Sabtu, 13 Mei 2023

PAKISTAN - AMERIKA MASUK MENCELAH !


AMERIKA

MASUK MENCELAH

AMIN

MAHU JENERAL

LETAK JAWTAN

AMIN 

KHALAS

ASKAR RAMPAS KUASA DI PAKISTAN ?


ASKAR RAMPAS

KUASA DI PAKISTAN?

JENG JENG JENG

KHALAS

BUAT KERJA BERI FAEDAH


Telegram bincang topik lucah: Menteri agama arah Jakim buat laporan

KUALA LUMPUR – Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Mohd Na’im Mokhtar mengarahkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung kewujudan akaun telegram yang membincangkan topik lucah.

Beliau berkata, Jakim turut diarahkan supaya mengadakan pertemuan bersama pihak yang berkaitan dengan akaun telegram tersebut untuk memberikan nasihat serta bimbingan.

Tegas beliau, ada topik yang tidak perlu dibincangkan secara terbuka khusus ya melibatkan hubungan intim di antara suami isteri.

“Ada perkara yang tidak perlu kita bincang secara terbuka termasuklah dalam bab hubungan intim suami isteri.

“Apatah lagi topiknya dengan menggunakan bahasa berbaur lucah. Ini bukan akhlak Islam,” katanya menerusi kenyataan.

Baru-baru ini, tular di Twitter perbuatan pemilik akaun Telegram yang didakwa dikendali seorang wanita membincangkan isu spesifik hubungan intim di antara suami isteri.

Akaun Telegram tersebut turut disertai golongan isteri yang didakwa meminta nasibat daripada wanita tersebut.

WOIT

PENJUAL AGAMA

BUATLAH KERJA

YANG BERI

FAEDAH PADA

ORANG RAMAI

AMIN

CERITA JILAT BURIT

KULUM PELIR

MAIN BONTOT

HARI HARI

BOLEH DENGAR

DI KEDAI MAMAK

KAH KAH KAH

LAGI PUN

PENJUAL AGAMA

SENDIRI PUN SUKA 

JILAT BURIT &

BINI KULUM PELIR

KAH KAH JAH

KALAU BELUM PERNAH KENA KULUM

BELUM PERNAH  

ISAP BURIT

AMAT RUGI HIDUP

KAH KAH KAH

HIDUP TAK

BERMAKNA

KAH KAH KAH

KERANA MEMANG

SEDAP

LAGI NIKMAT

 BILA PANCUT

AMIN

TAK PAYAHLAH

NAK TUNJUK

SUCI MUCI

AMIN

JANGAN LUPA

AIR MANI KERING

ATAS JUBAH

KAH KAH KAH

KHALAS

LEBIH PANAS AKAN SAMPAI !!!


KKM rekod 14 kes strok haba setakat semalam, kata timbalan menteri

KEMENTERIAN Kesihatan (KKM) merekodkan sebanyak 14 kes strok haba akibat cuaca panas setakat semalam.

Timbalan Menteri Kesihatan Lukanisman Awang Suani berkata pihaknya menjangkakan kes strok haba terus meningkat akibat cuaca panas yang berlaku hingga Ogos ini.

“Sehingga semalam, 14 kes dilaporkan namun masih terkawal dan mampu ditampung di fasiliti kesihatan seluruh negara.

“Terdapat enam kes dilaporkan di Kelantan, Sarawak (5) dan Sabah (3) sehingga semalam dengan paling ramai membabitkan golongan dewasa iaitu tujuh kes,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan 4th Intermediate Electrocardiogram Conference 2023 anjuran Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) dan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian di Kota Bharu, Kelantan hari ini.

Mengulas lanjut, Lukanisman berkata daripada jumlah kes itu, 13 mangsa sudah pulih kecuali satu kes kematian di Kelantan membabitkan kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun.

Menurutnya di peringkat KKM, kepimpinan tertinggi melakukan usaha dan mendengar taklimat daripada kementerian berkaitan serta bersiap siaga bagi menghadapi strok haba yang berpanjangan.

“KKM akan bekerjasama dengan Kementerian Komunikasi dan Digital (KKD) untuk menguar-uarkan maklumat dalam televisyen atau media sosial, juga wakil rakyat diminta mengambil peranan supaya menyebar luas tentang senario cuaca panas di negara ini.

“Ketika ini situasi terkawal, fasiliti KKM dan hospital bersedia menerima semua kes seperti strok haba serta kekejangan haba,” katanya.

Sementara itu, Lukanisman berkata KKM turut mengenal pasti lokasi yang mengalami suhu tinggi menerusi kerjasama dengan Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) untuk tindakan segera termasuk menyediakan fasiliti kesihatan.

“Ibu bapa diminta tidak terlalu bimbang untuk hantar anak ke sekolah, sebaliknya mengambil langkah berjaga-jaga terutama pengambilan air secukupnya selain tidak melakukan riadah sukan berlebihan.

“Pesawah, peladang dan pekebun juga perlu berhati-hati pada musim panas, perlu berehat dan minum air secukupnya bagi mengelak sebarang insiden,” katanya. – Bernama, 13 Mei, 2023.




AWAS !!!

INI PANAS

HASIL PERUBAHAN

IKLIM DUNIA

AMIN

INI BARU

PERMULAAN

YANG TERUK 

AKAAN SAMPAI

AMIN

KHALAS


KERJA SUCI BAWA BALA


Saman terhadap guru meningkat

KESATUAN Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) menyarankan supaya guru meningkatkan kefahaman mengenai literasi undang-undang membabitkan sektor pendidikan susulan trend kenaikan saman terhadap mereka yang meningkat sejak dua tahun lalu.

Presiden NUTP Aminuddin Awang berkata pihaknya menerima aduan saman terhadap guru berhubung beberapa isu berkaitan perkhidmatan, isu mengajar, menjalankan kokurikulum serta menguruskan sekolah dan setakat Mei ini lapan aduan diterima oleh organisasi berkenaan.

“Dalam hal ini kami di NUTP mengharapkan literasi undang-undang akan dipertingkatkan kepada guru kerana mungkin mereka (guru) kurang memahami undang-undang dan batas seseorang guru tidak boleh lakukan dalam kaitan perundangan.

“Dan pihak kami pun sedar sekiranya seseorang guru itu disaman, untuk mendapatkan khidmat guaman di luar pun cukup tinggi dan ada kemungkinan sampai tahap guru ini tidak mampu membiayai jumlah kos perbicaraan,” katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka NUTP 2023 di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata di NUTP mereka ada menyediakan khidmat guaman kepada ahlinya, namun akan melihat kepada isu yang berkaitan sahaja dan dana ini diperoleh daripada tabung tindakan perusahaan.

“Jadi apa yang saya lihat yang boleh dilakukan adalah di peringkat maktab atau Institusi Pendidikan Guru (IPG) boleh diberikan kursus tentang undang-undang bagi mengelakkan mereka (guru) disaman apabila berkhidmat di sektor pendidikan. Kandungan perkara yang patut diajar kepada bakal guru diberikan lebih berkaitan undang-undang.

“Perkara ini juga perlu disebarluaskan kepada mereka (guru) yang sudah berada dalam sektor pendidikan. Cuma setakat ini, kursus ini hanya pilihan dan ditawarkan di beberapa institusi sahaja serta jumlahnya pun terhad,” katanya. – Bernama, 13 Mei, 2023.

MENGAJAR

KERJA SUCI

AMIN

KINI JADI GURU

BERPOTENSI

BAWA SAMAN

AMIN

USTAZ TAHFIZ

MULA MERABA

DULU TAK PERNAH

DI DENGAR

KINI BERITA BIASA

KAH KAH KAH

 TANDA TAMADUN

MAKIN PARAH

AMIN

KHALAS

PRU SIAM - ADA KERUSI KHAS UNTUK JENERAL


PRU SIAM

ADA KERUSI KHAS

DISEDIA UNTUK

JENERAL

KAH KAH KAH

KHALAS

NAM PENJAHAT TAK KELUAR ?


NAMA PENJAHAT

TAK KELUAR

ADA JANJI ?

KHALAS

Unknown commented on
 "BLOGGER DAPAT TAWARAN !!!"

Nape nama blogger tu tak kuar sama mcm dato seri bila kena tuduh media kasi cover punya. Mesti blogger ni ada cable baik punya.

DEMI KEBENARAN


DEMI KEBENARAN

TAKDA SAPA BAYAR

AMIN

Unknown commented on 
"TAKDA SPONSOR
 TAKDA IKLAN"

Bang TT...Gua mula musykil sama lu...Sapa bayar lu hasut & hemtan Abam ?? Tun Taik Atau Tun CoklatšŸ¤”

PRU DI SIAM - ASKAR PULANG KE BEREK


PRU DI SIAM 

JENERAL & ASKAR 

PULANG KE BEREK

AMIN

52 JUTA TURUN

MENGUNDI

AMIN

JUAL AGAMA BELI SEX


Kes Ebit Liew: Gambar dipercayai berunsur seksual tangkap layar aplikasi perbualan

SAKSI ketujuh perbicaraan kes pendakwah Ebit Irawan Ibrahim Lew atau Ebit Lew hari ini menyambung keterangan dengan memberitahu mahkamah bahawa satu gambar dalam telefon bimbit dianalisisnya adalah daripada tangkap layar sebuah aplikasi perbualan.

Juruanalisis Kanan Audio Video Polis Diraja Malaysia (PDRM) ASP Latifah Abdul Aziz, 43, berkata hasil analisis itu juga mendapati gambar yang dipercayai berunsur seksual itu bukan diambil oleh kamera telefon bimbit berkenaan.

Beliau berkata selain itu sistem telefon bimbit itu juga secara automatik menghasilkan satu nama fail untuk gambar berkenaan mengikut tarikh tangkap layar itu dibuat.

“Sekiranya gambar itu diambil daripada kamera telefon bimbit, laluan (dalam susunan fail telefon bimbit) akan berbeza, dan akan wujud satu folder bernama ‘DCIM’ (menempatkan gambar itu).

“Manakala dalam gambar (tangkap layar) ini folder berkenaan tidak wujud,” katanya dalam pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya Nor Azizah Mohamad di Tenom hari ini.

Latifah berkata tarikh tangkap layar itu dilakukan boleh ditentukan, iaitu pada 7 Ogos 2021.

Nor Azizah: Jadi, maksudnya gambar itu mesti berada di dalam barang kes sebelum tarikh 7 Ogos 2021.

Latifah: Ya.

Majistret Nur Asyraf Zolhani kemudian menetapkan perbicaraan disambung pada 21 hingga 23 Jun depan.

Lew, 37, berdepan 11 pertuduhan, antaranya mengaibkan kehormatan seorang wanita berumur 40-an dengan menghantar perkataan dan gambar lucah ke nombor telefon mangsa melalui aplikasi WhatsApp antara Mac dan Jun 2021.

Pertuduhan mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara lima tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan. – Bernama, 12 Mei 2023.



KAH KAH KAH

MAKIN RAMAI

PENJUAL AGAMA TERBONGGENG

KAH KAH KAH

NIAGA AGAMA

UNTUK BELI SEX

KAH KAH KAH

ENTOT BAIK 

ENTOT SUCI

ENTOT HALAL

KAH KAH KAH

KHALAS

ROSMAH KAKI REMBAT


Rosmah diarah jawab saman syarikat barang kemas paling lewat 2 Jun

ROSMAH Mansor telah memasukkan memorandum kehadiran dalam kes saman difailkan sebuah syarikat pemborong barang kemas dari Lubnan terhadapnya bagi menuntut AS$14.57 atau RM67.46 juta, atas dakwaan melanggar kontrak berhubung kehilangan 43 barang kemas kepunyaan syarikat itu yang diserahkan kepadanya lima tahun lepas.

Peguam Rajivan Nambiar yang mewakili isteri kepada bekas perdana menteri Najib Razak itu berkata pihaknya memfailkan memorandum itu pada 2 Mei lepas.

“Oleh itu, mahkamah menetapkan sebelum atau pada 2 Jun depan untuk Datin Seri Rosmah memfailkan pernyataan pembelaan atau apa-apa permohonan interlokutari,” katanya ketika dihubungi Bernama selepas pengurusan kes secara dalam talian di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Rini Triany Muhamad Ali, hari ini.

Sementara itu, peguam David Gurupatham yang mewakili Global Royalty Trading SAL selaku plaintif mengesahkan defendan (Rosmah) perlu memfailkan pernyataan pembelaan dalam tempoh tiga minggu dan pengurusan kes selanjutnya ditetapkan pada 7 Jun.

Pada 29 Mac lepas, Global Royalty yang berpangkalan di Beirut memfailkan saman itu terhadap Rosmah, 71, selepas mendakwa wanita itu berbohong dengan menyatakan bahawa 44 unit barangan kemas termasuk kalung berlian, anting-anting, cincin, gelang dan tiara yang diserahkan oleh seorang ejen syarikat itu kepadanya telah dirampas oleh pihak berkuasa Malaysia untuk kesalahan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001.

Menurut syarikat itu, ini kerana hanya satu daripada 44 barang kemas berkenaan berada dalam simpanan dan kawalan pihak polis, dan baki 43 barang kemas milik plaintif tidak berada dalam simpanan pihak berkuasa itu.

“Oleh itu, defendan telah gagal dan cuai untuk memulangkan kepada plaintif baki 43 barang kemas berjumlah AS$14.57 juta kepunyaan plaintif yang telah diserahkan kepada defendan pada 10 Februari 2018,” dakwa Global Royalty menerusi pernyataan tuntutannya.

Menurut plaintif, berdasarkan Surat Aku Janji yang ditandatangani oleh Rosmah bertarikh 22 Mei 2018, beliau mengakui bahawa barang kemas itu berada dalam simpanannya, dan kemudian disita oleh kerajaan Malaysia.

“Bagaimanapun dalam usaha syarikat untuk mendapatkan semula 44 barang kemas daripada kerajaan, hanya satu daripada 44 barang kemas dapat dikenal pasti dan diambil semula oleh wakil yang dilantik oleh plaintif daripada kerajaan,” kata plaintif dan memaklumkan bahawa barang kemas itu ialah rantai tangan zamrud berlian.

Plaintif mendakwa defendan telah memperdayakan plaintif dengan mengalihkan beban kepada kerajaan Malaysia, sedangkan barang kemas itu sebenarnya telah hilang.

Pada 26 Jun 2018, Global Royalty menyaman Rosmah dan menuntutnya memulangkan kembali 44 unit barangan kemas yang dihantar kepadanya untuk dipilih atau membayar harga untuk semua barangan kemas berkenaan berjumlah AS$14.79 juta.

Bagaimanapun, saman itu ditarik balik pada 2019 kerana syarikat itu perlu mengesahkan sekiranya 44 barangan kemas itu berada dalam simpanan Bank Negara Malaysia atau tidak. – Bernama, 12 Mei 2023.

WOIT

INI KELUARGA

PENCURI

AMIN

AYAH CURI DUIT

1MDB

AMIN

ANAK SAMA CURI

DUIT 1MDB

AMIN

EMAK CURI

BARANG  KEMAS

DAH PAKAI

TAK BAYAR

AMIN

PENJARAKAN

KELUARGA INI

DAN BUANGKAN

RUMAH MEREKA

KE DALAM LAUT

KAH KAH KAH

IKUT CARA

SULTAN MELAKA

AMIN

KHALAS

PRU DI TURKI


PRU DI TURKI

SAPA MENANG ?

AMIN

TAKDA SPONSOR TAKDA IKLAN


TIDAK ADA

SPONSOR &

TAKDA IKLAN

AMIN

Unknown commented on
 "BLOGGER DAPAT TAWARAN !!!"

Enche' TT, ko blogger ulung dan berpengaruh dengan follower beribu-ribu dan boleh menggigit dan mengancam sesetengah politikus takkan la takde sponsor !
Tapi gwa anal kat sini ko punyo komen tak pernah hamtam si tua saka itu kaw kaw. Ko ada dapat spOnsor dari dia tu ka?
Tanya je, jangan marah KAHKAHKAH

MELAYU KELAS TANI


DARI BURUH

CHINA JADI 

KELAS NIAGA

AMIN

MELAYU KELAS

TANI

KHALAS

Unknown commented on
 "WAKIL CUKONG 
TELAH BERSUARA"

tt gua tak paham... macam mana kaum yang selalu kata ditindas jadi kaum paling kaya dalam malaysia ?? adakah semuanya kroni mahathir... kah kah kah

KITA MASIH BERAYA


MASIH BERAYA

SABTU 13/5/2023
KITA MASIH BERAYA
MASIH BANYAK LAGI
 KAWAN DAN TAULAN
MENGADAKAN 
RUMAH TERBUKA

PEJABAT DAN MAJIKAN JUGA
ADA MENGADAKAN
RUMAH TERBUKA

INI CIRI 
ISLAM BUDAYA
TAKDA AYAT TAKDA HADIS
HANYA ADA DALM ISLAM BUDAYA 

BUNGA BANK
YANG NAIK 
MENJADI PERBUAALAN POLITIK
SAPA ADA UTANG PADA BANK
AKAN RASA PERIT

KENAIKAN HARGA BARANG
MAKIN MENJADI JADI
INI BUKAN HANYA DI MALAYSIA
MALAH DI SETIAP NEGARA
INFLASI SEDANG MENYERANG
AMIN

TURKI
ADA MENGADAKAN PRU
ESOK
APAKAH EDORGAN
AKAN MENANG SEKALI LAGI ?
KES GEMPA BUMI
JADI AGENDA KEMPEN

SIAM
JUGA AKAN MENGADAKAN PRU
ESOK
SOLDADU DAN ASKAR
NAK  BERI KUASA KEMBALI
PADA PARLIMEN

PAKISTAN
PROJEK HALANG IMRAN
BERTANDING  MASIH DITERUSKAN
KINI  IMRAN KHAN 
AKAN BERHADAPAN
DENGAN 100++ PERTUDUHAN

PALESTIN
GERILA PALESTIN
TERUS MEROKET ISRAEL
ISREAL TERUS MENGEBOM
DAN MEMBUNUH ORANG RAMAI
AMIN

HOKKIEN
PAGI INI KERING SEGAR SUNYI
MATA HARI DAH TERBIT
SINAR PAGI YANG INDAH
LANGIT BIRU PUTIH

TERKUKUR BERLAGU KUAT
HA HA HA
SAEKOR KENG KENG
ATAS BUKIT ARAH KE SUNGAI
BERSUARA KUAT
KENG KENG KENG
MEMECAH PAGI YANG SUNYI

KELMARIN ADA HUJAN TURUN
DI BEBERAPA TEMPAT
GOMBAK HUJAN
BRICKFEILD KERING
LA CHATEAU HUJAN
BANGSAR KERING
INI WATAK BARU
PERUBAHAN IKLIM

HUJAN PANAS
HUJAN PANAS
MENYUBURKAN  BUMI
BUNGA KUNING PENUTUP MAKAM
KINI MENJALAR RIA

HARI INI
AKAN PANAS
GUA  NAK KE CHOW KIT
RUTIN MINGGUAN GUA
AMIN

BRO
SENYUM
DI PAGI SABTU
YANG INDAH

BRO
BAGAIMANA BUNGA TAKKAN GUGUR
BILA DILANDA MUSIM KEMARAU
PENCURI NAJIB  WAJIB DIHANCUR
CURI DUIT TUNJUK LANCAU

BRO
BAIK BAIK MENJAJA KAIN
KAIN DI JUAL HARGA RAHMAH
NAJIB NGENTOT ZIANA ZAIN
BOSAN DENGAN SI GEMOK ROSMAH

BRO
ASAH TOMBAK KERANA TUMPUL
TIAP HARI JANGAN TIDAK
ROSMAH GEMOK JADI MANDUL
BADAN GEMOK MENGANAK BADAK
AMIN

LAKUKAN SEKARANG
LAKUKAN HARI INI

SELAMAT BERTANDANG
KE RUMAH TERBUKA