Khamis, 11 Julai 2013

NASI DAGANG DAN KEDAI BUNDLE




 TINGGAL KENANGAN


BUNDLE  TIDAK RARE
aiseh, lu pun 1 la sham, mana nak jumpa nasik dagang ikan tongkol fresh time sahur kat KL ni? lu pun main balun jgk la ni. mana instict lu as old timer? getting older instead of oldtimer, eh?

 isk isk isk.... bercerita tentang bundle, gua dah tak stim ngan bundle skarang compare ngan early to mid 90's dulu. 3 ciri penting bundle dulu lu tak jumpa dah sekarang. harga murah, barang betul2 'rare' ngan owner sendiri yang jadi tokey instaed of upah bangla! Sekarang ni, harga cam gampang nye mahal tapi barang langsung tak rare, barang tahapa2 pun leh mark up cam gampang. dulu kat bundle chowkit gua boleh beli kemeja flannel levis( capital E! ) tab putih $5 je selai ngan macam2 patern/ warna. 

sekarang kalau lu jumpa pun flannel sama tu, harga mark up bagai nak gila! tu pun kualiti dah jadi gred C--. huh! belum cerita pasal bangla pulak yang jual bundle instead of towkey melayu. Lu expect apa bila tanya LEVIS kepala kain kat bangla? huh! buang masa...Sapa2 kat sini pembaca TT tau mana leh on SELAMAT BERSAHUR DAN BERSUBUH
Publish | Delete | Spam
Jamie D

on 7/11/13

-------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaha gua sokong 100% statement mamat ni. perbezaan bundle dulu ngan sekarang, bagai heaven n earth! eceh...

dulu late 90's aku selalu gi 1 bundle ni kat medan idaman, gombak belakang pasaraya OTK. nama apa tak ingat. towkey dah arwah. dulu barang dia gred A rege 1st class. leh tawar lagi.

mana tempat sekarang lu leh dapat jaket USN or pilot jacket type 2 WW2 siap ada spesimen peluru kat bahu ngan rege $25?!! LEVIS ori vintage $50? or tshirt US of A takde tulang selai $1? heaven eh??

sejak towkey dia arwah, barang dah tak class. last aku gi, barang ladies nagn undies je banyak? defak? ada sapa2 sini leh rekemen bundle baik kat klang valley? sharing is caring... :)

Abdul Haq berkata...

aku kagum kelebihan tt yg Allah swt kurniakannya, kool je bila di komen/disondol dgn teruk!!! Maha Suci Allah yg menjadikan manusia semuanya dgn kelebihan&kekurangan masing. Justru jgn sekali2 takbur atau menghina sesiapa...tapi lwn/cgh kejahatan wajib ikut kemampuan!!!Ingat Firman Allah swt, "Dan menyebut-nyebut dengan lidah dan hatinya akan nama Tuhannya serta mangerjakan sembahyang (dengan khusyuk).
(Tetapi kebanyakkan kamu tidak melakukan yang demikian), bahkan kamu utamakan kehidupan dunia. Padahal kehidupan akhirat lebih baik dan lebih kekal."
(Al-A'laa 15-17)

Tanpa Nama berkata...

akhirnya zahir kelihatan puak-puak wahabi melayu yang mendewakan saud berselirat panas telinga di blog tukar tiub..tak tahan kerana ideologi mereka yang gila babi semakin terbongeng di hadapan orang ramai...kepada rakan-rakan melayu yg sunni sudah-sudah la dibodohkan oleh syeikh-syeikh wahabi gila yang menghalalkan pembunuhan orang awam ni.tips untuk kenal pasti mereka ni adalah graduan dari arab saudi,jordan,mesir(al azhar di-infiltrate oleh wahabism.

kalau tak percaya?cuba post comment aku ni confirm puak-puak ni menyalak seperti anjing gila bahawa aku ni komunis,syiah,iran,kemungkinan aku dituduh ahmadinejad pon tinggi sebab melayu ni bodoh sampai ke tulang..lagi2 melayu wahabist.bidaah mak bapak korang la wei nk ucap selamat ramadhan pon bidaah(innovation)

Tanpa Nama berkata...

Dulu masa semua ni berlaku....pakai barang bundle tak cool...tak trendy....semua pandang golongan bundle ni low....tapi aku terima kasih dengan ayah aku yang kenalkan dunia bundle pada aku 25 tahun dulu...kalau tak aku pun akan cakap...apa bundle...huh low class...kah kah kah

Ayah...terima kasih atas pengenalan terhadap apa yang orang skarang kata COOL...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Buntel ttdijaya...sebaris dgn resto bunga....

Tanpa Nama berkata...

maaf lah kedai bundle sekarang tak macam dulu. semua barang rare dan cun dah kena tapis dgn mat siam lat thailand lg dan budak pecah guni bundle pun tapis lagi utk jual kat market online dengan harga tak masuk akal.. sampai kat kedai atau pasar malam tahap bangang. kalau cun pun harga mengarut. dr marten pun sekarang dua ratus ke atas itu pun dah gred C. R.I.P Generasi Bundle

Tanpa Nama berkata...

wachaaa... bundle? gua suker, gua suker.. gua kalo beli slua baru pun, peram mcm buaya dulu bagi nanpak buruk.. rendam air tanah kasi lusuh, baru gua mau pakai.. kalo idak, tobat lahum la gua nak pakai slua baru2 cenggitu.. dulu memang sekali singgah, gua belasah 3-4 lai bundle.. selua cantik rege pun murah gila babi.. siap boleh custom lagik haaa...

skrg bundle yang rare sikik jer, sudah cecah 500 hingga 1000... drpd gua rembat yang ni, baik gua stay ngan REPLAY kat ebay, siap made in italy lagik haa..lagi cool.. REPLAY KLCC rege cam hampeh jer.. mahal nak mampos.. bila beli, kene madi in vietcong ngan tunisia..

skrg gua sudah 5 tahun lepak singapore.. sini REPLAY lagi murah.. bundle dah tak hidup lagi dalam juwa gua..

Hasrul Affandi a.k.a CarbonizerFreak berkata...

Dulu mase di Ipoh aku suke g lok kin...pasar ni mat mat grunge Ipoh mesti tahu...skrg dgr cite tuka tmpt...dkt mane tak tahu...barang2 di sini mmg super rare...aku ade la dpt suar edwin carrot cut...mase tu payah nk dpt suar cutting ni...kepale kain pulak tu...tp kene dtg sebelom suboh...kalo dtg lepas matahari tepacak bole dpt suar mat bangla, mat nepal &mat indon...