Ahad, 14 Ogos 2016

SATU LAGI PENCERAHAN



KALAU 

PILIHAN RAYA

BOLEH 

MENGUBAH

TELAH LAMA

PILIHAN RAYA

DIHARAMKAN



Pakatan Harapan dakwa 30,173 pengundi di Perak dipindahkan tanpa menerima notis SPR
13 Ogos 2016
Pakatan Harapan setelah meminta bantuan dari badan pemantau pilihanraya Bersih 2.0 telah mendapati terdapat sejumlah 30,173 pengundi dalam negeri Perak telah dipindahkan alamat dan pusat pengundi mereka tanpa menerima notis dari SPR.
Pakatan Harapan setelah meminta bantuan dari badan pemantau pilihanraya Bersih 2.0 mendapati terdapat sejumlah 30,173 pengundi dalam negeri Perak telah dipindahkan alamat dan pusat pengundi mereka tanpa menerima notis dari SPR.
Dalam satu kenyataan bersama Nizar Bin Jamaluddin (Ketua Pembangkang Dun Perak), Nga Kor Ming (DAP), Senator Dr Muhammad Manuty(PKR) dan Haji Asmuni Awi(Amanah) semalam menyatakan setelah merujuk kepada penwartaan senarai pengundi-pengundi terbaru penggal suku kedua yang diwartakan oleh SPR pada 29/4/2016 didapati jumlah tersebut adalah jumlah paling besar jika dibanding dengan negeri-negeri yang lain.
"Seramai 118,784 orang seluruh negara telah mengalami nasib yang sama dengan Perak menjadi negeri yang mempunyai pindaan & hijrah jumlah pengundi yang paling tinggi seramai 30,173 orang atau sebanyak 25.4% dari jumlah tersebut," katanya.
Pakatan Harapan juga mendapati bahawa kawasan yang mengalami penghijrahan pengundi terbesar berlaku di 10 kerusi Marginal yang mampu menentukan keputusan PRU-14 di negeri ini. 10 kerusi DUN tersebut mengalami secara purata penghijrahan pengundi seramai 1,814 orang di setiap DUN, satu keadaan yang cukup luar biasa.
" Kami mendapati dalam 4 kerusi DUN, penghijrahan pengundi adalah lebih tinggi dari keputusan majoriti pada PRU-13 dan ini adalah satu perubahan yang amat terkejut.
"Keempat-empat kerusi DUN ini adalah DUN Selinsing, Changkat Jering, Pasir Panjang dan Changkat Jong," katanya.
Selaras dengan prinsip ketelusan & keadilan, kenyataan itu menggesa SPR dengan segera memaklumkan kepada pengundi sendiri jika alamat atau pusat mengundi mereka telah ditukar.
"Pengundi sendiri yang dipindah tempat mengundi tanpa notis boleh dianggap satu penipuan dan penyelewengan yang secara sengaja untuk memihak kepada Barisan Nasional.
"Tindakan sedemikian merupakan pengkhianatan kepada sistem demokrasi negara kita," katanya.
Pihak Pakatan Harapan dalam keyataan sama memberi amaran, sekiranya SPR gagal memberi penjelasan yang telus dan memainkan peranan berkecuali, pihaknya terpaksa membuat laporan polis dalam tempoh terdekat supaya memelihara sistem demokrasi berparlimen supaya suara rakyat sebenar dijaga.

BERAPA KALI

MAHU BERI

PENCERAHAN

DALAM DUNIA KE3
DALAM NEGARA ZALIM
DALAM NEGARA RASUAH
TIDAK ADA SEJARAH
TIDAK PERNAH BERLAKU
MUSTAHIL  TERJADI
PERTUKARAN KERAJAAN
MELALUI PILIHANRAYA

DALAM PRU 14
NAJIB AKAN MENANG BESAR
SPR SEDANG MEYUSUN
SEMUA JENTERA DIARAH
UNTUK MEMASTIKAN
PAKATAN HARAPAN KALAH

MASIH TAK PERCAYA LAGI
TUNNGU DAN LIHAT





------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SELAGI SI LAHANAT LAHAP DARI MAT LOL

Selagi itu lah LAHANAT perangai DAJJAL

Jangan sangka melayu itu Islam

Hanya kad pengenalan saja Islam

Melayu itu Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!!!!!!

Bukan tak koman wokay

90 Juta tu POWERRRRRRRRR.,,,,,,