Khamis, 28 Ogos 2014

BERITA BARU MELEDAK







KOMENTAR

semua warga semenanjung
terperanjat bila membaca
sarawak telah merdeka
pada 22 julai
berita baik ini
tarikh yang baik ini
wajib di kongsi sama

pasti ramai warga semenanjung
tidak tahu
tidak sedar
akan tarikh keramat ini

warga sarawak wajib beri pencerahan


timbul soalan
bila pula tarikh
sabah nak rayakan
kemerdekaaan?

NOTA
jangan lupa
16 septrember
hari memperingati
pejuang anti british



Batalkan sambutan kemerdekaan Sabah

 | August 27, 2014
Puak-puak atau kumpulan yang mempertikai Hari Kemerdekaan mempunyai agenda tersembunyi untuk membangkit sentimen rakyat Sabah menuntut kemerdekaan daripada Persekutuan.
KOTA KINABALU: Pertubuhan Solidariti Masyarakat Sabah (SMS) merayu kepada Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang mahu mengadakan sambutan kemerdekaan Sabah atau ‘Sabah Day’ pada 31 Ogos ini, untuk membatalkan niat mereka demi perpaduan rakyat Sabah dan Malaysia keseluruhannya.
Presiden SMS, Musli Oli berkata, NGO itu dan orang ramai sebaliknya patut sama-sama meraikan hari kemerdekaan Malaysia pada hari itu (31 Ogos) dan sambutan Hari Malaysia pada 16 Sept.
“SMS juga menganggap keputusan Sarawak untuk meraikan hari kemerdekaan negeri pada 22 Julai lalu, merupakan tindakan yang boleh menjejaskan perpaduan dalam persekutuan.
“Trend itu kini menjadi ikutan di Sabah dan kami bimbang ia akan menjejaskan perpaduan yang sudah lama terjalin,” katanya dalam satu kenyataan.

KAH KAH KAH
woit
kenapa tak umum
sarawak merdeka
pada 22 julai

kah kah kah
jangan lupa


16 september 
hari memperingati
penjuang anti-british

KAH KAH KAH



-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

16 sept juga hari macai macai pkr kene kencing dgn nuar kote...kahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Merujuk buku sebahagian dari Memoir Tun Datu Mustapha yang dtulis oleh Subky Latif kemerdekaan Sabah telah ditetapkan pada 31 Ogos 1963 malah telah dirayakan oleh sebahagian rakyat

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah..woit TT..bik mama gemok boroi terima anugerah tertinggi suku minangkabau iaitu‘Darjah Kebesaran Kerabat Yang DiPertuan Gadih Minang’ yang membawa gelaran Puan Puti Reno Kerbau gemok..kah kah kah http://www.sayangsabah.com/rosmah-terima-anugerah-darjah-tertinggi-wanita-minangkabau/