Jumaat, 24 Februari 2023

PELAJAR TAKDA DUIT NAK MAKAN


Mahasiswa tinggal nota meruntun jiwa, “saya dah tak ada duit nak makan”

Mahasiswa tinggal nota meruntun jiwa, “saya dah tak ada duit nak makan”. ”Saya dah berhari tak ada duit untuk makan.. terima kasih banyak..” antara bait ayat pada sekeping nota dalam keratan kertas separuh koyak yang ternyata menyentuh hati.

Nota yang ditulis oleh seorang mahasiswa Universiti Malaysia Terengganu (UMT) itu dijumpai di sebuah kios makanan oleh sukarelawan yang bertanggungjawab menyediakan makanan percuma kepada pelajar di situ.

”Assalamualaikum… terima kasih pada pihak yang memberikan free food. Saya dah berhari tak ada duit untuk makan. Terima kasih banyak. Saya dapat makan hari ni. Saya ambil lebih 1. Terima kasih. Semoga Allah murahkan rezeki tuan/puan. Pelajar UMT,” tulis nota tersebut.

KEADAAN BURUK

BARU  BERMULA

AMIN

TAHAP TENAT

AKAN SAMPAI

AMIN

KHALAS

2 ulasan:

zaharuddin ahmad berkata...

Sejak gerombolan memerintah..berbilion duit lesap.. kalau dihitung dari awal pemerintahaan..sama banyaknya dgn memberi setiap rakyat warganegara 1juta seorang.. BAYANGKAN.. setiap warga negara seorang jutawan.. kita tidak ada kemiskinan.. tidak ada kebuluran..tidak ada masalah social..tidak merempat..tidak ada kecurian/masalah mental..dll..

yeop_sepet berkata...

lu claim lu sorg perjuang freedom of speech,apsei dua budak skolah tgh amik spm kene tangkap ngan polis psl video tiktok,lu tak brckp?? nmpk mcm lu lg takut pd anwar drp atok.time ATOK DULU rilek je lu masuk ISA. gamak makin tua telor pun main kecut. mujur atok punyer telor titanium.