Isnin, 29 Ogos 2016

TANDA MAKIN JELAS





BERI TAHU

KONTREKTOR

HARI INI

KERAJAAN TAK

ADA DUIT


Mahu duit kami semula, rayu 16 kontraktor kepada kerajaan

Sudah dua tahun sekumpulan kontraktor menuntut pihak kerajaan menjelaskan bayaran tertunggak berjumlah RM26 juta selepas mereka menyiapkan pembinaan kilang dandang wap (steam boiler) yang terletak di Kerteh, Terengganu.
Namun, selepas lebih 20 kali rundingan dengan pelbagai pihak berkaitan sejak 29 Disember 2014 lalu, kesemua 16 kontraktor terbabit semakin buntu menanti bilakah segala janji dan jaminan akan ditunaikan.
Wakil kontraktor terbabit, Ir Khalil Ishak berkata, Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (Mosti) melalui Malaysian Biotechnology Corporation (BiotechCorp) sebelum ini berjanji akan menyelesaikan bayaran terbabit.
“Kami sudah banyak kali berbincang dengan pihak kerajaan seperti Mida (Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia), BiotechCorp dan MOF (Kementerian Kewangan) sehinggalah pada 1 Ogos lalu, kami telah menghantar surat kepada Najib..
“Malangnya, sampai hari ini (26 Ogos) jangankan maklum balas, kami diberitahu bahawa kerajaan tidak akan membayar kontraktor atas arahan Menteri Kewangan II, Johari Ghani. Ini amat mengejutkan,” ujarnya pada sidang media, Jumaat lalu.

KAH KAH KAH

TANDA TANDA

MAKIN JELAS

LEDAKAN AKAN

SAMPAI







-------------

Tiada ulasan: