Isnin, 27 Ogos 2012

PAS BERSAMA JANJI DEMOKRASI PADA MALAM 30 OGOS


KOMENTAR TUKAR TIUB
adalah dimaklumkan
bahawa janji demokrasi
ada gabungan yang menuntut
hak demokrasi untuk warga

selama 55 tahun anak semua bangsa
telah dinafikan hak demopkrasi mereka

mari kita bersama merayakan
janji demokrasi!



DASAR PAS YANG TEPAT JUJUR DAN JELAS





PAS SOKONG HIMPUNAN JANJI DEMOKRASI - harakah daily

KUALA LUMPUR: PAS menggalakkan ahli-ahlinya untuk turut bersama-sama menyertai program santai Janji Demokrasi, 30 Ogos ini bagi meraikan sambutan ambang kemerdekaan negara.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata mana-mana ahli PAS yang ingin turut serta pada program di kawasan air pancur di Dataran Merdeka itu diingatkan untuk memakai pakaian berwarna kuning seperti yang dirancang penganjur.

"Kita mengizinkan mana-mana ahli untuk menyertai program santai itu dengan hadir memakai pakaian kuning sebagai tanda sokongan terhdap tuntutan Bersih yang sehingga kini tidak dilaksanakan," tegas beliau pada sidang media, di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, petang ini.

Dalam pada itu, satu himpunan Pakatan Rakyat turut diadakan di Selangor pada hari tersebut dan peserta juga digalakkan untuk berpakaian kuning.

Sementara itu, PAS terus menggerakkan momentum Himpunan Hijau menuju Putrajaya, kali ini dengan menggerakkannya di peringkat negeri Sabah dan Sarawak.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, berkata himpunan hijau di Sabah akan diadakan pada 1 Sept, manakala di Sarawak pada 2 Sept akan datang.

"Menyedari perkembangan politik di Sabah dan Sarawak muktahir ini, maka kita memutuskan untuk mengadakan himpunan hijau di negeri-negeri tersebut. Insya-Allah, ia akan diketuai Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang," tegas beliau.



Tiada ulasan: