Isnin, 13 Mei 2013

KITA TUNGGU DEMO BESAR LAWAN PENIPUAN


KITA TUNGGU DAN LIHAT

    pic29781.gif           

KENAPA JUMLAH PENGUNDIAN BOLEH BERUBAH? 
Apa perlunya peti undi diusung & dihantar ke pusat pengiraan undi? Objektifnya mudah, BN dgn kerjasama sekutu rapatnya SPR mempunyai ruang masa dgn boleh mengenalpasti keptusan tersebut samada perlu penambahan atau tidak undi pos, undi hantu dsb. 

pic27604.gifProses ini boleh dibuat semasa PENGHANTARAN peti undi ke pusat pengiraan undi dgn kawalan sepenuhnya oleh SPR - (Parti komponen BN). Sekiranya, pengiraan di pusat pembuangan undi telah menunjukkan kekalahan kpd BN, proses "top-up" boleh berlaku semasa proses penghantaran tersebut.
 Sekiranya majoritinya terlalu besar, agak sukar utk "top-up"kan & ini biasanya memberi kemenangan kepada PR. Sebaliknya, sekiranya majoriti yg agak sedikit, agak mudah BN membawa masuk lain2 peti undi. Pasal tu seringkali kita melihat, undi awal telah dimenangi PR, tp bila pengiraan semula dipusat pengiraan undi, calon BN pula yg perolehi kemenangan! Pasal tu juga byk berlaku "blackout", pengiraan undi sampai 5 6 kali ( on TERUS LAWAN PENIPUAN
Publish | Delete | Spam
PelangiMalam
on 5/13/13
TIGA TUNTUTAN
JANJI BERSIH
1 - tidak terima keputusan pru13
2 - tubuh spr baru yang bebas dan bersih
3 - lakukan pilihan raya bar



-------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak payah tunggu hantar ke pusat pengiraan undi... lepas pengiraan undi di saluran-saluran pusat mengundi sebelum jam 7 SPR dah maklumkan depa keputusan penuh, dah tau keputusan menang atau kalah, berapa majoriti undi. Persiapan awal pun dikendalikan, mana perlu di tambah, mana perlu dikurangkan... cuma di mana kerja-kerja ini dilakukan kita tak ada maklumat.

keputusan akan dimanipulasi semasa dipusat pengiraan undi. Itu sebab yg menang dengan majoriti besar tak boleh dimanipulasi takut jumlah undi akan lebih dari jumlah pengundi.

Tanpa Nama berkata...

1.kah!kah!kah!kalau ko ada bukti dan fakta!!ko laporla pada polis!!ini ko buat fakta ko sendiri berdasarkan persepsi!!mana bukti 40,000 bangla turun mengundi tu bhaii!!!
2.ko tahu mengapa puak mata sepet ni dok meroyan sakan!!sebab kawasan parlimen dan dun mereka dah TEPU!!!itu saja kekuatan mereka!!setakat 38 kerusi parlimen jee!!
3.kah!kah!kah!demo besar!!hari tu ko kata 120k turun kat kelana jaya!sinar dan akhbar neutral lain kata 50-60K jee!!
4.nak tenguk setakatmana keberanian puak mata sepet ni turun jejalanraya!!

Tanpa Nama berkata...

Stupid warikh den nih

Tanpa Nama berkata...


PATUTLAH Najib mengambil masa yang begitu panjang untuk membubarkan Parlimen,rupamnya setelah Pemimpin UMno/BN dan Kawan rapat UMNO/bn iaitu SPR menyusun srategi untuk mengurangkan undi PAKATAN RAKYAT seberapa banyak yang boleh,lagi banyak, lagi lumayanlah Dari Kalangan SPR yang tidak berAMANAH mendapat ongkos dariUMNO/Bn yang mungkin telah mereka sepakati sebelum pilihanrayake13 telah lalu itu.Sebabnya UMNO/Bn sudah tahu UMNO dan BN akan kecundang pada PAKATAN RAKYAT.
KERANA ILMU PENIPU,PEMBOHONG dan PEMBELIK kepada rakyat sudah ada dan banyak pergalaman dari PARTI PENIPU UMNO/BN selama 53 Tahun lebeh.

Tanpa Nama berkata...

aku berpendapat berkemungkinan pekerja yg memakai baju (vest) yg berlambangkan SPR telah dibekalkan kertas undi yg telah dipangkah 4,5,6 ratus keping... bila lampu dipadamkan dan dikeluarkan dlm kocek mereka untuk dicampurkan dlm longgokan kertas undi yg sedang dikira... mana tau.. sapa nak periksa kocek deme? .... ini bagi yg PR menang tipislah...harap maklum!

Tanpa Nama berkata...

Sham,

Salah 1 penipuan mudah yang dilakukan untuk tipu undi ialah dengan calit dakwat b4 pangkah undi,yang sepatutnya dilakukan selepas undi dipangkah.

Bila pengiraan dijalankan dan didapati pihak Pakatan Rakyat mendahului undi majoriti, all they have to do ialah mencalit dakwat yang masih basah ke atas kertas undi yang memangkah calon PR dan jadilah ianya undi rosak. sebab tu peratusan undi rosak melebihi undi majoriti banyak terjadi kali ni.

ulitmayang berkata...

Rafizi + Salahudin + Gobind Deo

- anda sdg galas misi negara
- benteras penipuan ini

Step 2
- heret SPR ke Tribunal antarabangsa
- heret SPR ke Mahkamah antarabangsa ,,, jenayah penipuan
- heret SPR ke Suruhanjaya Kommenwel

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul ade penambahan 'kertas undi/peti undi' seperti yg didakwa semasa 'blackout' ataupun kiraan semula, SPR kena buktikan dgn:

-Jumlah undi dlm semua peti undi mesti sama dgn senarai org yg dtg mengundi (check list SPR).

Untuk proces ini, pihak wakil PR dan BN perlu duduk semeja..

Oh lupe.. nnt pihak PR cakap list pengundi yg dipotong xvalid, ade penipuan..
Solution dia bg wakil PR dan BN list pengundi yg SPR guna utk memotong nama pengundi yg datang.


Tanpa Nama berkata...

Cuma pandai cakap tapi takder bukti. Kalau nak tambah undi mestilah agen pr tau. Setiap kali undi kan ada wakil setiap parti potong nama pengundi. Mesti dah tau bilangan undi. Lg satu spr punya pekerja ni banyak cikgu2 yg memang terkenal banyak menyokong pembangkang dan tak memilih bulu. Takkanlah semua penyokong bn kut sampai tak perasan penipuan. PR Pakatan Rosak. Sebelum pilihanraya tak belajar mengira ker?