Selasa, 4 Mac 2014

SUARA KEADILAN AKAN DI SAMAN LAGI


Tun Daim paling korup, banyak bank di luar negara »


Daim-Zainuddin
(Basyar Abkadir) KAJANG 3 MAC: Bekas Menteri Kewangan  Daim Zainuddin antara Menteri kabinet paling rasuah apabila menggunakan proksi di…


KAJANG 3 MAC: Bekas Menteri Kewangan  Daim Zainuddin antara Menteri kabinet paling rasuah apabila menggunakan proksi di luar negara untuk membina empayar perniagaan, kata Ketua Umum KEADILAN,  Anwar Ibrahim.
“Tun Daim menteri kewangan sebelum saya, manusia yang paling korup rasuah dalam sejarah Malaysia, saya ambil (jawatan menteri kewangan) selepas dia.
“Lepas jadi Menteri Mewangan (ada) puluh bilion ringgit. Bank di Afrika, bank di Eropah Timur untuk simpan duit dengan menggunakan proksi, ” katanya.
“Kalau kamu buat ‘open study’ (kajian terbuka) boleh tahu macam mana dia punggah kekayaan negara ini,” kata Anwar dalam ceramah di Taman Saga Emas di Kajang sempena perasmian bilik gerakan jentera Daerah Mengundi Bandar Kajang.
DAIM AKAN 

SAMAN

ANWAR 

 ZUNAR 

SUARA 

KEADILAN

KAH KAH KAH


---------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Daim banyak atau mempunyai wang berlumayan tapi sedikit pun terbetik di hatinya untuk memperuntukkan sebahagiannya membina sesuatu badan/lembaga seperti hospital khas untuk orang Melayu miskin yang tidak mampu ke hospital kerajaan, malahan membina kolej/universiti khas untuk anak Melayu tercerdik atau akademi pendidikan khas untuk anak Melayu dalam bidang teknologi terkini mahupan perubatan khusus. Suku kaum Cina yang bilioner banyak membuat lembaga2 sedemikian. Daim nak kaya lagi, nak korap lagi sehingga tak sedar kita pun ada beberapa puluhan tahun lagi sebelum dijemput Sang Khalid. Mungkin mentaliti Ketuanan Melayunya tidak membuka hatinya untuk berkebajikan

Tanpa Nama berkata...

Beranikah nak saman, nanti habis semua terbongkar dlm perbicaraan terbuka. Tun M yg dikatakan wira itupun takut hendak ke mahkamah, itu baru disapina sebagai saksi. Kalau setakat gertak sahaja, boleh juga menghiburkan hati.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kalau disandakan...kalau sungai kawin berunai...bahasa dia yang paling top masa meke meke ni marah ialah.....GEDAIMET.....INGLIS SPEAKING GOD DAM IT........heheheh...so daim is GEDAIMET.......KAH KAH KAH