Ahad, 3 Ogos 2014

LAGU NEGARA KU DI CIPLAK



INI JUGA

CIPLAK

dari memula moon
jadi terang bulan
diciplak  untuk jadi
lagu kebangsaaan 
negara ku
betul tak ada kelas
inilah hasil kerja seni
baru inggeris



10 ulasan:

Awanama berkata...

Tak pyh dok provokasi la tt, merosakkan masyarakat. Cukup la tu hidup x berteman.itu takdir tuhan bg yg jiwa rosak

Awanama berkata...

ni tukar topik wahai tukar tiub
abg non ketua umum, xde dlm perlembagaan parti
isteri jdk presiden
anak jdk naib presiden
mau lantik isteri jdk mb
election parti cerca makbal
mohon tt keluarkan fatwa exception utk kronism yg satu ini

Awanama berkata...

Ini bukan provok..ini untok menjadi satu bangsa berdaulat..

Apakah rasanya dalam hatimu kawan..jika Malaysia hanya menjadi bahan gelak ketawa dunia..dengan Rekabentok benderanya yg ciplak..dengan lagu kebangsaannya yg ciplak..hanya jiwa2 hamba..jiwa2 takot..jiwa2 yg sentiasa dijajah sahaja yg buleh terima ini semua..

Jiwa2 Yg mahukan kebebasan, yang mahukan Kemerdekaan 100 peratus takkan pernah setuju dengan program halus tajaan penjajah ini..

Jiwa Nasionalis yg sebenar bukanlah yg memperjuangkan ras..tapi Nasionalis sebenar adalah yg benar2 meletakkan negara dan bangsanya dalam satu jati diri tanpa sedikitpon unsor2 penjajah!

air gunung berkata...

Kah kah kah kah.Taqdir telah tertulis malaysia ditertawakan bangsa lain terutama indon pasal lagu kebangsaan pon x reti nak wat seniri.haper la punya lembek oiiiii.bangsa mati pucuk ker haper...wakakakaka.selekeh2 somalia pon ade lagu seniri.haper laaaa.

Awanama berkata...

Kau ni mmg x ada otak la...tt cuma nk bgtau yg sebenar....fakta...yg kau meroyan libatkan hal peribadi dia pakehal...sah la kau ni hati dh jadi hitam....org nk komen,kau pn nk komen..tp x ada akai...pasai dok mkn duit haram tajaan umno tu pasai x kenai yg mana fakta ngn provok....bangang!!

Putra IJ80 berkata...

Lu kulup ada apa sumbagan? hidup sndiri x terurus smpi tanpa nama...kucing anjing pn org bgi nma blacky done john..Lu gua kasi nma Kulup..sesuai kn? kah kah kah

Fdam rasmi berkata...

Masyarakat yg rosak adalah masyarat yg buta sejarah, mudah diperbodoh dan suka ciplak hak orang

Fdam rasmi berkata...

Masyarakat yg rosak adalah masyarat yg buta sejarah, mudah diperbodoh dan suka ciplak hak orang

Awanama berkata...

topi, kot dan tie adalah pakaian Barat namun orang Timur juga menciplak pakaian berkenaan tanpa timbul apa jua isu.

lagu negaraku telah dimainkan 6 kali di sukan commonwealth 2014 dan tidak pula timbul isu. apakah barat tidak kenal mamula moon atau, ehem ada bolooger yang kehabisan isu?

air gunung berkata...

Cuba kao bygkan vanuatu punya lagu kebangsaan sebijik mcm lg balik kg almarhum Sudirman dimainkan.sebagai org malaysia kao x bangga kah...Bgtu jgak org lain bila dia taw yg negaraku tu mcm lagu depa..cuma bola dah tau keaslian tobat tergolek gelak pasal dok kutuk awat la bodo sgt puak or bangsa tu sampai cipta lg seniri pon x pandai..kah kah kah.lagi lawak siap ade bgunan yg dibina n sewa pemuzik antarabangsa plus perabis duit petronas brjuta2 sebulan.Reka lagu seniri x pandai gak.kalo Idi Amin taw pon dia bantai gelak sampai kurus.kah kah kah