Jumaat, 2 November 2012

JADIKAN DEMO BUDAYA TEGAR



KOMENTAR TUKAR TIUB

demo kita telah menjadi budaya kita
tidak cukup dengan hanya budaya
kita wajib jadikan demo budaya tegar 

hanya dengan demo sahaja barulah
pemerintah yang zalim dapat dijatuhkan

kita ke jalan raya dahulu
sebelum ke piliohan raya

NOTA:
kesian madey
malaon ini  kata demo
bukan budaya kita
kah kah kah



BANTAH AES: RAKYAT TIDAK BOLEH BERPELOK TUBUH – harakah dailay

KUALA LUMPUR: Himpunan Rakyat Bantah AES mensasarkan fokus untuk mendesak Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha supaya mengkaji semula dan mengambil kira beban rakyat sebelum melaksanakan AES.

Koordinator bersama Bantah AES, Mohd Saifullah Mohd Zulkifli berkata, menyedari segala hakikat mengenai pelaksanaan kamera itu, rakyat tidak boleh berpeluk tubuh.

Katanya, hasil mesyuarat yang dijalankan pada 27 November lepas yang dihadiri oleh parti politk, NGO dan pimpinan masyarakat sekitar Parlimen Lumut telah sepakat untuk menubuhkan Bantah AES.

“Bantah AES dengan ini telah memutuskan untuk menggerakkan satu himpunan aman untuk menyerahkan memorandum kepada Menteri Pengangkutan di Pejabat Parlimen Lumut Barisan Nasional di Sitiawan,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya, di parlimen Lumut, Kong Cho Ha sebagai ahli parlimennya bakal dipasang 9 buah kamera AES.

Sejak dilaksanakan pada 23  September 2012, dalam masa 8 hari dengan 14 kemera AES sebanyak 63,558 saman dikeluarkan.

Justeru, ujarnya Perhimpunan Rakyat Bantah AES diadakan pada 9 November ini selepas solat Jumaat di Masjid Nasriyah, Sitiawan sekitar jam 1.30 petang.

“Bantah AES menyeru seluruh rakyat terutama di Parlimen Lumut untuk hadir bersama-sama di perhimpunan ini bagi menyerah memorandum kepada Menteri Pengangkutan Kong Cho Ha,” ujarnya lagi.


 


3 ulasan:

didi kota belud berkata...

3 nov....kerajaan bn mengadakan fiesta hiruk pikuk di seremban....jemputan khas salem iklim dan lain lain.....sabotajkan dia dengan hasan hasan sekali.....

Tanpa Nama berkata...

Baru baca psal Jose Mujica, komunis tak percaya Tuhan yang jadi President Uruguay

Nik Aziz please take note

Tanpa Nama berkata...

Nak bantah AES ni senang aje.Tak payah nak buang masa dan tenaga buat demo.Nampak aje ada tiang kamera AES,terus langgar.Bila kamera dipasang lagi,langgar lagi.Lama-lama kerajaan Benci Rakyat(BN) ni akan angkat tangan macam lembu-lembu yang angkat tangan dalam gambar diatas.