Rabu, 15 April 2015

JANGAN BAGI REHAT





KOMENTAR
satu malaysia masih menunggu 
orang ramai tunggu jawapan dari najib

mahathir lontar dua pertanyaan
najib masih belum jawab

1- siapa upah sirul & azilah bunuh altantuya
2- siapa arah sirul & azilah bunuh altantuya




Mahathir: Anggota polis 
tidak mungkin bunuh orang

SHAH ALAM - Mahathir Mohamad menegaskan anggota polis tidak mungkin membunuh orang awam melainkan diserang atau diminta pihak lain berbuat demikian.

Beliau berkata, jika benar anggota polis itu boleh membunuh sesiapa sahaja tanpa alasan yang munasabah, sudah tentu orang awam akan terancam.

"Kalau dia betul-betul pergi bunuh orang, gantung laa, tapi dia ni anggota polis...seorang anggota polis tidak membunuh orang, kecuali orang menyerang dia atau ada orang minta dia lakukan.

"Kalau tidak kita pun takut dengan anggota polis nanti dia tembak kita sekali," katanya, semalam.

Beliau berkata demikian mengulas dakwaan bekas anggota pasukan elit polis, Sirul Azhar Umar bahawa pembunuhan warganegara Mongolia, Altantuya Shaariibuu itu dilakukan kerana mengikut arahan.


KAH KAH KAH

woit
jangan bagi najib rehat
gasak tiap hari
ingatkan orang ramai
dua soalan ini
kah kah kah
JANGAN BAGI LUPA

-------------

4 ulasan:

Awanama berkata...

bapak saya kerja jual goreng pisang di kampung Lonek di negeri kuala pilah. Bapak saya jual goreng pisang tepi jalan dari pukul tiga sampai malam baru balik sebab malam bapak saya jual makanan martabak. Dalam satu hari bapak saya boleh untung dalam seratus ringgit lepas tolak modal pisang, tepung minyak dan gas. Bapak saya dulu katanya masa mula nak meniaga nak pinjam 4 bilion tapi emak tak bagi sebab emak kata kalau nak pinjam biar pinjam 10 bilion sekali biar cepat bankrap. Jadi bapak tak jadi pinjam. Lepas tu bapak nak jual bon dalam 6 bilion tapi sekali lagi emak tak bagi. Emak kata kalau nak jual bon biar jual 15 bilion sekali. Bapak dah patah semangat sebab tu bapak dah tak mau jual bon tapi bapak terus konsentret jual goreng pisang. Dulu bapak cita-cita nak jual goreng pisang pakai orang tengah. Bapak nak upah orang uruskan bisnes bapak suruh orang belikan pisang kat kedai Ah Meng dan beli tepong dan minyak masak kat kedai Ucop. Mulanya bapak setuju upah dia 90 juta dan bapak tak kisah sangat. Tapi mak buat hal menentang cadangan bapakk sampai daduh dua hari dua malam. Emak kata upah beli pisang dengan beli minyak 90 juta tu tak cukup. Emak kata patutnya upah orang uruskjan tu 900 juta. Bapak tak nak lepas tu bapak kensel buat sendiri beli pisang dan minyak naik motor dengan minyak RM1.30 sen aje habis sekali pergi. Lepas tu masa bapak balik tengah kira duit miaga, emak bising pung pang pung pang...bapak buat tak dengar sumbat telinga dengan kapas boring dengar emak bagi syarahan. Emak kata kalau nak niaga setakat jual goreng pisang tak payahlah nak hutang sampai 10 bilion. Macamana nak bayar hutang kalau niaga tak untung, Bukan boleh bayar pakai bulu hidung. Emak kata kalau boleh bayar pakai bulu hidung pun tak cukup nak bayar 10 bilion tu. Bila tak dapat bayar hutang, bila pendapatan pun tak ada, tak bengkerap macamana? lagipun emak tak setuju 100% kalau bapak nak gunakan duit simpanan pencen bapak untuk bailout miaga gerai goreng pisang Mak Jah yang khabarnya dah nak tutup. Tapi bapak degil sikit nak jugak bantu mak Jah sebab mak jah muda lagi dan bapak suka kat dia. Emak punya bengang dia campak pinggan pyrex dekat tiga dozen habis pecah. Lagi bapak bercadang nak meluaskan perniagaannya sebagai perniagaan strategik keluarga. Tapi kan, emak perasan yang perniagaan tu dah malap2 aje macam dah nak bengkerap. Jadi emak suruh bapak kensel. Bapak cuba jugak nak beli syarikat tapi bila emak check sysrikat tu tinggal 5 hari lagi nak ekspired. Nasib baik emak dapat tau. kalau tak mau bapak rugi 11 bilion sebab syarikat tu dia jual dua kali ganda harga. Minggu lepas bapak kata nak ekspen dia punya bisnes. Bapak bercadang nak jual 3 sikat pisang ke monggolia dan pulau Simen. Emak punya menyala, sebab tambang bawak 3 sikat pisang pun dekat2 10 juta. Itu baru pakai 3 bijik kapal, cuba bayangkan kalau bapak sewa 10 bijik kapal. Mau habis dekat2 6 bilion, Jadi emak suruh bapak kensel. Bapak berkeras jugak sekali emak bagi satu kali terajang kat telinga bapak sampai bapak pengsan. Lepas sedar baru bapak kata nak batalkan urusniaga kat monggolis tu. Itu pasallah bapak masih niaga pisang goreng kat tepi jalan tu sampai sekarang. Tapi tu la, bapak sekarang ni gatal pulak nak jual bon lagi. Katanya dekat2 79 bilion

Awanama berkata...

Rakyat juga nak tau dimana ada jual Ayam 1 ringit.

Kakaka...Tak caya Mat Mongol = tak caya Allah..kakaka

Awanama berkata...

gasak lagi tun...........
jgn kasi pembunuh terlepas..............
kah...kah....kah.......

Awanama berkata...

cubalah plak tanya rosmah...ada tak dia bagi arahan kat sirul/azilah...madet ni sebenaqnya benci kat rosmah, bukan najib