Sabtu, 11 Mei 2019

PEMIMPIN ISLAM DIFITNAH







FITNAH FITNAH

JANGAN FITNAH

BOSS KU

PEMIMPIN ISLAM

WARAK JUJUR

BERHEMAH

SEMBAHYANG

PUASA

BERI SALAM 

KUBUR NABI

HANTUK KEPALA

PADA BATU ITAM

Wang anak yatim RM1 juta diseleweng untuk bayar kos saman pembantu Najib

DANA sebuah yayasan Islam berjumlah RM1 juta yang sepatutnya disalurkan kepada anak yatim didapati disalahguna untuk membiaya kos guaman seorang penasihat Najib Razak.

Perkara itu dinyatakan dalam satu nota perbincangan sulit kerajaan mengenai perbelanjaan dana Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim).

Dokumen yang dilihat The Malaysian Insight menyebut, kos guaman itu bagi urusan kes melibatkan Yapeim dan Yayasan Pembangunan Anak Yatim (Pemangkin).

Penasihat Najib dimaksudkan adalah seorang pengarah Yapeim sewaktu kes itu berlaku pada 2017.

Kos itu bagi membatalkan saman Pemangkin yang antara lain mendakwa Yapeim menggunakan dana yayasan tersebut untuk menaja program menteri agama waktu itu, Jamil Khir Baharom ke Eropah, Amerika Syarikat dan program yayasan di Ausralia.

Saman difailkan pada Mac 2017 mendakwa bekas pembantu Najib itu berhasrat menutup Pemangkin secara rahsia bagi menyembunyikan skandal dalam Yapeim.

Dalam dokumen yang dilihat The Malaysian Insight, pegawai berkenaan didapati membuat bayaran mencecah RM1 juta secara berperingkat kepada dua firma berbeza, dalam jumlah kecil.

“Pembayaran kos guaman ini tidak mendapat kelulusan dari lembaga pengarah Yapeim maka pembayaran dibuat kepada peguam tidak melebihi RM50,000 untuk mengelak daripada mendapat kelulusan lembaga pengarah.

“Bayaran kos yuran guaman sehingga hari ini sudah mencecah satu juta ringgit,” dokumen itu dipetik.

Kes melibatkan saman oleh pengasas Yayasan Pembangunan Anak Yatim/Miskin (Pemangkin) yang menuduh Yapeim menggunakan dana untuk menaja bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri Jamil Khir Baharom untuk perjalanan ke Eropah, Amerika Syarikat dan Australia. – 

FITNAH

NIAT JAHAT

NAK ROSAKKAN

ISLAM

INI AJENDA

ISRAEL

AJENDA

MAT SABU

DAN

TIAN CHUA

KAH KAH KAH

----------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam 4 golongan manusia iaitu, manusia kleptokrasi,manusia penunggang agama,manusia rasis dan manusia kejam(melakukan kesalahan dalam statut rom), 4 golongan ini dinasihatkan supaya takwa dan taat kepada undang-undang manusia.