Sabtu, 27 April 2019

DURHAKA KAU








CISS

DURHAKA KAU


Hina Agong di Facebook, pekebun dipenjara dua bulan

Seorang pekebun dihukum penjara dua bulan oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini kerana menghina Yang di-Pertuan Agong, di laman sosial Facebooknya.

Hakim M.M Edwin Paramjothy menjatuhkan hukuman itu terhadap Sharil Mohd Sarif, 36, selaku Orang Kena Saman (OKS) selepas dia mengaku bersalah atas pertuduhan itu.

Sharil yang didakwa kali pertama pada 22 Mac lepas pada mulanya mengaku tidak bersalah tetapi telah menukar pengakuannya kepada bersalah pada 8 April lalu dan rayuannya juga didengar pada hari sama (8 April).

Hari ini ditetapkan bagi mahkamah menjatuhkan hukuman terhadapnya.

Mahkamah memerintahkan bapa kepada empat anak berusia antara 12 hingga lima tahun itu menjalani hukuman penjara dari tarikh dia ditangkap pada 15 Mac lepas.



SATU DUNIA

NAK TAU

APA HANG KEBUN

INI CAKAP

TENTANG AGONG

APAKAH 

HANG KEBUN INI

SAORANG MAT PET

SAJE TANYA

MANA TAU

KALAU ADA

LEMBU DUA

SERUPA



--------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dulu kalau hina raja, kepala akan dipenggal lepas tu roh dihalang masuk syurga. Anak bini dihalau, tapak rumah pun dicangkul buang dlm sungai. Benteng raja masa tu adalah panglima dan penjual agama. Sekarang ni benteng raja adalah perlembagaan negara, hakim mahkamah dan penjual agama masih aktif. Err.. Perkasa mana pegi? Wujud lagi ke?

panglimo potaseh berkata...

Agong ..kita tanggung RM500,000 sehari ..tak tau patek Agong makan apa sampai 500,000 hinggit lak ..Ampoong Tuangkuu. Persoalannye PENDERHAKA yg hina Agong ini adalah BREAD WINNER untuk 4 mulut budak 5 hingga 12 tahun .. dalam masa 2 bulan tu mulut budak2 ni nak di sumbat apa ..

Tanpa Nama berkata...

Hang tani hang kebun hang cangkoi selalu tertindas adoiyai tapi bila pru hang kebun paling bernilai votenya mcm emas tetapi selepas pru alamak tidak berharga umpama sampah dan besi buruk

Tanpa Nama berkata...

Lu baru keluar gua Niah ke ? Itu gambar perempuan sudah takde kena mengena dengan Yang Di Pertuan Agong baru tapi ada kaitan dengan lama. Agong lama dengan adik dia memang selera perempuan orang putih rambut blonde tak mainlah yang cekelat berkorak atau hitam logam. Kalau diizinkan Allah suatu hari nanti dapeklah Kelantan Sultan rambut blonde.