Rabu, 15 Oktober 2014

NIK ABDUH DIBULI PENGUNDI



KOMENTAR

amat jelas
sikap pengundi pasir mas kelantan
mereka tegas danb jujur

dalam bahasa inggeris
'they take no shit'
dalam istilah melayu
' hang jangan buat taik'

inilah sikap yang wajib
dicontohi di serata kawasan
parlimen dan dun





Nik Abduh: Perlu hormati rakan PR

ISU Pas dibuli yang ditimbulkan Ahli Parlimen Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz benar-benar mencetuskan kegemparan dalam PR. Beliau bukan sahaja jadi sasaran kritikan rakan-rakan PKR dan DAP malahan dalam Pas sendiri.

Beberapa minggu lalu, khabarnya sudah naik kain rentang di Pasir Mas yang mendesak Nik Abduh tinggalkan Pas dan sertai Umno.

Ini kerana ada kenyataannya yang dikatakan bukan sahaja untungkan Umno. Ironinya, Nik Abduh adalah anak kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Sejak lahir, beliau sudah terdidik dengan perjuangan parti itu.


Apa yang meresahkan mereka yang menentangnya, pandangan Nik Abduh kadang kala dianggap pandangan ayahnya. Benarkah begitu? 

Kepada Timbalan Pengarang Berita Sinar Harian, Muhamad Mat Yakim tokoh muda ini menjawab persoalan itu ketika diwawancara di lobi bangunan Parlimen kelmarin.


JANGAN BODOHKAN RAKYAT


KAH KAH KAH

tergolek dog
kah kah kah
i rest my case my lord



------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Zaman kegemilagan PAS Kelantan akhir berakhir bersama Tuan guru selpas berakhirnya keyakinan pengundi khususnya diParlemen Pasir Mas dan seterusnya keseluruhan negara gara-gara kecekuparan kepala pemimpin yang benggong dan terasa sudah berjaya ,kalau agak melayu sudah boleh berjaya bolehlah bersama UMNO berjuang unt.uk melayu.

pm berkata...

Kenapa org PAS dah meluat dgn mamak ini. Dahlah tiada apa yg boleh yg boleh dibanggakan dgnnya selepas diundi YB. Bahkan menambah beban dan terpaksa biawak hidup.
Mamak ini ke P.Mas bukan ada apa kebolehan dan sumbangan, bahkan sijil pengajian pun tak ada. Sahaja nak berlagak jadi ulamak.
yang istimewa satu, dia ada mentua di Pasir Mas.

Tanpa Nama berkata...

PAS parti politik bahalol. Tok Guru Nik Aziz tak ber salah ; Nik Abduh lupa diri ingat rakyat undi dia , pada hal undi bapak nya.

Bebudak sekarang banyak yang bahalol lupa siapa tolong siapa.

Nik Abduh siapa jika tak de bapak nya ?

Bidak tadika lagi kenang budi elok saja jadi MP Pasir Mas , dari budak yang gagal.

Gaya , semua orang boleh gaya tapi kalau benggap bahalol budak tadika pun tak bahalol.

Tanpa Nama berkata...

nik buduh............
makan taik.......
kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

bapa borek....
anak x TIDAK rintik...

BANGANG mamat nie..