Isnin, 27 Mei 2013

PISANG SESIKAT - GULAI SEBELANGA



NOTA

perlukan dikomen
pada berita yang jelas

awang sulung merah muda berkata:
lagi terang lagi bersuluh
lagi bulat lagi mufakat

pisang sesikat 
masak sebelanga
kita berpakat
turun bersama

IMEJ SEJARAH
UNTUK SEPANJANG ZAMANOrang ramai memegang lilin sempena Himpunan Rakyat 505 di Padang Timur Amcorp Mall, Petaling Jaya, 25 Mei, 2013. — Gambar oleh Saw Siow Feng

Jutaan rakyat ke Dataran Merdeka, jika SPR tidak letak jawatan, kata Mat Sabu


TAPAH, 27 Mei — Pakatan Rakyat (PR) akan menghimpunkan jutaan rakyat di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur jika tuntutan mereka agar pengerusi, timbalan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak ditunaikan, kata Mohamad Sabu.
Menurut timbalan presiden PAS itu, jika desakan tidak ditunaikan, PR akan menganjurkan lebih banyak perhimpunan sehingga kerajaan Datuk Seri Najib Razak turun takhta.
“Jutaan rakyat akan memenuhi Kuala Lumpur jika tuntutan kita tidak ditunaikan tidak lama lagi,” kata Mohamad dalam perhimpunan #Black505 di sini malam tadi.
“Jika SPR tidak letak jawatan, kita akan terus mengadakan perhimpunan sehingga kerajaan Najib gugur,” tambah beliau lagi.
Perhimpunan #Black505 di Tapah ini adalah yang kesepuluh bagi membantah keputusan Pilihan Raya 2013 dan julung kalinya dianjurkan oleh PAS.
Turut hadir dalam perhimpunan itu adalah pemimpin PR Perak seperti Datuk Seri Nizar Jamaluddin, V Sivakumar dan ramai lagi.

KALAU WAYANG
akan di tulis
COMING SOON

--------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ya, penghasut sudah kembali dengan berita yang ditunggu2! umumkan cepat tarikh 4.0, gua dah gatal nak lepak dataran sejak last 3.0.

apa barang demo dalam stadium, dataran merdeka tunggu kedatangan kami!!

macam ni la baru semangat baca blog TT. lately blog pakatan penuh dengan pergaduhan dalaman antara puak dan tahapa2 nye berita! naik menyampah gua!

budak kmpong berkata...

woiii...aku dtg amcorp mall aritu dari ulu perak...semata2 nk tgok pak tt je...last2 lu buat cam sial...lu takdo muncul2....setan ..babi..cilakak...aku menyumpah sepanjang 400km perjalanan balik ke kampung aku...lu betul2 mcm chandu...

Tanpa Nama berkata...

Ahh isham sudahla...gambar aku pegang lighter ada. saat itu kau nyalakan lighter mu dimana? hakkptuihh!

JENERAL BERSARA DIDI KOTA BELUD berkata...

Adam...keep up the good job that tt gave you......hahahahahahahaaa

Tanpa Nama berkata...

KITA SEMUA SUDAH TUNGGU.

insafdoh67 berkata...

kah.kah.kah... gian blake ke tt... abis tngu mcm pungguk tungu buuuannnn. kih.kih.kih. PTR.. tentera rakyat ayuh bangkit.. berjuang sampai tumbang.