Jumaat, 26 Julai 2013

MAT MONGOL TELAH BERSABDA





Maqasid Syariah jadi junjungan

KUALA LUMPUR 25 Julai - Kerajaan akan sentiasa memastikan segala pelaksanaan dalam pentadbiran negara menjunjung Maqasid Syariah sebagaimana terkandung di dalam al-Quran untuk memandu Malaysia ke arah kejayaan, kemajuan dan kemakmuran.

Najib Tun Razak berkata, ini kerana kemajuan yang didorong al-Quran adalah seimbang, holistik serta adil kepada semua tanpa mengira kaum, bahasa dan agama kerana kitab suci itu merupakan pedoman yang cahayanya tidak akan padam.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...APA MUNKEEE NI CAKAP?.... kah kah kah..

kah kah kah...MU KI SID MU KI SID NI APA?..... kah kah kah..

kah kah kah...INI JENAMA BARUT UNTUK ROSMAH KE?.... kah kah kah..

kah kah kah.,..ATAU NAMA PEGAWAI POLIS DARI KOTA PARIS?.... kah kah kah..

woit.... MUNKEE NI TAHU KE...APA YANG DIA SENDIRI CAKAP... kah kah kah..

kah kah kah...APA JADI DENGAN  WAK  TAK SETIAHAH... kah kah kah..

kah kah kah...APA JADI DENGAN ISLAM ADA HAD ADA HARI..... kah kah kah


---------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Blaja bab najib mughallazah dulu la najib..haha

BABI NGEPET PUNYA UMNO berkata...

Kita dipimpin sang kapir ruponya selamani....samalah......patut santau santau jer dia ni.....hehehehehe

Tanpa Nama berkata...

Menang pru13, prk besut...
krn sogokan pitih kpd pengundi2!
Kami x buta & pekak dlm hal
ni..

so, bila dah rasuah mnjadi mainan,
santapan PEMIMPIN2 UMNO,
jangan sesekali cakap bab HUKUM2 ISLAM!
cakap bab hukum agama HINDU sekalipun,
AJIB tidak layak!

Tanpa Nama berkata...

ini wan ji yang ajar maqasid ni

kampong lad berkata...

Maqasid Syariah sebagaimana terkandung di dalam al-Quran

yg depa tau hanya satu ayat saja...mengagihkan harta rampasan perang....baru menang perang la.

Tanpa Nama berkata...

Lu tau tak apasal org melayu dan malaysia termasuk india cina suka pakai kosa kata pinjaman2 arab english perancis jermen jepun ni...

1. Untuk membodohkan org dgn melambat2kan jawapan dari pihak lawan yg tak paham atau terkejut dgn perkataan lucah tersebut. Kalo ditanya, nampak bodoh la pulak. Jadi diam terpana berpura2 paham dgn mendalam perkataan tu.

2. Untuk menunjuk2 yg dia alim ulamak dalam perbahasan tu. Ini contoh munafik yg jelas untuk membodohkan org lain dari cabang bila bertekak, asyik dia jer nak menang. Sbb apa? Sbb pihak lawan tak terjawab disebabkan bahasa2 hebat yg digunakannya. HAMPEH..

3. Ini adalah penjarahan minda secara halus dan berselindung atas nama penambahan kosa kata dgn hanya satu tujuan. Untuk menang dalam pertengkaran, percakaran dgn cara membodoh2kan pihak lawan.

4. Lu pernah tgk tak ayat2 Quran pinjam English, pinjam Jermen, pinjam mana2 bahasa planet lain? Sebenarnya peraturan bahasa ni cukup mudah... untuk bagi kedua2 pihak yg bercakap ni paham dan sapa yg berhubung dgn sesuatu hal akan menjadi paham. Gua blom jumpa nabi muhammad bercakap selit2 menggunakan English dalam percakapannya. Ternyata ini satu trend percakapan untuk membodohkan org lain secara tanpa sedar. Kalo mat saleh, tulisan derang akan diselit dgn bahasa2 yg menjajah kepala hotak dia. Melayu pun sama.. contoh mcm maqasid ni..maksudnya ialah biji kelentit mak dia la...

Tanpa Nama berkata...

Mu ki sid dah macam mungkee shit...mmm hahaha...kalau dengaq tang ayat mau bergetar guruh di langit....tapi bila tengok yang bercakap....kah kah kah kepala dongga...kah kah kah...eh gelak lebih lebih takpa kaa...boleh jejas puasa aku...mu ki sid...mu ke shit...muke short...