Selasa, 23 Oktober 2018

KES MAKIN BERAT




KES MAKIN BERAT

Muhammad Zulkiplee Bin Ramlee, No IC : 891019-13-5485, No. Badan : 1161506, Markaz Tentera Darat, Caw Sumber Manusia, Kem Kementah, Jalan Padang Tembak, 50634 KL.




Mohd Hanafi Bin Mohd Hanafiah, No IC : 850725-03-5253, No Badan : 1147054, Markaz Tentera Darat, Caw Sumber Manusia, Kem Kementah, Jalan Padang Tembak, 50634 KL



Mohd Fahmi Bin Shamsani, No IC : 860806-38-6265, No Badan : 1146857, Markaz Tentera Darat, Caw Sumber Manusia, Kem Kementah, Jalan Padang Tembak, 50634 KL







KENYATAAN MEDIA
22 OKT 2018

DOKUMEN-DOKUMEN TELAH DISERAHKAN KEPADA KEMENTERIAN PERTAHANAN UNTUK SEMAKAN

Saya ingin merakamkan penghargaan kepada Menteri Pertahanan YB Mohamad Sabu serta Kementerian Pertahanan Malaysia yang telah menyatakan komitmen mereka untuk menyiasat dakwaan berkenaan penglibatan anggota Angkatan Tentera Malaysia  (ATM) dalam pemilihan Parti Keadilan Rakyat Cabang Petaling Jaya Utara yang berlangsung di Bandar Utama, Petaling Jaya pada 21 Oktober 2018.

Sehubungan dengan itu, dua set dokumen bersertakan lampiran telah saya kemukakan kepada pejabat YB Menteri Pertahanan dan satu salinan kepada Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat YB Datuk Seri Saifuddin Nasution petang hari ini.

Set pertama mengandungi nama dan butiran 3 orang yang disyaki anggota ATM yang telah mengundi di sebelah pagi pada hari pembuangan undi Pemilihan Cabang PJU, manakala set kedua berkenaan penemuan 32 ahli Keadilan Cabang PJU yang didaftarkan atas beberapa alamat di Kem Angkatan Tentera Malaysia. Antaranya Kem Batu Kentomen, Kem Paya Jaras, Kem Sungai Buloh, Kem Wardieburn dan Kem Perdana Sg Besi.

Tindakan ini dibuat bagi membolehkan Kementerian Pertahanan memulakan semakan sekiranya anggota ATM ada terlibat di dalam aktiviti politik, serta membantu Cabang PJU mengemaskini senarai keanggotaan Cabang.

Untuk makluman semua, aduan berkenaan anggota ATM yang mengundi pada sebelah pagi adalah insiden yang berbeza dengan insiden penahanan 7 orang oleh PDRM yang berlaku pada sebelah petang.

7 orang yang ditangkap pada sebelah petang adalah mereka yang disyaki pengundi hantu dan bukan yang disyaki sebagai anggota ATM.

YB Elizabeth Wong
ADUN Bukit Lanjan
---------------------

2 ulasan:

Daniel Hadi berkata...

Masing2 berebut nak jawatan sampai dok menipu2 mcm ni skali. Nak wat mcm mana kan. Menteri PH dok sibuk lantik barua2 UMNO bg jawatan tinggi2. Yg dok dalam PH ni nak jawatan kene la menipu membohong bagai. Tp xpe dosa kecik je. Octoberfest dosa lg besar.

Tanpa Nama berkata...

oit yb cina..sila semak tentera ini dari mana? mesti dari cawangan port dickson..kalo mat sabu pun pernah bersabda, andai anwar menang Port dickson maka tentera akan dpt pencen dan murah rezeki..ini mesti mat sabu yg bagi kebenaran..ini mesti projek nak bantu anwar..maklumlah, rafizi berkata, undi rafizi bermakna anwar akan jd perdana menteri..tak pun keje tian chua..mana malik husin..mana otai2 reformasi..anwar pertahan raja, tentera pertahan raja maka tentera juga wajib diberi peluang berpolitik..