Isnin, 13 Mei 2019

BAHAYA CHINA MERAH





WOIT

BAHAYA DULU

RAMAI MATI

MINUM BEER

TIPU DARI CINA

Syarikat kesayangan kastam untung RM7 juta sebulan seludup arak, kata sumber

SEBUAH syarikat pengimport minuman keras mengaut untung sehingga RM7 juta sebulan beroperasi dengan lesen palsu selama hampir 10 bulan selepas kastam membatalkan lesen importnya, kata sumber.

Syarikat itu beroperasi secara tidak sah dengan lesen import palsu dikeluarkan pihak tertentu dalam Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM), yang sekarang dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), tambah sumber.

Sumber mendedahkan kepada The Malaysian Insight pada Disember lalu, kastam menahan sejumlah minuman keras yang dibawa masuk ke Malaysia dari Shanghai, China dengan menggunakan dokumen palsu daripada kastam di Pelabuhan Klang Utara.

“Barangan itu ditahan kerana cukai importnya tidak dibayar. Macam mana sebuah syarikat yang ditamatkan lesen importnya masih boleh beroperasi?” kata sumber yang maklum mengenai siasatan kes ini.

Sumber juga memberitahu JKDM tidak mengambil sebarang tindakan ke atas syarikat itu, yang dianggap “syarikat kesayangan kastam”.



APA LAGI

CHINA MAU

NAK JADIKAN 

TANAH MELAYU

PROVINSI  

CHINA MERAH KE?


-------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wow! syarikat KESAYANGAN!! patut la geng kastam mewah! sila bongkar dan sumbat dlm jel. sekian terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Atoklu pn jilat cina merah pe cer TT...lu sembang la nasional la kleptohancing la...apa TT dedak lu kene rembat kiri kanan..baru lu tak duduk kat lorong2 bapok

Tanpa Nama berkata...

Kastam Yahudi pun tak buat kerja seludup arak China. Kastam Melayu janganlah perasan kau tu lebih mulia dari Yahudi.