Jumaat, 26 Disember 2014

JANGAN HINA KATAK






Ibrahim Ali fail saman fitnah terhadap The Star

Ibrahim Ali menamakan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Star Publications (M) Berhad Datuk Seri Wong Chun Wai sebagai defendan pertama dan Star Publications (M) Berhad sebagai defendan kedua.
Dalam pernyataan tuntutan, Ibrahim mendakwa pada 2 Novemberlepas, Wong telah menulis dan menerbitkan artikel berjudul "A mind-boggling spin" di blognya "Onthe Beat" dan artikel itu kemudian diterbitkan semula di 'The Star Online' dan akhbar The Star.
Beliau mendakwa perkataan fitnah di dalam artikel itu membawa maksud antaranya ialah plaintif seorang pelampau agama, memperlekeh agama Kristian dan telah melakukan kesalahan besar serta tidak sepatutnya dilepaskan.
Ibrahim mendakwa bahawa disebabkan perkataan fitnah itu, reputasi beliau terjejas teruk, mengalami kerugian teruk dan dipandang rendah oleh masyarakat.
Sehubungan itu, Ibrahim memohon defendan membayar ganti rugi am, teruk, teladan dan injunksi bagi menghalang defendan daripada mengeluarkan, menerbitkan atau mengedarkan sebarang kenyataan memfitnah terhadapnya sama ada secara maya atau bercetak.

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
reputasi terjejas
masyrakat pandang rendah
ciiis.... tolong jangan
hina katak
sup katak terbaik
untuk demam denggi

KAH KAH KAH

---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lagi Desperado ni Nak Cuba Dapat Duit Senang...

Tanpa Nama berkata...

Katak nak jadi pemimpin?