Jumaat, 4 September 2015

LAWAK PETANG JUMAAT









MAT BOPENG




KAH KAH KAH

PADAN MUKA

---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cukup sudahlah, aku pun tak mau lagi kutuk2 pm najib ni. Nak tergelak pun ada. Kesian pun ada tengok manusia yang tak tau nak bubuk spesis apa ni.

Kawan2 najib sekalian. Dengar, dengar, dengar. Rakyat pun bukanlah brutal sangat sampai nak lumatkan tuan2 kalau jatuh pun. Rakyat boleh maafkan salah silap tuan2 kalau tuan2 boleh serah balik harta merdak negara yang tuan2 rembat dengan big bos najib tu.

Tuan2 pegilah jumpa agong beramai2 dan minta restu baginda serta lafazkan "Kami mohon maaf banyak2 pada rakyat. Yang kami dah termakan tu, halalkan. Yang masih ada ni ambillah balik. Depan agong kita kami berjanji nak jadi orang baik2. Nak jadi pemimpin yang soleh. Nak duduk2 dengan rakyat. Nak buat amal baik semata2 sebelum mati. Supaya anak cucu kami dapat hidup tenang dan kami pun dapat keampunanNya."

Tunggu apa lagi tuan2. Agong kita, ayahanda kita sedang menunggu. Tak kan dia tak menerima anak2 dia, darah daging dia bangsa melayu nak datang. Pada dia kita ziarah dan sampaikan hasrat suci murni kita. Nanti sampai masanya rakyat nak datang dan peluk cium agong kita. Rakyat nak duduk makan gulai kambing dengan agong kita. Rakyat nak merasa mereka juga ada raja dan ayah, dialah agong kita.

Tanpa Nama berkata...

Tuan tt ni buat lawak betul le. Kah kah kah. Betul2 aku gelak tengok gambar tah berapa kali prime minister hj najib kita nyorok bawah meja mcm ni.

Kah, kah, kah, aku yakin kalau tuan jose datang opis dia, pm najib mesti nyorok atau masuk tandas lepas tu lari pintu belakang laju2 tak cukup tanah. Pulak zip seluar lupa pula nak zip.

Tuan tt kempenlah pada kawan2 geng najib yang saya cadang seperti di atas tu. Kita takut kalau jadi apa2, kaum keluarga mereka juga kena niaya. Omputih pun salut kalau melayu sudah mengamuk. Sampai mereka catat perkataan 'amok' dalam kamus besar mereka kerana mereka dulu dah tengok betapa ngeri dan dahsyatnya kalau melayu dah mengamuk.

Suruh kawan2 najib tu jumpa agong dan berjanji dengan rakyat nak bertaubat dan jadi orang baik. Hal pm najib, aku dak kata tak mahu kutuk dia lagi. Aku nak scan bini dia pulak..