Ahad, 5 Mei 2019

APA MANA BERITA INI








 
APA MAKNA

BERITA INI

2 maut ditimpa kotak buah kurma di Pulau Pinang

DUA lelaki warga Bangladesh maut selepas dihempap kayu alas dan timbunan kotak berisi buah kurma di sebuah gudang di Lorong Perindustrian Bukit Minyak, di Bukit Mertajam, Pulau Pinang hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10.45 pagi itu, kedua-dua mangsa yang berusia 40-an merupakan pekerja di gudang berkenaan maut di tempat kejadian di percayai akibat kecederaan parah apabila kotak kurma yang disusun tiga tingkat runtuh

 
INI TANDA APA

KAH KAH KAH


--------------------

5 ulasan:

Arymanchino berkata...

Ini mesti kurma xde sijil halal

Tanpa Nama berkata...

dengar-dengar....
apabila media kerajaan membuat bising mengkritik pembangkang bermakna tindakan pembangkang betul..

apabila musuh mengkritik bermakna tindakan pembangkang adalah betul.

kahkahkah....

betul ke x TT?kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

2 org warga buruh bangladesh mati ditimpa kotak buah kurma dan kau ketawa, tt? sakai tak makan kurma, sakai makan petai dan buah hutan. kau jgn nak perlekeh org yg nak makan kurma. daripada kau berjalan kencing di banir pokok oak lebih baik kau berkelana dlm hutan jelebu dan kencing di banir pokok jering. bila kali terakhir kau korbankan ayam putih pada dewa hutan kat jelebu tu? balik laa jengah dewa kau tu.

panglimo potaseh berkata...

Sapa yg masuk syurga dulu yg kena himpap dek kurma ..himpap dek babi atau di himpap oleh Suami Bosskuu. ..ha usTaT?

Asrul Sani berkata...

Mati ditimpa buah kurma lebih mulia dari mati terjatuh monsoon drain kerna mabok arak. Tapi apa pun petanda kejadian tersebut adalah menunjukkan dominasi Yusof Thaiyyab dalam perniagaan buah kurma ini memang dasyat.... punya la banyak kurma yang diimpot memenuhi gudang-gudang di sekitar Pulau Pinang ....terpaksa di susun bertingkat-tingkat bagi menjimatkan ruang.Soal keselamatan letak tepi dulu.


Persoalannya pula, bolehkah Mahkamah Perusahaan atau mana-mana agensi berkaitan masuk campur agar dapat memberi keadilan (pampasan) kepada dua pekerja Bangla yang syahid tersebut. Sian anak-anak dia orang kat Bangla sana yang jadi yatim....