Selasa, 12 Ogos 2014

MAT GAGAP SAMAN PULAK






Jawapan kami terhadap laporan saman menteri besar Selangor‎


Terdapat laporan di beberapa portal berita menyatakan Menteri Besar Selangor  Abdul Khalid Ibrahim memfailkan tuntutan saman fitnah terhadap The Malaysian Insider semalam dan injunksi menghalang kami daripada menerbitkan berita mengenai beliau.

Pemilik The Malaysian Insider, Edge Insider Sdn Bhd, Pengarang Jahabar Sadiq dan Pengarang Berita Bahasa Melayu Amin Iskandar dan peguam mereka masih belum menerima sebarang notis hingga hari ini.

The Malaysian Insider sudah membalas surat tuntutan daripada peguam i Abdul Khalid Ibrahim dan akan bersungguh-sungguh mempertahankan diri daripada sebarang tuntutan saman jika ia difailkan.

The Malaysian Insider, pemiliknya dan para pengarangnya bingung apabila ada laporan menyatakan mengenai tuntutan saman fitnah sedangkan tiada sebarang notis pemberitahuan diterima.

Kami juga keliru apabila The Malaysian Insider dilihat “seperti menjalankan kempen anti-Khalid”, seperti dilaporkan portal berita Malaysiakini sedangkan kami berusaha untuk memberi liputan di setiap sudut berhubung isu menteri besar Selangor.

The Malaysian Insider cuba menembual Abdul Khalid Ibrahim mengenai isu yang beliau sebut dan perkembangan politik terkini tetapi tidak mendapat maklum balas yang menggalakkan daripada pejabatnya.

Kami akan ke mahkamah dan mempertahankan gaya laporan dan komentar kami dan mengharapkan testimoni lengkap dan terbuka mengenai isu yang berkaitan dengan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dan menjelaskan semua keraguan termasuk penyelesaian hutang Bank Islam beliau.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memegang jawatan tertinggi dalam kerajaan negeri sebagai menteri besar Selangor dan beliau tidak boleh menyembunyikan butir perjanjian penyelesaian luar mahkamah dengan alasan ia adalah perkara peribadi.

Beliau bukan rakyat biasa yang tidak perlu memberi penjelasan mengenai rundingannya kepada orang awam. – 12 Ogos, 2014.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jawapan-kami-terhadap-laporan-saman-menteri-besar-selangor#sthash.JgpcT42R.dpuf

KAH KAH KAH

saman 
jangan tak saman
mat gagap saman
sampai boleh
bercakap

KAH KAH KAH



-----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau mat gagap berani saman dan menang aku pasti dia dah tak gagap lagi.Penyakit gagap akan berjangkit pada mat monggol,sebab tembelang mat kangkung tu dah diketahui rakyat!kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

gagap akan gugur juga.....
tunggu......
sampai tak boleh cakap.....
kah...kah....kah....

Tanpa Nama berkata...

isham ko dengan khalid ada persamaan...dua-dua gagap, tapi khalid ada penyedap..lu terpaksa melancap kah kah kah

azlanaini berkata...

Dulu siap panggil abang lid.. Yb Lid.. Dan pelbagai puja puji.. Tpi skrang engkau panggil gagap..
Aduhai.. Hipokrit sgguh manusia.

Tanpa Nama berkata...

"mereka masih belum menerima sebarang notis hingga hari ini.

The Malaysian Insider sudah membalas surat tuntutan daripada peguam i Abdul Khalid Ibrahim dan akan bersungguh-sungguh mempertahankan diri daripada sebarang tuntutan saman jika ia difailkan."

sat kata tak terima notis tapi lepas tu kata sudah balas pulak..patutlah berita pun macam ambik kat kedai kopi..kah kah kah