Rabu, 14 Oktober 2015

BERBANGGALAH






FACE BOOK


Orang India bangge dgn Taj Mahal. Kome orang patut bangge Tol Mahal.




KAH KAH KAH
kah kah kah
kah kah kah

----------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pundek kau TT, buat aku suspen saja. Tol Mahal?kah...kah...kah....Padan muka....kah...kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Bak kata bos aku tiap2 tahun yg dpt merembat lebih.. bonus saja beratus ribu.. dgn pekej gaji bulan berpuluh ribu..

Encik Pooh: Lehemdelellehhhhhh.. marilah kita bertoquwa (cube kek soya goreng yg dipotong2 dan dibuboh dlm mi goreng) kpd Ulloh.

En Manager Lembu Kenyang: Lehemdulelleh.

Encik Saya: Ya Encik Pooh, saya pun bertoquwa.

Encik HR kaki bodek: Saya pun bersyukur la En Pooh. Memang razeki Ulloh banyak dan Dia sayangkan hambanya. Marilah kita bershadoqoh..qohqohqoh.. (sambil bawak kuwey hapak dan expired date yg dah x lalu makan dah kat rumah bila ada stok dah expired, kat ofis makan maggi ja sbb nak jimat bayaq kete mahal dan hutang riba rumah di bank)

Bila dah tiap2 bulan boleh merembat dgn gaji yg boleh didesign sendiri, seronoknya masih ada hati nak bodohkan staff yg naik gaji ciput. La ni zaman IT, hang sorok pi la mcm mana pun, staff tau hang merembat kot lubang dan celah projek mana.

Ayat yg sama diulang bertahun2. Hatta kpd staff yg dinaikkan gaji tahunan RM25.00 pun ada (skrg baru diperkenalkan minimum RM80.00, tu pun bila manager2 dah termuntah2 dah dgn kenaikan minimum RM1000.00 setahun). Kalo lu, bengkek tak hati dgn pendapatan tetap kompeni RM2 juta sehari, masih ada staff diberikan increment demikian? Mmg spesis dubuk sungguh Melayu kita ni..

Disemburkan dgn ayat yg sama setiap tahun. Inilah contoh ayat yg jelas agama digunakan untuk membodohkan orang lain. Baru aku sedar yg Islam ni, kenapa orang Melayu suka dan stim candu sangat dgn Islam ni.. sampai x boleh dipersoalkan apa2 langsung kedudukannya. Sama ada diperingkat kampung hinggalah ke peringkat nasional.

Rupanya agen2 gerombolan ni mmg kerjanya begini modus operandinya. Dari Ketua Kampung, JKKK, Tok2 Imam, di Pejabat2 Agama, di Pejabat2 Mufti, di Pejabat2 Zakat, di Pejabat2 Raja hinggalah ke seluruh Jabatan2 dan kesemua Kementerian2, sampailah setiap menteri2 dan Raja2 mahukan Islam menjadi agama rasmi negara. Bukannya Islam mampu bangunkan negara pun. Rupanya dgn Islam, dgn wewenangnya orang atasan dan ada sikik kuasa boleh kudakan agama untuk mengolah dan meredakan seterusnya dgn tuntas berupaya membodohkan rakyat bawahan yg marah dgn segala bagai kebejatan penguasa2 dan para bangsawan serta konon2 jadi pemimpin kita. Bila orang bawahan atau rakyat bawahan menegur atau melawan, dgn senang ditakut2kan dgn api neraka dan balasan Allah kerana tidak reti bersyukur dan kerana dengki dan cemburu dengan rezeki yg mereka dapat.

Negara mmg hancur bila Islam dgn mudah dikudakan.

Tanpa Nama berkata...

ello macai karat biru sakalian, itu duit brim cukup lagi ke mau bayar itu tol...

idup bn!!!!!
idup bn!!!!!
idup bn!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Bahalol

Bahalol

Bahalol

Semua naik nak duit lebih tuk bayar hutang Mat Bahalol saja

Kepala Otak !!!!!