih dalu berbanding survival parti politik beliau.

“Patik ingin mencadangkan, agar Tuanku menggantung kerajaan hari ini dan melantik seorang perdana menteri interim yang lebih tegas, berpengetahuan luas, mempunyai rangkaian hubungan baik dengan pelabur luar negara dan paling utama mengutamakan nyawa rakyat tanpa memikirkan kepentingan politik dan parti sendiri,” katanya dalam surat yang dilihat oleh The Malaysian Insight.

Tambahnya, keputusan Yang di-Pertuan Agong nanti akan memberi manfaat kepada rakyat di semua peringkat.

“Kebimbangan patik adalah jangan sehingga nasi menjadi bubur kerana  kesilapan kita hari ini tiada upaya lagi untuk mengubahnya di kemudian hari,” katanya.

Surat sama beliau muat naik ke akaun Facebook miliknya, semalam.

Razlan yang dihubungi mengesahkan mengutus surat itu ke pejabat Istana Negara sebagai seorang “rakyat di bawah naungan Tuanku”.

Dalam suratnya, Razlan menyuarakan kebimbangan rakyat yang beliau yakin akan juga merisaukan Yang di-Pertuan Agong.

Katanya, Muhyiddin sudah gagal untuk menjalankan amanah sebagai ketua kerajaan selain gagal membendung pandemik Covid-19.

Kebimbangan pertama, katanya ialah tentang penularan Covid-19 yang masih tinggi, sementara rakyat keliru dengan pelbagai arahan dan kenyataan untuk membendungnya.

Rakyat juga bimbang akan keadaan ekonomi kesan daripada penularan Covid-19, katanya.

Razlan juga menyuarakan kebimbangan rakyat apabila perintah darurat, yang dilaksanakan sejak Januari, gagal untuk menangani penularan Covid-19.

“Rakyat tidak tahu di mana lagi mahu mengadu nasib,” katanya.

Jelas Razlan, suara rakyat sebelum ini dibawa oleh wakil rakyat di Dewan Rakyat namun Parlimen tidak dapat bersidang kerana perintah darurat.

Beliau memohon perkenan Yang di-Pertuan Agong supaya tempoh darurat ditamatkan segera kerana ia tidak lagi berperanan untuk menangkis pandemik Covid-19.

“Apa yang dilihat dan difahami rakyat adalah darurat ini bertujuan untuk mengukuhkan kuasa perdana menteri saja,” katanya.

Kelmarin, bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad juga mendedahkan beliau menulis surat kepada Yang di-Pertuan Agong memohon baginda untuk campur tangan membantu menyelesaikan masalah rakyat, di tengah penularan pandemik Covid-19. – 5 Jun, 2021.

 JALAN SELESAI

ADA

AMIN

WUJUDKAN

KERAJAAN

PERPADUAN

AMIN



ANWAR IBRAHIM ADA PLAN B

 


 ANWAR IBRAHIM

ADA PLAN B

panglimo potaseh commented on 

"PKR WAJIB 

ADA PLAN B"

PKR nak Plan B apa lagi ..biar lah Abam sekor je main Plan B ..bontot ..kihkihkih

TELAH BERLAKU

 


TELAH BERLAKU

TAHUN 1969

SESUDAH MEI 13

AMIN

RENMIN RIBAO

AKHABR RESMI

PARTI KOMUNIS

CHINA MERAH

KELUAR 

LIDAH PENGARANG

BANTAI & KRITIK

APA BERLAKU

DI KUALA LUMPUR

AMIN

Unknown commented on 

"SILAP - TERIMA KASIH"

Tuan T.T, itu urusan domestik dia orang la dan citer lama la... Buat apa gi sibuk... Apa jadi jika Tuan T.T wat demo jalanan lagi kat Baling atau kat KL, pastu si menteri dalaman negeri yang giler kuasa tu bawa tentera datang tembak tuan atau yg lain yang berdemo itu dan pastu China Merah pun datang bagi warning kat menteri dalaman negeri giker kuasa tu jangan tembak..! 

Pastu menteri dalam negeri giler kuasa tu warning kat Apek Merah... "woi Apek, jangan menyibuk dalam urusan dalaman kita la... bongot babi..!

KOBID BAWA BERITA BAIK UNTUK UMAT ISLAM

 


HIKMAH

DARI MAT KOBID

AMIN

MALAYSIA BILA

NAK RAYAKAN

KETUM

AMIN


Turkey experiments with cannabis crops to boost hemp production

While cannabis remains taboo topic, economic crisis means Turkey is trialling hemp for industrial use



Seorang Islamis yang berkacamata, berpakaian kemas baru-baru ini diusir dari Persatuan Wartawan Turki kerana membandingkan para pejuang menentang keganasan rumah tangga dengan pelacur mungkin bukan calon yang paling mungkin untuk penyokong ganja yang bersemangat.


Tetapi Abdurrahman Dilipak, 72, adalah salah satu suara yang paling kuat di Turki yang memilih untuk mengesahkan undang-undang ketika perubahan sikap dan negara itu mula bereksperimen dengan memperkenalkan semula tanaman yang pernah meluas.


"Ganja mempunyai seribu manfaat ... Tumbuhan ini umumnya merupakan rahmat Allah. Ini membersihkan udara, air dan tanah, ”tulisnya di kolumnya untuk Yeni Akit, sebuah surat khabar konservatif. "Alkohol lebih berbahaya."


Rami perindustrian ditanam di wilayah Laut Hitam yang lembab di Turki hingga undang-undang anti-narkotik diperkenalkan pada tahun 1970-an: banyak orang hari ini mengaitkan perubahan kebijakan dengan tekanan dari AS. Walaupun sekarang, ganja tetap menjadi topik pantang larang, dan hukuman untuk kegunaan rekreasi boleh setinggi dua tahun penjara.


Walaupun pengeluaran kertas rami dan tekstil bertahan, kilang-kilang terakhir ditutup pada tahun 2000, tidak dapat bersaing dengan bahan berasaskan petroleum yang lebih murah yang diimport dari tempat-tempat seperti India.


Bergelut dengan krisis ekonomi, dan mencari cara untuk mempelbagaikan, pada tahun 2019 presiden Turki, Recep Tayyip Erdoğan, membuat pengumuman mengejutkan bahawa negara itu akan mengambil langkah untuk meningkatkan produksi ganja dengan harapan dapat memulihkan industri eksport rami yang pernah berkembang pesat.


Sekarang, tanaman pertama tanaman yang dibiakkan dan dikaji oleh penyelidik telah dituai dan, menurut Selim Aytaç, pengarah pusat penyelidikan ganja Universiti Ondokuz Mayıs, hasilnya menjanjikan.


"Kami telah meningkatkan dan membiakkan benih sejak tahun 2013 untuk mengolah produk dengan serat halus untuk kegunaan industri, dan mengurangi jumlah bahan obat, dan sejauh ini kami memperoleh kejayaan besar," katanya. “Kami berharap dapat digunakan untuk obat-obatan, makanan, tepung, produk kehutanan, tali, tekstil.


"Mengembalikan rami dapat memberi kesan global ketika pemerintah dunia berusaha untuk mengurangkan jejak karbon. Ia menggunakan sumber yang jauh lebih sedikit daripada plastik atau kapas. "


Walaupun tabu membicarakan penggunaan dadah, kajian pertama di Turki dari Universiti Istanbul yang menganalisis air buangan dari 14 loji rawatan kumbahan menunjukkan bahawa penggunaan bahan terlarang banyak berlaku dalam jumlah 17 juta orang.


Istanbul mempunyai tahap penggunaan zat tertinggi kedua di dunia setelah Barcelona, ​​para penyelidik mendapati, dengan ganja adalah ubat yang paling banyak digunakan. Kajian itu juga menunjukkan Istanbul berada di kedudukan kedua setelah New York dalam tahap penggunaan heroin.


Seperti yang ditunjukkan oleh Dilipak dan yang lain, menghalalkan ganja dapat membantu mengatur industri ilegal yang ada, mengeluarkan produksi dari tangan jenayah terancang.


"Adana adalah satu pertiga dari populasi Istanbul, tetapi ganja yang digunakan di Adana hampir sama dengan di Istanbul. Adana menduduki tempat ketiga di dunia dari segi perkadaran… Sepatutnya kita tidak mempunyai ganja di negara ini, ”tulis Dilipak.


Sikap terhadap penanaman ganja nampaknya perlahan berubah, tambah Aytaç. “Satu kampung di Samsun telah memimpin perubahan persepsi dan membuka perbincangan.


“Dalam percubaan kami di lokasi pertanian, kadang-kadang penduduk tempatan datang dan merobek tanaman pada waktu malam. Tetapi semakin banyak orang mula memahami bahawa kita tidak mengembangkan sesuatu yang berbahaya, kita mengembangkan produk dengan nilai.


AWAS 

BILA MOSANTO

 MONOPOLI

DAN PATENKAN

KETUM

AMIN

TERKULAT KULAT

PAK TANI KITA 

AMIN 

SEPATUTNYA KITA MASUK DAN

 KAWAL PASARAN AMIN 

DAUN KETUM 

TERBAIK UNTUK PERUBATAN

AMIN



MERAKAM UNTUK MEMPERINGATI SEJARAH

 


MERAKAM UNTUK

MEMPERINGATI 

SEJARAH

V.P.N = PENGANAS



 

V.P.N


 DENGAR  VIDEO

DI MINIT 14.52

AMIN

DI UIGHUR

JIKA GUNA V.P.N

AKAN TERUS 

DIANGGAP

PENGGANAS

AMIN

Unknown commented on 

"KONTROL

 KALAU TIDAK

 SEMUA BANGUN MELAWAN"

Raja Kumbang dah berapa lama singgah China? Mungkin tak pandai main internet, tak tahu rakyat China senang dapat maklumat luar negara. Dia orang cerdik main internet ... ada teknoloji yang bernama "virtual private network".... VPN. TT pi tanya mamat Low Yat Plaza apa guna VPN.

SOKONG SOKONG

 


 

SOKONG SOKONG

TAPI

SAPA GANTI

KAH KAH KAH



Ahli MT Umno minta Agong tukar perdana menteri

 

APA KAH

LOKMAN ADAM

AKAN JADI

GANTI

HAMDU LIL

KAH KAH KAH

DERMAKAN KEPADA DAPUR JALANAN

 


DERMAKAN

KEPADA AKOUN

8008984696 

CIMB BANK

DAPUR JALANAN



Unknown commented on 

"SILA DERMAKAN 

KEPADA DAPUR JALANAN"

Ko letak sekali no account ko tt... Hahhahaha.. ada 4 keping gambar nya ha.. 4 x 50 = 200 hengget... Lepas lauk cowket seminggu... 


SAUDARA

YANG BAIK HATI

AMIN

SILA 

PILIH YANG

MANA SATU

AMIN

DERMAKAN DUIT

ITU PADA 

DAPUR JALANAN

8008984696 

CIMB BANK 

TERIMA KASIH

AMIN

Unknown commented on 

"APA TERJADI

 PADA 4.6.1989"

TT, media barat dakwa ramai pelajar digolek kereta kebal China dan ramai lagi yang dibunuh askar China di Dataran Tiananmen. Kalau TT dapat cari dan siar sekeping gambar asker bunuh pelajar di Dataran Tiananmen, gua bagi TT RM50. Ingat ... gambar kezaliman diDataran Tiananmen, keatas pelajar China.





IMEJ UNTUK BERKURUN KURUN - MERAKAM SEJARAH

 



MERAKAM SEJARAH

IMEJ KLASIK

UNTUK KURUN

LALU DAN KURUN

AKAN DATANG

TARIKH 4.6.1989

SIAPAKAH 

ANAK MUDA

YANG BERANI INI

AMIN