Isnin, 8 April 2013

TER NOWW TER HOTT




BERITA TER NOWW
BERITA TER HOTT
DARI
TV BANGSAR UTAMA
KAH KAH KAH
KAH KAH 
KAH


SENTIASA JAM 
4:00 PETANG
PASTILAH
DI TV BANGSAR UTAMA

-----

6 ulasan:

Watikah Sinar berkata...

...

Kenapa tak pakai custom lembu?? Barulah lebeh lawak... apapun majulah lembu utk negara... kah,kah,kah,kah....

Tanpa Nama berkata...

tahniah TV10 suku...satu laporan yg amat tidak berat sebelah, sebab berjaya menemuramah bukan saja mami lembu (SJ) tapi jugak wakil lembu.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT & rakan2 semua,

Mengapa org2 Melayu selalu berkata bahawa kita adalah 'tetamu' Allah sekiranya kita diMekah sedangkan Allah adalah sangat dekat dengan kita daripada urat leher kita?

"Sesungguhnya Kami (Allah) telah menciptakan manusia, dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami (Allah) lebih hampir kepadanya daripada pada urat lehernya." [50-16] Surah "Al Qaf".

Tidakkah amalan haji & umrah itu terang2 telah menyekutukan Allah dengan tempat (Mekah) & bangunan (Kaabah) sedangkan Allah tidak mengampunkan sesiapa yang menyekutukanNya dgn apa2 sekalipun?

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan orang yang mempersekutukan-Nya (mempersekutukan Allah), dan Dia (Allah) bersedia mengampunkan selain yang demikian terhadap sesiapa yang Dia (Allah) kehendaki. Dan sesiapa mempersekutukan Allah, sungguh dia telah melakukan dosa yang besar." [4-48] & [4-116]

Adakah org2 Melayu Islam tanpa berfikir terikut2 amalan orang2 sebelumnya (seperti juga umat2 zaman silam yg di ceritakan didalam Al Quran) tanpa berfikir?

"Kami (Allah) mewasiatkan kepada manusia (berbuat) kebaikan kepada kedua orang ibu-bapanya. Dan jika kedua-duanya memaksamu untuk mempersekutukan Aku (Allah) dengan sesuatu yang tidak ada pengetahuanmu tentang itu, maka janganlah kamu mengikuti kedua-duanya. Hanya kepada-Ku (Allah) kamu kembali, lalu Aku (Allah) khabarkan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan." [29-8] Surah "Al AnKabut".

Adakah ini yang dimaksudkan oleh Rasullullah SAW dengan pesanannya -

Diriwayatkan daripada 'Auf ibn Malik r. 'anhu bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda : "Orang-orang Yahudi telah terbahagi kepada 71 bahagian dan orang-orang Nasara terbahagi kepada 72 bahagian. Satu bahagian daripada setiap umat itu akan masuk Syurga. 70 bahagian daripada Yahudi dan 71 bahagian daripada Nasara akan masuk neraka. Aku bersumpah dengan Zat yang memegang nyawa Muhammad, bahawa umatku akan terbahagi kepada 73 bahagian dan 72 bahagian daripadanya akan masuk neraka." (Ibn Majah)

Maka tidak hairanlah kita menyaksikan hakikat sebenarnya bahawa sebahagian besar iaitu 98.7% (= 72/73) umat "Islam" yang ada sekarang ini (drp timur tengah, ke Afrika, ke Benua Hindi, sampai ke Asia tenggara) adalah yang paling tidak maju dan huru hara sama sekali.

Kalau kita rajin mengkaji sejarah Islam, org2 arab Quraish membina ekonomi mereka menjaga rumah berhala Kaabah sebelum kedatangan Islam. Sampai sekarang pun mereka mendapat imbuhan meneruskan perniagaan menjaga rumah ibadat (selain drp sumber minyak yg datang kemudiannya) sehingga sanggup membuat fatwa bahawa sekiranya kurang upaya atau sudah mati, boleh upah orang lain mengerjakan haji. Sehinggakan orang2 Islam miskin sanggup jual ayam, itek, kambing dan tanah untuk 'beribadat' dan kalau boleh, sanggup mati di Mekah.

Yang anehnya, segala sumber kekayaan yg mereka perolehi drp hasil pelancungan haji dan umrah serta minyak anugerah Allah telah digadaikan kpd Amerika dgn kertas 'dollar' yg. tidak bernilai itu. Sedang bani Melayu menyanjungi org2 arab, bani2 arab pula berkiblatkan org2 Amerika yang dikuasai oleh org2 Yahudi jua. Masya'Allah.

Maka Allah telah di'objek'kan sebagai tempat kesat kaki orang2 munafik ini. Mana taknya? Tiap2 tahun 'basuh' dosa dekat Mekah kemudian balik tempat masing2 mengamalkan kebatilan "amal Mungkar", dan menolak kebenaran "nahi Makruf".

"Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang Islam, khasnya org Melayu yg berpangkat & bergelar kerana Rasullullah telah berpesan, 98.7% (72/73) akan masuk neraka".

~ Haji yang afdal bukannya ke tempat yang di"sekutu"kan dengan Allah; ianya adalah kehadrat Allah yang "Satu" dijiwa kita.

Tanpa Nama berkata...

terbaik bro`s..salute 2 you all..sama kita humban united malay national organisatio dlm bakul sampah sejarah..buku TT bila mau kuar??lagi lama lg suspen..posto 2??...

DIDI KOTA BELUD berkata...

Awekssss anting anting hidung.....solo ke....kalau solo...jom minum...eden belanjo....bawak sekali sirambut pelesu tu....kalau segan....ajak sekali sharizat anak perempuan bukit jalili yang suker jadi tetamu tiga kali...biasa orang mampos je jadi tetamu allah....ini mesti bapa anak lelaki bapak dia ajar salah ni......mesti bapak anak lelaki bapa dia ajar.....kalau jump taik langkah je...dan kalau jump syiling pun langkah je tapi jangan lupo kepit itu syiling pakai ibu jari...baru orang tak nampak...selamat sikit...teda sepa mau tuntut....hahahhahahahaha....anak perempuqn bapak dia punya anak lelaki bapak dia sudah ajar benda baik pada dia...tapi tara baik pada tuan punya syiling.....heheheheheehehe

Unknown berkata...

Kelas lah bro..Terbaik dari ladanggg...

UntuK krew2 TV10suku..yang sangat creative..lu kasi gua gelak gegak gempita lar...

Muka lembu2 tu kesian je..macam tak cukup makan pun ade...Teruk tul lah SJ and family...tak hargai lembu..

Gomen dah di*mmmooo* kan oleh SJ dan lembu2 nye...