Khamis, 3 Oktober 2013

KESAH KESAH DARI MIRI SARAWAK







LAPORAN DARI MIRI

awal pagi jam 8 sarapan
kedai  tanggung sendiri
wantan mee sarawak dan tea ce kosong

JAM 9:00 KE MAHKAMAH
mahkamah kolonial - cool dan cantik
pasti peninggalan british
british yang makan babi
tapi buat bangunan tak runtuh
kerana tak rasuah

peguam dominique dan zulhaida subuh sudah sedia
kami masuk bilik bicara
lebih sepuluh penyokong ada bersama memaikai baju kuning
kami bersetia kawan

zulhaida ialah ketua amk pkr
bekas calon sdun lambir
sosok hebat untuk memimpin sarawak

dominoque juga bekas yb pkr
dari kota kuching
peguam yang banyk membuat kerja ngo
bila tanah orang kampong kena rampas


KES BERSIH 2.0
zulhaida telah ditahanh di lapangan terbang kuching
kerana memakai baju kuning t - bersih 2.0
ini berlaku pada 4 julai 2011
dari kuching di hantar ke lokap miri
ditahan selama 3 hari 4 malam
atas tuduhan bersih ialah pertubuhan haram
baju kuning telah dirampas

KEMUDIAN KES MATI TENGAH JALAN
kes ini tergantung
maka pagi ini zul dan dominique 
ingin membuka kes dan menyaman
saman keatas polis yang menahan memfitah

KES BULAN NOVEMBER
maka pagi tadi hakim membuat keputusan
keas ini akan didengar pada 8 november ini

TAMU TAMU TAMU
mak cik di tamu tanya
lama tak nampak
kah kah kah
ini kedai paling spesial
ada jual daging ular
daging biawak
kura kura
aku beli 2 kilo daging rusa 
harga agak demokratik - 25rm sekilo

disebelah ada jula labi labi dan kura kura
mak cik tenngok aku orang luar
terus nak jula anak labi labi hidup 100RM
kah kah kah

dirumah dah ada 2 ekor kura kura
tak perlu tambah lagi

beli petai dan serbuk lada hitam lada puteh
serbuk ini diperlukan untuk terapi hidung

MAKAN TENGAH HARI
masak melayu
ikan masin
sayur terong
sayur pucuk manis labu masak lemak
terbaik - dengan petai yang dibeli ditamu

ESOK AKAN KE TAMU LAGI
ingin mencari dan memcari

MALAM INI 
ada program jumpa
warga miri disini

NOTA:
lupa nak cakap
dari airport
hingga ke mahkamah pagi ini
ada saja datuk zahid hantar orang
untuk jaga kami 
kah kah kah

BILA NAK TANGKAP?



-------

5 ulasan:

Awanama berkata...

british yang makan babi..tapi buat bangunan tak runtuh..hahahaha serius hang mmg lawak ...hahahahahha gila punya lawak...aku benci tgk raja lawak...tp lawak hang mmg aku x benci....

DDKB berkata...

Heheheheheh....daging rusa jugaaaaakkkkk.......sham......perempuan dayak...banyak manis....melayu kawin dayak....anak korang jadi melayak......satu bangsa baru bakal wujud....MELAYAK....apa bangsa......LAIN LAIN......heheeeheh......biasalah .....orang borneo kan 2nd class citizen.......bukan menyesal masuk malaysia....tapi malu jadi malaysian kalau sultan sewelesi yang perintah....pui.

norrland berkata...

kesianny kura2, labi2, patutnya beli dan bagi hadiah kat budak2 or org2 dekat sana.

ada org ikut sebab nak jaga? suruh belanja makan seafood la.. hehehe

Awanama berkata...

alang-alang di miri. fly ke kuching terus bro. warga kuching pun dahaga lu punya hasut.

Awanama berkata...

sayang lagi si zahid kat lu rupanya :)