Khamis, 3 Oktober 2013

TUKAR TIUB AKHIR NYA DIBUKTIKAN BETUL





MANUSIA MELAYU
LIHATLAH
ADAKAH INI RUPA SOSOK MELAYU



AZEEZ IALAH SAEKOR EEE 
BUKAN SAORANG MELAYU
kelmarin tukar tiub dibuktikan betul
tukar tiub dibuktikan tepat
apa yang ditulis oleh tukar tiub menjadi kenyataan

bagitu lama sekali tukar tiub
telah berkempen menerangkan 
makhlok eee yang menyamar sebagai melayu

kelmarin diparlimen
saekor eee bernama azeez
telah membuktikan bahawa
dirinya sabenarnya saekor ee
yang selama ini menyamar sebagai melayu

kelmarin diparlimen
terhambur keluar dari mulut ee ini
bahasa tamil bukan bahasa melayu

untuk pertama kalinya dalam sejarah parlimen
saekor ee telah bersuara

jangan silap faham
yang kita tentang bukan kulit ee yang leegam

siva rasa
ambiga 
dr jeya 
semuanya berkulit hitam
mereka bukan ee
mereka tidak memiliki krisis jati diri


yang wajib kita semua lawan bukan warna kulit 
yang kita lawan ialah perangai mereka 
perangai mengaku melayu

yang wajib kita lawan 
ialah mereka menyamar sebagai melayu
membuat onar atas nama melayu

eee bukan melayu
eee ialah satu jenis hidupan 
yang telah hilang akar umbi
yang tidak berbudaya
yang tidak ada jati diri

secara opurtunis ee menyamar  menjadi melayu
di pulau pinang eee buat onar
atas nama melayu

600 tahun dahulu
tun seri lanang dalam salatul salatin
dalam sejarah melayu
telah memberi ingatan kepada anak cucu cicit
tentang apa yang berlaku dalam kerajan  melayu melaka
kitul dan keling mendeliar telah membuat onar
telah menabur fitnah
hingga memporak perandakan kerajaan melaka

kita wajib belajar
wajib membaca kembali
apa yang ditulis oleh tun seri lanang
untuk menjadi panduan 
mendirikan negara bangsa

NOTA
jumpa ular
jumpa eee
ketuk kepala madeey dulu
kah kah kah




28 ulasan:

DDKB berkata...

Wajib kita ingat dan fahami juga ......mereka ee ini penentang tegar konsep hidup "" exploitation de' l ' homme par l' homme dan exploitation nation par nation.......jati diri juga enggak tahu.....nak tahu.....spisis ni...kalau kadazan jadi pm kat malaysia ni....kompom spisis ni mengaku kadazan....kalau masa tu sampai.....korang tengok aku hidang montoku dan rakam percwkapan mereka lepas gelas yang ke 4........pasti sorang sorang dari 29 juta rakyat malaise ni rasa macam nak tempeleng je bangsa sEErigala ni...oppsss silap...kEErala....hEE hEE hEE....tengoklah ketawa benci aku ni ....double e ko.

Awanama berkata...

Tuan....!!! Kalau Zaman Singapura di Langgar Todak Dulu....!!! Mahkluk 'eee' nie....Patut Kita Ikat Sama Dengan Batang Pisang....supaya Tak Membelot macam Kitul dan Kelingkia... Hiiaaqqq....Tuiihh..!!

kampong lad berkata...

soalan: jika dihumban eee & kepala madeey dari menara petronas, mana satu sampai ke tanah dulu?


jaawapan: who cares!!!!

Awanama berkata...

(1) Allah SWT menetapkan bangsa setiap manusia. Tidak dapat dinafikan bahawa mereka ini lahir sebagai bangsa India. Itu ialah ketentuan Allah SWT bagi mereka. Soalannya ialah siapa yang meluluskan permohonan mereka menukarkan bangsa mereka daripada bangsa India kepada bangsa Melayu?

(2) Sama seperti dalam keadaan pertama, Allah SWT yang menetapkan bangsa bagi setiap manusia. Tidak dapat dinafikan bahawa ada manusia yang lahir sebagai bangsa Cina. Itu ialah ketentuan Allah SWT bagi mereka. Soalannya ialah siapa yang meluluskan permohonan mereka menukarkan bangsa mereka daripada bangsa Cina kepada bangsa Melayu?

(3) Menukarkan bangsa seseorang manusia ialah menukarkan ketentuan Allah SWT. Menukarkan ketentuan Allah SWT ialah pengkhianatan terhadap Allah SWT.

Fahmi Ismail berkata...

Nah Isham...video aku dapat dari youtube tadi...jom kita layan Pengerusi Lembaga Tabung Haji ni cakap Tamil...http://www.youtube.com/watch?v=sqoHUha_OSs

norrland berkata...

kakakakakakaka lawaknya pagi2 dah tersembuq kopi depan laptop. apa laa..

pernahkan dengaq perkataan 'mamu'? depa ni semua mamu, uncle /pakcik.

mamu2 suka pakai kain pelikat, berkemburan bau minyak ataq, bole bagi migrain Isham, jaga! lagi2 area masjid kapitan keling sana.

terkeluaq Tamil takapa. mmg khutbah jumaat depa dlm urdu di sesetengah masjid di penang.

tapi bila kavita kaur ehem ehem....ada tersasul ka dalam bahasa dia sendiri?

silap2 tercakap french....

Senah berkata...

Jumpa eee dan jumpa tukar tiub, ketuk kepala tukar tiub dulu.. kah kah kah!

Awanama berkata...

Ditrengganu eee tak laku walaupong ada. Sebab bantuang untuk rakyat terengganu ( burit) @ BUR1T hanya diberikang kpd nelayang melayu termasuk nelayang cina. Hehe eee tak dapat burit hehe. Burit cuma diberi kpd melayu dang cina. Sedaplah melayu omno dapat burit hehe. Burit yg diberi tu kecik je. Tak lah besar dan tebal. Pada aku burit eee lagi baik hehe.

Awanama berkata...

sedt 792ala..anwar waktu umno dulu pun kawan jgk dgn EEE ni..

zambry kadir tu bukan ke dulu penyokong kuat anwar..

tanya la anwar pasal EEE ni..

dlm pkr pun ramai EEE..

malas nak sebut je..

kah kah kah

Awanama berkata...

minta tolong sprm siasat avp...dengar kata avp ni asyik dapat bekal kereta bomba secara runding terus aje.....harap sprm tak tidor.....

Awanama berkata...

jaga2 eee ni.. kalo dia tinggal UK, tobat sampai mati pun dia tetap ngaku caucasian..

sumpah..lillahi..watallahi..wabillahi..walubolehblahhi..hihihi..pegi mampos la lu hihihih..

Awanama berkata...

Kah kah kah ni videonya https://www.youtube.com/watch?v=iIICCHuU4P0

Awanama berkata...

ternga-nga macai umno kelas 3 tengok katua meeluyu umno cakap tameel. hahaha

Awanama berkata...

persis macam samy velu je...

Awanama berkata...

Terbaek la TT....

Awanama berkata...

aku ada ramai kenalan eee..100% betul apa yg tt cakap..bangsa eee ni kawin dgn melayu yg ada harta...lepas kawin buat pandai dlm keluarga mertua...cucuk sana cucuk sini..lepas tu paksa bini yg keja besar beli aset byk2..eee ni kaki betina...bini kt rumah tak tahu suami dia saekor eee ni main betina luar...ini realiti...aku tak reka..melayu pun ada perangai mcm ni..tapi eee ni lg byk...

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

bro mane video ee tu cakap tamil nak gak tinguk

ComOt berkata...

bagi link boleh tak yang dia keluar cakap tamil dia?

Awanama berkata...

Sampai sekarang aku masih tercari cari kenapa ko gelar mereka yang madeey madeey ni eee........kalau ikut turutan e tu nombor lima dalam abjad abc......mungkin standard dorang ni agak tinggi dan ditinggikwn kot ...tu yang ko panggil eee...yelah......kalau biasa orang cakap....hey..nak kemana tu......mungkin bahasa mereka gini kot......heeeeyyyyyy.....nakeeee keeemaneeeee tueeeeee....wow...macam met selayyy.....pui.....buntut hitam tak mengaku.......agaknay kurap pun segan kat meke ni....eeeeeeeee...berhentilah jadi melayu...jadi meeeeeelayu kalu...kameeee seeeetujuuu.......utaik pailakeee tul.

DDKB berkata...

Explotation dar nation pa nation...itu aku...tapi kalau bab keturunannn...meeelayu ni...aku sumpah pukaimak setiap kali terserempak...pukaimak punya mahathir...pasal dia android meeeelayu bercambah....siallasi kerala.....

Awanama berkata...

Tepat. Mamak tua pencacai pengangkt najis dan anaknya merupakan ikon kepada segala kekejaman. Penipuan . Rasuah .. Kroni dan sebagainya..sblm terlambat kasi hantam dia punya muka

Saiful berkata...

mmg la brader india...
dah lama kat u tiub ada ...cuba tgk ..
lancar dan betui semua tatabahasa..
sia dengan kepala2nya sekali..kat baling tu india tak banyak..tapi melayu yg pinjam duit ceti india byk..

tgk kat link ni...

http://www.youtube.com/watch?v=sqoHUha_OSs

Awanama berkata...

Koh..Koh..Koh...

EEE ini memang species bahaya...rela tukar identiti semata-mata nak tunjuk MEEELAYU lagi hebat dari MELAYU (sebab E yang banyak lagi hebat dari 1 E ..he..he..)..... maklumlah kalau nak dikaitkan dgan india ..depa ni rata rata dari golongan kasta Pa**a...jadi bila anak cucu dah duduk malaysia berlaku transformasi lah...macam sumpah sumpah tukar warna ikut persekitaran.....

contoh:

dalam cerita orang putih tahun 1996.."Ransom" yang dilakonkan oleh Mel Gibson...ada watak polis saEEEkor yang sebenarnya adalah kepala geng yang menculik anak Mel Gibson....tapi bla polis cilaka saEEEkor ni dapat tahu yang penyamarannya mungkin terbongkar kerana siasatan yang rapi...si badigol ni tukar plot ..sanggup bunuh kawan kawan yang bersekongkol dgannya...dan kononnya jadi hero kerana dapat menyelamatkan anak itu.....

oleh itu berwaspadalah dengan species begini....

tetapi pujian harus diberi juga kepada species ni pasai depa boleh yakinkan MELAYU yang walaupun dia nampak macam itik tapi dia sebenarnya adalah ayam....

koh..koh..koh...kalau wujud si "Bodoh" pasti ada yang nak ambil kesempatan...

jangan maare yaaaaa....

Awanama berkata...

kat cni ngo eeeee mcm dah naik lemak dah. bukan hak melayu shj eeeee ni nak ambik, nama keturunan melayu yg kita warisi drp perut emak kita pun dorang nak ambik. amno buat dekkk aje. patot ker??????

Awanama berkata...

Awas geng mamak dimana mana. Dari tukang sapu sampai ceo semua ada.politik takyah cerita lah ramai gila spesies ni. Bagi aku mereka semua sama kaki penipu putar alam.kalau kerja mesti bwk masuk kroni sebab tu susah jatuh dan mudah naik.jeng jeng jeng dah tahu siapa? Awasi diri anda agar tidak termakan jerat mamak...dia naik ....habis...............

Awanama berkata...

Bro tt buat buku dilema mamak. Mungkin bro bakal pergi kenduri naik jet.biasalah bro bila dah laris kaya lah..no mamak forever

Awanama berkata...

Kesian puak2 di atas yg bgitu bangga dan seronok sekali mngecam org2 yg tidak sebulu sehaluan dgn mereka..tanggunglah dosa masing2..dah jadi trend sekrg blog2 digunakn utk mngumpat keji, lagi teruk dan hina prkataan dihamburkn lagi puas puak2 ini rasakan..kesian pun ada kat puak2 yg blum tentu 100% sahihnya kemelayuan mereka tapi di sbbkn fahaman politik yg berbeza apa saja akn dijadikn alasan dan modal utk mnghntam..jgn lupa juga dlm tabung hj tu kita tahu saper yg duduk brtahun2 buat duit xtra, jadi bila pngerusi baharu cuba 'selamatkn' duit2 pencarum mcm2 bunyi kedengaran.,biarlah Allah swt lebih mngetahui, laknat Allah akn turun jika tdak di dunia di akhirat kelak..waktu tu bngsa tidak diambil kira, yg dikira amalan baik dan keikhlasan niat..jadi kpd peminat2 blog ini teruskn propaganda anda utk mmpengaruhi minda2 melayu islam utk mmprcayai cerita2 kata2 yg tidak lngsung mncrminkn peribadi seorg melayu islam..selamat maju jaya dlm krjaya mncaci ini...

Tabung haji dirompak berkata...

Dengan pembelian tanah murah dengan harga mahal oleh Tabung Haji ke 1MDB, maka kita tahu ini semua telah dirancangkan. Duit orang Melayu dalam tabung haji hari ini dicuri oleh gangster profesional ni...haha