Khamis, 25 April 2019

LEPAS INI PASTI NAJIB











CILAKO
KAPIR LAKNAT 

DOJ NI KAPIR

INI AJENDA

NAK TANGKAP

PEMIMPIN ISLAM

MULA DENGAN

 GOLDMAN SACHS

KEMUDIAN JO LOW

LEPAS TU NAJIB

CILAKO


DoJ mahu Goldman Sachs mengaku salah berhubung skandal 1MDB


JABATAN Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) mahu Goldman Sachs mengaku bersalah berhubung peranannya dalam skandal rasuah besar-besaran yang melibatkan dana pelaburan Malaysia 1MDB, lapor The Financial Times semalam.

Cadangan itu termasuklah bagi sebarang penyelesaian antara Goldman Sachs dan pihak berkuasa AS atau negeri, lapor akhbar itu dengan menyebut sumber yang tidak dinyatakan.

Ini akan menjadi penalti paling berat yang boleh dikenakan oleh DoJ, kerana ia berpotensi memberi kesan kepada lesen syarikat gergasi kewangan itu dan kemampuannya untuk menjalankan perniagaan.

Mengikut sumber hampir dengan siasatan, cadangan oleh penyiasat itu tidak menghairankan, tetapi penyelesaian terakhir mungkin kurang berat.

DoJ tidak segera memberi respons terhadap permintaan memberikan komen daripada AFP. Tetapi pakar mengatakan Goldman Sachs mungkin dikenakan denda AS$2 bilion (RM8.4 bilion).

Pihak berkuasa AS menuduh seorang perantara kewangan Malaysia, Low Taek Jho, bekas rakan kongsi Goldman Tim Leissner dan bekas jurubank Goldman, Ng Chong Hwa, bersekongkol dalam pengubahan wang haram berbilion ringgit daripada 1 Malaysia Development Bhd, dana yang ditubuh untuk membiayai projek pembangunan.

Pegawai AS mengatakan lebih AS$2.7 bilion dana diselewengkan manakala Goldman mendapat AS$600 juta bagi bayaran dan hasil daripada tiga terbitan bon pada 2012 dan 2013.

Leissner mengaku bersalah, sementara Low dan Ng menafikan dakwaan itu. – AFP, 25 April, 2019.


NASIB BAIK

TANGGUH

STATUT ROM

KALAU TAK

NAJIB ROSMAH

BERUMAH

DI NEW YORK


---------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro TT atok da melilut ke cine...atok lu kene paw cine merah ke TT...kah kah kah...jual negara tu TT...on jilat atok lu satu kali...lu da tua lagi senang kene kencing atoklu