Sabtu, 27 Julai 2019

APA PAS TAHU



BERITA INI

MEMBUKTIKAN

PARTI ISLAM PAS

TAK SOKONG

DASAI

HAJI HADI PUN

TAK SOKONG

DASAI

JENG JENG JENG

PAS mahu Dr Mahathir habiskan penggal sebagai PM



PAS mahu Dr Mahathir Mohamad menghabiskan penggalnya selaku perdana menteri, kata Abdul Hadi Awang dipetik Harakah Daily hari ini.

Presiden parti Islam itu menjelaskan pengerusi Bersatu itu perlu terus menjadi perdana menteri kerana dakwanya pentadbiran kerajaan sekarang didominasi pemimpin bukan Islam.

Hadi juga berkata, walaupun Dr Mahathir adalah pemimpin parti minoriti dalam Pakatan Harapan, beliau sering mempertahankan kepentingan Islam.

“Tinggal Bersatu 11 kerusi, dan kedudukan yang tidak kuat dalam kerajaan (PH) itu. Kita (PAS) tahu pertembungan itu berlaku, apa Tun (Mahathir) nak buat? Tun memang kehebatan dia itu ada.

“Dia (Mahathir) mempertahankan apa, ini, itu tetapi dia (Bersatu) macam satu parti keseorangan jadi kita perlu (melihat) dengan sebab itu mengambil sikap sama dengan Umno mempertahankan Tun jadi perdana menteri sehingga habis penggal,” katanya.

Bersatu hanya menang 11 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum lalu, tetapi jumlah itu meningkat kepada 23 selepas kemasukan wakil rakyat Umno ke dalam parti itu.

Februari lalu, Hadi berkata PAS akan menyokong Dr Mahathir sebagai perdana menteri sekiranya usul tidak percaya dibentangkan kepadanya di Parlimen.

“Kami ada maklumat (tentang undi tidak percaya), dan kerana itu kami nyatakan sokongan. Tidak ada sebab lain. Kami beri sokongan demi kepimpinan Islam,” katanya dipetik berkata. – 27 Julai, 2019.



APA HADI TAU

YANG MADEY

TAK TAHU

ATAU DUA2

PUN SAMA TAHU

KAH KAH KAH



--------

3 ulasan:

ady angelcry berkata...

Tuan presideng yg suka jdi pembakang sampai bila2....
Kaki bodek...
Hari ni ckp lain,
Esok ckp lain...
2X5 umno...

Tanpa Nama berkata...

Tt dah mula percaya cakap hadi dan lebai pas? Bila hadi cakap dia sokong madey jadi pm hingga habis penggal dan tt mula percaya maknanya isham rais dah nak naik pelamin kahkahkah

Unknown berkata...

Hji hadi tk blh pkai..bila la pas ni nk tukar presideng. Presideng kpala dh msuk air sbb tlalu lma jd presideng. Dh tepu, dh menopos